Ga naar inhoud


8 / 1 diseqc switch met terrestrial ingang


dokie

Aanbevolen berichten

Bedankt voor het meedenken,

 

dus als ik het goed heb kan ik het dvb-t signaal van de diseqc switch via een doorlus uit mijn satontvanger naar mijn tv met ingebouwde dvb-t ontvanger kunnen voeren.Mijn tv zou dat signaal er dan toch uit moeten kunnen pikken.

Het gaat om deze switch (EMP Profiline DiSEqC Relais 8/1 SPCN)

Dit zijn de technische data die ze erbij schrijven.

 

Der EMP-Centauri 9/1 GOTO nn Switch P.168 W V2 ist ein DiSEqC-Schalter 8x1 zum Zusammenschalten von 8 LNB's auf 1 Ableitung.

Außerdem ist ein terrestrischer Anschluß vorhanden, mit dem DVB-T, Analog-Antennen-TV, UKW, Kabel-TV usw.eingespeist werden können.

 

Zou een mooie oplossing zijn daar ik dan weer rijnmond tv kan ontvangen aangezien deze van de satelliet is afgehaald. smile

 

 

Vantage 8000s,500Gig. Tuner1 ,draaibaar Gibertini 80cm schotel met Stab h100 en Alps lmb. Tuner2 ,vaste schotel Triax 78,multifeed astra 1-2-3 en hotbird met alps lmb's via diseqc 4-1.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als jou Vantage8000hd geen ingebouwde DVB-T ontvanger heeft ,dan kun ook niks

ontvangen ,en als je een EMP DiSEqC Switch hebt, dat wil het niet zegen dat daar

een DVB-T ontvanger is in gebouwd

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Origineel bericht van: dokie
Bedankt voor het meedenken,

dus als ik het goed heb kan ik het dvb-t signaal van de diseqc switch via een doorlus uit mijn satontvanger naar mijn tv met ingebouwde dvb-t ontvanger kunnen voeren.


Nee, dat kan zoals ik het al een keer of 4 heb uitgelegd dus niet.

Er gaat aan de ene kant een DVT-T antenne en een DVB-S schotel in een kassie, daar komt dan één coax kabel op, aan de andere kant komt dan weer een kassie en uit dat kassie komen dan weer twee kabels.

Eén naar je sat ontvanger en één naar je DVB-T ontvanger.

Nix doorlussen.

Het ENIGE dat deze kassies doen is twee (verschillende) signalen over één kabel sturen.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dokie
dus als ik het goed heb kan ik het dvb-t signaal van de diseqc switch via een doorlus uit mijn satontvanger naar mijn tv met ingebouwde dvb-t ontvanger kunnen voeren

Niet doorlussen, maar uitkoppelen: --> KLIK <--
Hierbij is de 8/1 switch het inkoppelapparaat, en de WCD het uitkoppelapparaat.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK OK smirk

 

Ben een beetje eigenwijs.

Wilde graag horen dat het zo simpel zou zijn.

Ga nu dus ook naar een "ontkoppel" wandcontactdoos op zoek.

Bedankt voor het geduld en de goede uitleg. blush

 

Groetjes Dokie.

Vantage 8000s,500Gig. Tuner1 ,draaibaar Gibertini 80cm schotel met Stab h100 en Alps lmb. Tuner2 ,vaste schotel Triax 78,multifeed astra 1-2-3 en hotbird met alps lmb's via diseqc 4-1.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...