Ga naar inhoud


Newnigma2 v3.2.1


cosmos

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Pinomans
Een ding vind ik wel vervelend en heb ik met andere images nog nooit gezien.

Als je een kanaal ontvangt en dan naar TT gaat of je gebruikt de webcamviewer dan zie je het beeld van de uitzending van de zender er licht doorheen.
Bij de webcamviewer is het nog erger, die heeft even tijd nodig om een view weer te geven en in de tussentijd heeft de DM een lichtgrijze achtergrond.
Je ziet dan duidelijk het beeld van de uitzending.


Dat kun je ook hebben als je een transparante achtergrond skin installeerd, b.v. die van DMConcinnity.

Toshiba 46RV555D

Pioneer VS-922 + Wharfedale
DM8000 S-C-T OpenATV 4.1
Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 81
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Adriano
Origineel bericht van: Pinomans
Een ding vind ik wel vervelend en heb ik met andere images nog nooit gezien.

Als je een kanaal ontvangt en dan naar TT gaat of je gebruikt de webcamviewer dan zie je het beeld van de uitzending van de zender er licht doorheen.
Bij de webcamviewer is het nog erger, die heeft even tijd nodig om een view weer te geven en in de tussentijd heeft de DM een lichtgrijze achtergrond.
Je ziet dan duidelijk het beeld van de uitzending.


Dat kun je ook hebben als je een transparante achtergrond skin installeerd, b.v. die van DMConcinnity.



Ook dan is de oplossing van oldebroek van toepassing! OSD visibility op max probleem weg!

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pinomans
Origineel bericht van: oldebroek
Origineel bericht van: Pinomans
Een ding vind ik wel vervelend en heb ik met andere images nog nooit gezien.

Als je een kanaal ontvangt en dan naar TT gaat of je gebruikt de webcamviewer dan zie je het beeld van de uitzending van de zender er licht doorheen.
Bij de webcamviewer is het nog erger, die heeft even tijd nodig om een view weer te geven en in de tussentijd heeft de DM een lichtgrijze achtergrond.
Je ziet dan duidelijk het beeld van de uitzending.


Kun je instellen in je A/V instelling (menu > A/V instelling > OSD visibility


Dank voor je antwoord, dit is idd de oorzaak, ik was in de veronderstelling dat deze balk op maximaal stond maar er kon nog een klein stukje worden geschoven.
Ik gebruik de KerniHDR2 skin, de meeste andere skins vind ik persoonlijk allemaal zo donker en zwart.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sigma
Origineel bericht van: Adriano
Origineel bericht van: Pinomans
Een ding vind ik wel vervelend en heb ik met andere images nog nooit gezien.

Als je een kanaal ontvangt en dan naar TT gaat of je gebruikt de webcamviewer dan zie je het beeld van de uitzending van de zender er licht doorheen.
Bij de webcamviewer is het nog erger, die heeft even tijd nodig om een view weer te geven en in de tussentijd heeft de DM een lichtgrijze achtergrond.
Je ziet dan duidelijk het beeld van de uitzending.


Dat kun je ook hebben als je een transparante achtergrond skin installeerd, b.v. die van DMConcinnity.



Ook dan is de oplossing van oldebroek van toepassing! OSD visibility op max probleem weg!


Ik heb van de week een skin geinstalleerd van DMConcinnity. Of het in Newnigma of Pli was,0 weet ik niet meer. Daar bleef de achtergrond transparant ook met OSD op max!

Toshiba 46RV555D

Pioneer VS-922 + Wharfedale
DM8000 S-C-T OpenATV 4.1
Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Golfdiesel
Origineel bericht van: cosmos
@Golfdiesel

Hoe is jou lettertype bij ondertieteling? Is hier een oplosing voor?


De Teletekst ondertiteling is niet echt super. Ik kan er best mee leven maar het is de gewone standaard Dream ondertiteling.


Mochten de ondertietels rood zijn of wil je het type wijzigen, dan kan dat in "/user/share/enigma2/skin.xml" dit kan dan voor elke skin die je gebruikt. Wel een restart na de wijziging.

Edit dan skin.xml „ffffff“ text kleur (wihte) en („Regular;42“) 42 is je text groote

Hieronder het gedeelte:

</fonts>
<subtitles>
<sub name="Subtitle_TTX" font="Regular;42" foregroundColor="#ffffff" shadowColor="#40101010" shadowOffset="3,3"/>
<sub name="Subtitle_Regular" font="Regular;42" foregroundColor="#ffffff" shadowColor="#40101010" shadowOffset="3,3"/>
<sub name="Subtitle_Bold" font="Replacement;42" foregroundColor="#ffffff" shadowColor="#40101010" shadowOffset="3,3"/>
<sub name="Subtitle_Italic" font="Regular;42" foregroundColor="#ffffff" shadowColor="#40101010" shadowOffset="3,3"/>

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Had het probleem even aan de kant gelegd. Nog steeds geen voortgang dus met het upgraden van Nabilo naar Newnigma2.

In het kort: ik wil upgraden via browser naar newnigma2 maar heb een oude bootloader (Dreambox Second Stage Loader BUILD #75, built 20091005), terwijl de laatste versies van newnigma2 de bootloader #82 gebruiken. Enig idee hoe dit probleem to omzeilen (heb geen nullmodem kabel).

Bijv.:

1) zijn er versies van newnigma2 met een oude bootloader?

2) kan ik een oude versie van newnigma flashen die compatible is met bootloader #75 en daarna via software upgraden?

3) kan ik handmatig de bootloader wijzigen?

 

Saluti,

 

DeDream

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...