Ga naar inhoud


standaard schotel configuratie CanalDigitaal?


Gast Siem

Aanbevolen berichten

Mijn vader heeft besloten een keer een Canaal Digitaal kaartje aan te schaffen.

Hij kreeg er een ontvanger en schotel en Philips ontvanger bij.

 

Normaal gesproken gebruikt hij een VU+DUO met een draaibare schotel.

Ik heb tegen hem gezegd dat hij aan de monteur de instellingen moest vragen zodat we die schotel ook kunnen gebruiken, maar die heeft het niet duidelijk gezegd. Schijnbaar zitten er 3 koppen in de schotel en konden er in principe 4 in.

 

Wie weet op welke satellieten die koppen gericht zijn en hoe we het kunnen instellen op de VU+DUO?

Ik wil denk ik 1 kabel vanuit de Canaal digitaal schotel op de VU+DUO aansluiten en de andere vanuit de draaibare schotel op de VU+DUO aansluiten. Zou ik dan die twee kabels samen moeten voegen met iets?

 

hier een foto:

schotel2.png

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Volgens mij (en dat is ook wel op het internet te vinden) is dit eigenlijk een Technisat Multytenne die in dit geval Astra 1, 2 & 3 kan ontvangen, maar geen Hotbird.

 

Volgens mij kun je middels een diseqc 2 schakelaar switchen tussen deze schotel en de draaibare schotel. Je moet dit alleen op de juiste wijze in het installatiehoofdstuk van de ontvanger instellen.

(Antenne 1 en Antenne 2).

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok ik heb het zo ingesteld, zou dit kloppen? Of zou ik C en D een plek omhoog moeten schuiven?

 

 

(ik heb dit over internet ingesteld, dus ik kan het niet goed testen)

 

Ik heb twee leeggelaten, aangezien er maar drie koppen opzitten.

Ik las namelijk dat standaard op 2 de Eutelsat 13,0 zat bij de Multytenne.

 

satshot.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon effe proberen, zou ik zeggen...

 

Als je een kanalenlijst met kanalen van de 3 Astra's hebt, kun je gewoon eens uitproberen wanneer ze signaal hebben.

Een voor een de posities op Astra 1 zetten, en kijken wanneer je daar beeld hebt; daarna de overige 3 posities proberen met Astra 2 etc...

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Siem
Ok ik heb het zo ingesteld, zou dit kloppen? Of zou ik C en D een plek omhoog moeten schuiven?

Ik denk zelf dat je C en D omhoog moet schuiven, want bij een diseqc 4 zit Hotbird op D. En die laatste zit er nu dus gewoon niet op.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...