Ga naar inhoud


Format C:/ bij windows xp


sheeplover

Aanbevolen berichten

Geachte mede-hobbyïsten, als er in het verleden iets goed fout ging bij mijn computer, had je altijd de mogelijkheid om heel rigoreus format C: toe te passen. Uiteraard zorgde ik dan voor de nodige back-ups. Bij win95 en 98 no problem, maar kan iemand mij vertellen hoe ik windows xp zou kunnen verwijderen ? Opstarten via diskette lukt niet en in windows zelf lukt het mij ook niet. Wie zou een tip van de sluier op kunnen lichten? Deze vraag komt hoofdzakelijk in me op omdat de nodige programma's toch nog niet de juiste drivers hebben. Met name bespeur ik dit bij soundcards en webcams en usb-cardreaders. Mijn geluid is prachtig bij win98 en een zes min bij xp. Bij voorbaat dank voor uw wijze bijdragen. Met vriendelijke groeten; John uit Den Bosch.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zorg dat je een opstartdisk met Win98 (de DOS) files hebt. Dan moet het lukken, als je echter een NTFS partitie hebt moet je wel zorgen dat er op die opstartdisk FDISK staat en deze middels dit proggie de NTFS partitie verwijderen en een nieuwe partitie maken.

 

Voor wat betref je drivers, zoek eens op internet bij de leveranciers van je hardware, grote kans dat je wat vind. Zorg uiteraard wel dat je weet welke type en fabrikant het is.

 

Suc6

 

TheDiver

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Je hoeft bij XP vooraf geen format C te doen, maar tijdens de installatie van XP (wel kieze voor installatie vanaf cd-rom) krijg je de optie aangeboden om eerst een disk te formatteren.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

DEBUG «ENTER»

A «ENTER»

MOV AX,033F «ENTER»

MOV BX,0200 «ENTER»

MOV CX,0001 «ENTER»

MOV DX,0080 «ENTER»

INT 13 «ENTER»

NOP «ENTER»

«ENTER»

Achter de '-' prompt handmatig intypen:

FCS:0200 8200 00 «ENTER»

G «ENTER»

 

Voila....

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...