Ga naar inhoud


Newnigma2 v3.2.1


cosmos

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: El_Bandito
Jammer dat bij deze nieuwe image het programma Enhanced Movie Center niet goed draait.
Je kunt hem via de image downloaden enhancedmoviecenter 2.01, die versie werkt niet,
en als je handmatig de versie Enhanced Movie Center 1.10 er in zet, werkt deze ook niet.


Wat werkt er niet ... ?

Bij mijn 800er met nn2 3.2.1 werkt het prima

DM800HD

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 81
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Idem dito, EMC werkt bij mij ook perfect op een DM8000.

Dreambox DM8000SSCC Rev 1.3 2010 + 500GB Maxtor Diamondmax

Philips Cineos 42PFL9703D/10, AC Ryan Mini, Yamaha RX-V667 + Canton Movie 125 MX, PS3, wat spaarlampen en een deurbel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cosmos
Origineel bericht van: fenzo
Is het ook mogelijk bij Newnigma om net als bij Pli2 dagelijkse updates te laden?

Dat kan, dan kies je de unstable versie en je hebt dagelijks de updates

http://feed.newnigma2.to/unstable/


Is dat puur een normale Newnigma2 versie waarin enkel een configfile aangepast moet worden? of moet ik daarvoor een aangepaste Newnigma2 image op de box plaatsen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou gewoon de laatste nemen en die er in zetten dus Newnigma2 v3.2.1

 

dat dagelijks updaten is mij slecht bevallen.

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima image, heb hem nu geinstalleerd in plaats van OpenPLi.

De 7025+ reageert veel soepeler dan met OpenPLi.

Er zijn echer wel een paar punten die niet fijn zijn bij Newnigma.

De patch die nodig is om on-the-fly EPG data toe te voegen en in de EPG lijst te krijgen (CrossEPG) is niet toegepast waardoor een restart nodig is om de EPG compleet te krijgen.

De Freesat EPG functie die OpenPLi wel heeft mist waardoor ik niet op alle Engelse zenders een fatsoenlijke EPG heb (via XMLTV worden de ITV zenders niet meegenomen).

Als laatste is het heel irritant dat de melding die je krijgt als je overdag BBC3 of BBC4 aanzet niet uit kunt zetten.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Golfdiesel
Prima image, heb hem nu geinstalleerd in plaats van OpenPLi.
De 7025+ reageert veel soepeler dan met OpenPLi.
Er zijn echer wel een paar punten die niet fijn zijn bij Newnigma.
De patch die nodig is om on-the-fly EPG data toe te voegen en in de EPG lijst te krijgen (CrossEPG) is niet toegepast waardoor een restart nodig is om de EPG compleet te krijgen.
De Freesat EPG functie die OpenPLi wel heeft mist waardoor ik niet op alle Engelse zenders een fatsoenlijke EPG heb (via XMLTV worden de ITV zenders niet meegenomen).
Als laatste is het heel irritant dat de melding die je krijgt als je overdag BBC3 of BBC4 aanzet niet uit kunt zetten.


Hoe is je ondertieteling? Is die net zoals in PLi grafisch mooi wit? Controleer dit op een zender zoals Science.
OpenPLi werkt ook heel soepel op een DM7025+ gebruik een CF en installeer daarvoor FlashExpander v013 r1 dan is je flash groot. Laatste versie 3.2.1. geinstalleerd als test en bleef tandwieltjes houden bij de eerste keer aanzetten van de box. Bleek dat de image zo groot was dat hij niet meer verder kwam dan de tandwieltjes.

Ze hebben wel voor de DM7025+ een unstable versie uitgebracht waarin dit eruit is gesloopt:
- kernel-module-cifs \
- kernel-module-reiserfs \
- task-opendreambox-wlan \
- newnigma2-camd-cccam2.2.1 \
- newnigma2-camd-cccam-config \
- enigma2-plugin-systemplugins-networkbrowser \
- enigma2-plugin-newnigma2-webradio \
- enigma2-plugin-extensions-movieselectionquickbutton \
- enigma2-plugin-extensions-webbouqueteditor

Dit zijn ongeveer de laatste support dagen voor de DM7025(+) bezitters, flash geheugen begint een probleem te worden. Mooie oplossing van Newnigma is de optie: "Move Image to CF" die in de image gebouwd is.

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Golfdiesel
De 7025+ reageert veel soepeler dan met OpenPLi.


