Ga naar inhoud


Meerdere regionalen op Sony Bravia mogelijk?


Skysurfer

Aanbevolen berichten

Op ons werk kijken we Digitenne op een Sony Bravia 32KDL-BX300 met starterskit(Conax module van KPN).

 

Wat me opviel was dat bij installeren van zenders de kanaalnummers beginnen bij 800??! Ik heb alles moeten omnummeren naar 1,2,3 enz. Is dit normaal?

 

Ook kunnen we hier meerdere regionalen ontvangen maar ik kan er maar één installeren. Bij handmatig zoeken vindt hij ze wel maar na de vraag Opslaan zie ik ze niet terug in de zenderlijst.

De antenne is een nieuw model binnen/buiten antenne en zit zo'n 10 meter hoog in een mast en middels power inserter voorzien van 5 volt.

 

Ook is de laatste firmware voor deze tv (april 2011) er op gezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik had hier hetzelfde probleem met m'n nieuwe Philips betreft de regionalen. Voegde ik een regionale toe dan was de vorige weer verdwenen. Na contact met Philips kreeg ik een USB stick met nieuwe software. Nu kan ik wel meerdere regionalen toevoegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de landinstellingen geprobeerd door hem op geen enkel land te zetten zodat hij de gehele band afzoekt(en volgens mij ook zowel horizontaal als verticaal) maar hij blijft slechts 43 services vinden.

 

Na terugzetten naar Fabrieksinstellingen werden ineens alle kanalen wel keurig vanaf 1 geïnstalleerd...?!

 

Ik zal Sony 's benaderen of er een oplossing is voor die regionalen maar ik betwijfel het. Enkel door deze methode zijn ze misschien KPN Digitenne gecertificeerd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een Sony Bravia en bij mij is het zo dat standaard één regionale tv zender in gelezen wordt. In mijn geval TV Rijnmond. Maar scan ik opnieuw één frequentie (die van TV West) dan komt deze er ook bij te staan maar met de naam TV Rijnmond. Dus ik heb twee keer TV rijnmond in de lijst maar het signaal is wel verschillend. Dus TV Rijnmond en TV West, maar allebei met de naam TV Rijnmond.

DM7020HD, DM500HD, ziggo, sat13/19,2/23,5/28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik scan op een bepaalde frequentie dan wordt het complete bouquet ingelezen, dus ook Ned 1, 2,3 enz. En dan is de oorspronkelijke regionaal verdwenen...Bij de Topfield ontvangers kon je na zo'n scan een enkele zender apart saven maar hier gaat het hele bouquet mee....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Skysurfer
Ik heb de landinstellingen geprobeerd door hem op geen enkel land te zetten zodat hij de gehele band afzoekt(en volgens mij ook zowel horizontaal als verticaal) maar hij blijft slechts 43 services vinden.

Na terugzetten naar Fabrieksinstellingen werden ineens alle kanalen wel keurig vanaf 1 geïnstalleerd...?!

Ik zal Sony 's benaderen of er een oplossing is voor die regionalen maar ik betwijfel het. Enkel door deze methode zijn ze misschien KPN Digitenne gecertificeerd...


Helaas, net wat ik dacht. Na de bekende vragen door de Sony Helpdesk zoals "zit de stekker er in?" en "heeft u uw antenne wel aangesloten" toch iemand die het licht gezien had op cursus maar die kon me ook niet verder helpen. Het beste zou volgens hem zijn om de firmware updates in de gaten te houden en dan nog 's proberen want vermoedelijk is het nu gewoon niet mogelijk.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hier op mijn "slaapkamer" TV (Akai ALD1914HT) hetzelfde verhaal.

Ik heb de vraag neergelegd bij de Helpdesk van Akai en wacht nu op antwoord.

 

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ook, maar ik wil ze zo toch laten weten dat het wel vervelend is.

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg inderdaad het volgende antwoord:

Helaas is het dan niet mogelijk om met de ontvanger van deze tv meerdere regionale zenders te ontvangen.

Er is voor de tv geen update mogelijk.

 

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: schimpie
Ik kreeg inderdaad het volgende antwoord:
Helaas is het dan niet mogelijk om met de ontvanger van deze tv meerdere regionale zenders te ontvangen.
Er is voor de tv geen update mogelijk.



Lees: Helaas willen wij geen update maken waarmee het wél mogelijk is.....
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 jaar geleden ook dit probleem gemeld bij Philips. ze leren er weinig van.

Zo zie je maar weer, bijna alle bekende grote Tv merken zijn niet instaat wat de eerste de beste goedkope ontvanger wel kan (alles ontvangen).

Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Checkin
3 jaar geleden ook dit probleem gemeld bij Philips. ze leren er weinig van.
Zo zie je maar weer, bijna alle bekende grote Tv merken zijn niet instaat wat de eerste de beste goedkope ontvanger wel kan (alles ontvangen).

Ach, eigenlijk doen ze precies zoals Digitenne het bedacht heeft. De TV's zien alle regio's als hetzelfde en kiest dan degene met de best mogelijke ontvangst.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zelf een Sony Bravia KDL-40L4000 en daar heb ik 2 regionale zenders op: TV Gelderland en TV Oost. Ik weet niet of jouw Sony dezelfde software heeft, maar bij mij lukte het op deze manier:

Scan eerst alle zenders automatisch in (Menu > Instellingen > Digitaal Set-up > Digitaal Afstemming > Digitale automatische afstemming)

Als alles ingescand is, heb je als het goed is 1 regionale zender.

Vervolgens kijk je op welk kanaal de andere regionale zender zit die je wil hebben

(bijv. op deze site: http://radio-tv-nederland.nl/dvbt/digitenne-kpntv.html). Deze zender ga je handmatig inscannen:

Menu > Instellingen > Digitaal Set-up > Digitaal Afstemming > Digitale handm. afstemming.

Je moet nu het kanaalnummer intoetsen. Nu worden alle zenders van dit kanaal ingescand en die verschijnen onderaan het scherm. Daar zit de regionale zender ook bij. Selecteer deze zender met de pijltjestoets en geef er een programmanummer aan (bijv. het eerste lege programmanummer).

 

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...