Ga naar inhoud


Hoe speel je mkv bestanden


CB1

Aanbevolen berichten

Helaas nog steeds het zelfde probleem.

Blijft hangen op: DHCP..../flash/vmlinux.gz

Ook zonder netwerkkabel er in.

 

Zonder netwerkkabel en een tijdje wachten start hij toch door.

 

 

 

Toshiba 46RV555D

Pioneer VS-922 + Wharfedale
DM8000 S-C-T OpenATV 4.1
Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 129
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

En wat zie je dan als je in telnet cd /media typt en wat Milo hierboven aangegeven heeft...???

 

We weten nog steeds niet of de harddisk bij jou wel- of niet mount en/of je eventueel toch naar die MKVs kunt browsen met de movieplauer.

 

Het enige wat we nu weten is dat het je niet lukt MKVs van die disk af te spelen en met Newnigma wel (worden ze bij Newnigma als je de harddisk inplugged gevonden?? en kun je ze dan direct afspelen - deze automaat ziet bij PLi inderdaad nog geen MKVs).

 

Newnigma maakt gebruik van udev en PLi van mdev, dat is het verschil. mdev is normaal gesproken voor kleinere embedded boxjes een betere, minder logge, methode maar is wel anders. Dat hele mount gebeuren heeft PLi dus helemaal zelf moeten maken (daarom is het ook heel handig als we er achter kunnen komen waarom het specifiek voor jouw harddisk niet werkt). Newnigma gebruikt simpelweg gewoon de udev constuctie zoals die door opendreambox wordt aangeboden.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij start hier met zowel de hdd er in als er uit wel door.

Het duurt alleen wat lang en lijkt het of hij hangt.

Alleen hier hetzelfde resultaat.

Wat mij wel opvalt is dat in newnigma in mediaspeler frontusb niet zichtbaar is als de hdd niet aangesloten is.

Zodra ik de hdd aansluit komt er Front USB Slot - S2 Portable

te staan.

In pli staat hier alleen maar Front USB Slot.

Volgens mij (weet het niet zeker) staat er in Pli constant Front USB Slot (In Newnigma dus niet) maar ik kan mij vegissen.

 

Ik heb dat commando van Milo uitgevoerd maar hij laat hier hetzelfde zien als in Newnigma , misschien moeten we het ergens anders zoeken.

Als ik de hdd wil mounten zoals Milo dit schrijft dan krijg je de melding dat hij al gemound is.

 

Nu weer terug op Newnigma en ja ik kan weer netjes bladeren door de mapjes van de usb hdd.

 

Gr Cb1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo te zien wordt de disk wel gemount... zie de sdg's... als je nu met cd naamvandedir naar zo'n map ga en dan ls -l doet dan zal je files van je harddisk moeten zien en dan zal je ook via de movieplayer naar je MKVs e.d. moeten kunnen browsen en ze zo afspelen.

 

FTP is zo wie zo geen goed idee... misschien gaat daar iets mis. Je kunt beter gewoon via Windows Netwerk connecten... Normaal gesproken moet Windows vanzelf je box zien via netwerk en dan kan je zo via root,media,sdg nogwat je USB harddisk via windows benaderen. Het kan wel zijn dat NTFS als read only gemount wordt.

 

Misschien dat Milo nog andere 'hulp commando's' weet.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het moet allemaal makkelijk gaan.

Ik heb een vrouw en kinderen en die kunnen goed met de mediaspeler overweg in de dm8000.

als ik in pli naar usb front slot ga dan zie ik usb/lib enz

Als ik dit in newnigma doe dan zie ik gewoon de mapjes op de hdd.

 

De hdd staat gemound als sdg1 (in newnigma)als ik het goed heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de movieplayer kun je er zo met de gele toets een 'bookmark' op zetten. Dan is het zo weer kids vriendelijk. Ik vermoed dat vrouw- en kinderen ook opnames afspelen met de movieplayer???

 

Maar zijn de files nu wel benaderbaar???

 

Bij Pli zie je alle drie de partities... sdg1,2 en 5....

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de versie van 21-5 zie je waarschijnlijk ool alle drie de partities op je harddisk... Ik heb trouwens nog eens terug gekeken in dit draadje. Zo te zien zag NewNigma maar 1 partitie.. wink

 

Maar zover ik nu begrijp is het niet het mounten van de harddisk het probleem, maar het feit dat je de gemounte harddisk niet direct in de mediaplayer ziet... Heb ik dat laatste nu goed begrepen?

 

Doe maar rustig aan hoor... morgen kan ook wink ook je gezin heeft tijd nodig laugh

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is inderdaad wat veranderd. Kan nu niet meer met DCC E2 FTP op mijn interne hardisk komen via de linken/snelkoppelingen of hoe ze ook mogen heten. Ook niet via de windowsverkenner/netwerk. Alleen als ik via media naar sd1(interne hardisk)ga, dan zie ik wel alle mappen en bestanden. externe hardisk, Sg1 tot en met 5 niets te zien.

 

Mounten via de USB poorten was het probleem niet bij mij. Er worden alleen geen NTFS partities herkend, FAT 32 wel.

Toshiba 46RV555D

Pioneer VS-922 + Wharfedale
DM8000 S-C-T OpenATV 4.1
Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga gewoon even verder kijken.

Met pli als ik de hdd in de usb doe komt er automatisch een melding dat er geen af te spelen bestanden op de hdd staan.

Ook niet als je de film in de root zet. (dit wil ik ook niet).

Nu in pli (laat ik nog wel even opstaan om te testen dan maar)

 

In mediaspeler geen melding front usb.

Na het insteken van de usb komt er automatisch front usb in te staan en komt er een melding automatisch dat er geen af te spelen bestanden op staan. oopen ik in mediaspeler de front usb sie ik niets.

Ga ik terug (bovenliggende map) staat hier sda1(mijn interne hdd)en sdg1(usbhdd) open ik sda1 dan kan ik gewoon kijken op mijn interne hdd en open ik sdg1 zie ik wederom niets.

Hij mount dus wel.

Net getelnet en ook hier hetzelfde resultaat.

Op media ls gedaan en hier staat sdg1 ook tussen maar geen directory`s gevonden.

Ook staat hier usb tussen en daar alleen usr te zien.

Verder niets.

Als ik de hdd er uit haal is sdg1 weg.

Dus hij mount wel.

Het probleem zit hem ook niet alleen in mediaspeler daar in telnet hetzelfde zichtbaar is.

Wat nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...