Hoe meet je dat? Want dan ga ik er meteen iets aan doen!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik Newnigma2 puur omdat hier de half-neutrino settings inzitten. En tevens is Newnigma2 zoals hierboven medegedeeld ietsie soepeler, je ziet minder vaak tandwielen. Al moet ik zeggen dat ik ze met Newnigma2 3.2 versies vrijwel nooit zie. OpenPLI is weer handig vanwege de Cable Scan e.d.

 

Zo heeft elke image wel iets wat wel en niet bevalt. Neem het met een korreltje zout Milo.

Dreambox DM8000SSCC Rev 1.3 2010 + 500GB Maxtor Diamondmax

Philips Cineos 42PFL9703D/10, AC Ryan Mini, Yamaha RX-V667 + Canton Movie 125 MX, PS3, wat spaarlampen en een deurbel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Hoe is je ondertieteling? Is die net zoals in PLi grafisch mooi wit?

Zolang Newnigma2 niet op PLi gebaseerd is -of- newnigma het niet voorelkaar heeft gekregen de PLi patches voor de ondertitels te mergen dan zul je die problemen met teletekst ondertitels behouden...
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Origineel bericht van: Golfdiesel
De 7025+ reageert veel soepeler dan met OpenPLi.


Hoe meet je dat? Want dan ga ik er meteen iets aan doen!


De laatste maanden had ik steeds last van een traag reagerende 7025. Ik weet niet waar het aan lag maar als ik bijvoorbeeld twee opnames had lopen ging het zappen daarna heel traag. Soms ook gewoon ineens tandwielen in beeld zonder aanwijsbare reden.
Zelfs een nieuwe clean flash en een geformatteerde CF kaart hielpen niet om de box sneller te maken. Ik heb het gevoel dat de box wat trager is gaan reageren sinds ik de OpenPLi 2.0 beta's ben gaan draaien.

Ik had met OpenPLi de flashextender plugin in gebruik en een swapfile aktief.

Nog iets vreemds, het afsluiten gaat sneller als je de box uit zet. Bij OpenPLi duurde het soms wel twee minuten voordat de box helemaal uit was en nu is hij binnen een minuut uit.

Ik gebruik qua opties en algehele look and feel liever OpenPLi. Is er niet de mogelijkheid om dezelfde optie in PLi in te bouwen voor het verplaatsen van de complete image naar de CF?

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cosmos

Hoe is je ondertieteling? Is die net zoals in PLi grafisch mooi wit? Controleer dit op een zender zoals Science.
OpenPLi werkt ook heel soepel op een DM7025+ gebruik een CF en installeer daarvoor FlashExpander v013 r1 dan is je flash groot. Laatste versie 3.2.1. geinstalleerd als test en bleef tandwieltjes houden bij de eerste keer aanzetten van de box. Bleek dat de image zo groot was dat hij niet meer verder kwam dan de tandwieltjes.


Ondertiteling heb ik nog niet naar gekeken, zal straks even een Duitse of Engelse zender aanzetten.
Ik heb overigens na de berichten over 3.2.1 op de 7025+ eerst de 3.2 versie geïnstalleerd en daarna heb ik de image naar CF verplaatst. Vervolgens de online update naar 3.2.1 en daarna een aantal plugins er op gezet.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76
Voor mij weegt de kwaliteit van de ondertitels erg zwaar voor de keuze van een image.
Daarom heb ik voor OpenPLi gekozen.


Ik heb net even naar BBC1 zitten kijken en de DVB ondertitels zien er prima uit en de Teletekst ondertitels zijn gewoon wit. De positionering is af en toe niet helemaal top bij Teletekst ondertitels, maar het werkt verder prima. Op de NL zenders gebruik ik eigenlijk nooit ondertitels, maar ik kan begrijpen dat als je ze nodig hebt dat de positionering van de tekst heel belangrijk is.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76
Zijn de TXT ondertitels minimaal net zo mooi als de DVB?
Zijn de TXT ondertitels ook duidelijk leesbaar bij een witte achtergrond?


Ik vindt DVB ondertitels zoals bij de BBC nooit mooi, dat is tekst op een zwarte achtergrond (bij de BBC, verder gebruik ik nooit ondertitels).
Of de TTX ondertitels op een witte achtergrond nog leesbaar zijn weet ik niet. Wat ik zie is een witte letter met een drop shadow en een dunne zwarte rand om de letter heen.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...