Ga naar inhoud


[DM600] Dreambox 600 PVR (interne harddisk) vervangen?


matthijs12

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik zou mij Dreambox 600PVR, met interne hardeschijf, graag vervangen voor een gelijksoortige HD ontvanger (OS Linux/ Gemini Enigma 1 of Enigma 2).

 

Weet iemand een goede geruisloze HD ontvanger waarmee deze vervanging gemakkelijk is te realiseren?

 

Mijn voorkeur heeft het mijn huidige harddisk te kunnen hergebruiken.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je moet echt even wat duidelijker zijn met wat je wilt.

 

Je haalt denk ik 2 dingen door elkaar.

 

Je hebt een HDD (Hard Disk (drive)), waar je op opneemt etc.

 

En je hebt je tuner. Waar je de antenne kabel op aansluit welke verbonden is met je schotel.

 

En dan zit er nog een printplaatje in welke alles met elkaar verbindt en verwerkt en omzet naar beeld en geluid.

 

Ik denk dat jij je DM600 wilt ombouwen naar een HD ontvanger?

 

Dan zul je alles wat erin zit moeten vervangen. En ik denk ook je HDD als je b.v. een DM800 gebruikt. De 600 gebruikte nog een IDE kabeltje (als ik het me goed herinner) waar de 800 met Sata werkt.

 

Of we spulletjes zijn zodat je alles kan vervangen naar een HD geschikte receiver met een IDE aansluiting weet ik niet, maar volgens mij zijn er wel verloop stekkertjes voor.

 

Echter denk ik dat het niet zoveel zal schelen om gewoon een 800 aan te schaffen. Of b.v. een VU Single. Ik dacht dat dit op een eurotje of 300 uitkomt?

 

Maar nogmaals, je moet even duidelijker zijn met wat je nu precies wilt.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vraag is volgens mij wel duidelijk geformuleerd.

 

Ik wil mijn huidige Dreambox 600 PVR ontvanger, met interne harde schijf, vervangen voor een andere ontvanger. Dus niet ombouwen......

 

De Dreambox 600 PVR is geen HD ontvanger. Ik zoek nu een geschikte HD ontvanger waarmee ik de harde schijf van mijn DB 600 PVR kan hergebruiken.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: matthijs12
Mijn vraag is volgens mij wel duidelijk geformuleerd.

Ik wil mijn huidige Dreambox 600 PVR ontvanger, met interne harde schijf, vervangen voor een andere ontvanger. Dus niet ombouwen......

De Dreambox 600 PVR is geen HD ontvanger. Ik zoek nu een geschikte HD ontvanger waarmee ik de harde schijf van mijn DB 600 PVR kan hergebruiken.....


Je kunt je hardeschijf uit de dm 600 niet in de 800 zetten. Dat gaat niet, want de harddisk uit de 600 heeft een PATA/IDE aansluiting en die uit de 800 heeft een SATA 2,5" hard disk nodig. Dus zet dat idee maar uit je hoofd.

De dm 800HD SE zal zo ongeveer 470 euro kosten, een SATA 2,5" hardeschijf zal zo'n 50 euro kosten.
In een dm500HD kun je geen hardeschijf monteren. Dat kan wel met een externe SATA hardeschijf, die een mini SATA aansluiting heeft.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar daar kan geen hardeschijf in: VU+ solo

 

Meestal bepaalt jouw voorkeuren qua mogelijkheden de prijs.

Is een hardeschijf een must, kun je ook nog kiezen voor een hardeschijf te mounten, die in een pc hangt en altijd aan is.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

VU+ solo is een single tuner. De naam zegt het al: solo

Er gaat enigma 2 images op. Denk maar aan nabilo black hole; AAF; etc. Pli maakt er geen images ervoor. Ondersteunt alle voorkomende softcams ( ook CCcam / gbox/ oscam ). Zit geen ventilator in, dus geen lawaai.

Recente zenderlijst, gewoon die van Henksat pakken via dreamboxedit. Images zijn ook overal wel te vinden, even googlen. Volgens mij maakt Gemini er geen images voor. Maar dat is toch geen probleem ? Er zijn images genoeg, die goed presteren.

Via usb stick is de VU+ te flashen.

In de VU+ solo kan geen hardeschijf, je kunt wel een hardeschijf gaan mounten. ( zoals een hardeschijf in een pc; of een nas server ).

 

Andere optie is de VU+ duo: is een twin tuner en er kan een 3,5" SATA hardeschij in. Ook hierop draait enigma 2. Pli; nabilo noem maar op. Is ook te flashen via USB stick. Kijk en lees maar in de sub categorie van sat4all: VU+.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...