Ga naar inhoud


cccam via smartphone bekijken


seije017

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: seije017
is het ook mogelijk om te zien of CCcam nog online is via wan of 3g.
wat moet ik dan in mijn CCcam.cfg toepassen.

Ja dat kan, kwestie van portforwarding

Origineel bericht van: seije017
wat moet ik dan in mijn CCcam.cfg toepassen.

Niks, maar zou wel met een naam/wachtwoord werken in de CCcam.cfg

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: seije017
dat werkt super.
is het ook mogelijk om de dreambox dan te herstarten met de smartphone.
of het CCcam protocol ?.

Als je kan telnetten via je smartphone wel, commando reboot. Of misschien de web-interface ook beschikbaar maken vanaf buiten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Afhankelijk van je smartphone zijn daar makkelijke apps voor, ff zoeken in de app market van je os smile

Ik gebruik dreamDroid voor Android bijvoorbeeld, kun je ongeveer alles mee in een fijne interface. Cccam herstarten dan weer niet, maar dan ga je idd ff remote via de webinterface BoxControl, WebRemote, maar is wel lastig, dat zou ik dan eerder via telnet/ssh doen (die zijn er óók voor je smartphone).

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast dylantje
Origineel bericht van: dagg
Afhankelijk van je smartphone zijn daar makkelijke apps voor, ff zoeken in de app market van je os smile
Ik gebruik dreamDroid voor Android bijvoorbeeld, kun je ongeveer alles mee in een fijne interface. Cccam herstarten dan weer niet, maar dan ga je idd ff remote via de webinterface BoxControl, WebRemote, maar is wel lastig, dat zou ik dan eerder via telnet/ssh doen (die zijn er óók voor je smartphone).


Heb je deze twee werkend op je telefoon en op externe pc's???

Zou graag van je de werkende instellingen hebben.
Als je dat voor me zou kunnen regelen....
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sja instellen is niet zo moeilijk, poort forwarden in je router bijv 32180 naar 80 van je dreambox, 32123 naar 23 van je dreambox. Connecten met smartphone/externe pc naar extern_ip:32180 (dreamdroid) of extern_ip:32123 (telnet).

Ik doe niet aan secure beveiliging (afgezien van user/pass en poortnummers veranderd), dus direct gaan met die banaan, is mijn eigen risico.

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...