Ga naar inhoud


Ziggo wil toch reclame bij terugkijken tv


Psychosammie

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: grunnsat
Ik heb het al zo vaak opgemerkt. Alle reclame bij de commerciële zenders wordt door ons betaald. De kosten zijn verwerkt in de prijzen van de artikelen. Toen indertijd de eerste supermarkt oorlog uitbrak werden de leveranciers van A merken zo onder druk gezet om hun prijzen te verlagen dat ze geen geld meer hadden voor TV reclame.

Ik betaal liever meer belasting om goede TV te zien en eindelijk verlost te zijn van die reclame terreur.


Laat me je uitde droom helpem, luister en kijkgeld, van jaren geleden ZITTEN al in het belasting systeem. Erger mog.
Iedere verdienende in nederland, betaalt luister en kijkgeld, OOK al heeft die GEEN TVE . Een soort kwakje van KOK snappie.
Dus zal het geen zak uitmakenop ik het al dan niet voorelkaar zal kunnen krijgen om een reklame killer temaken.
Er werd teveel ontdoken in die jaren, gelukkig had ik ook daar een aandeel in gehad, en mijn geld beter benut..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: chelloanarchist
Origineel bericht van: grunnsat
Ik heb het al zo vaak opgemerkt. Alle reclame bij de commerciële zenders wordt door ons betaald. De kosten zijn verwerkt in de prijzen van de artikelen. Toen indertijd de eerste supermarkt oorlog uitbrak werden de leveranciers van A merken zo onder druk gezet om hun prijzen te verlagen dat ze geen geld meer hadden voor TV reclame.

Ik betaal liever meer belasting om goede TV te zien en eindelijk verlost te zijn van die reclame terreur.


Laat me je uitde droom helpem, luister en kijkgeld, van jaren geleden ZITTEN al in het belasting systeem. Erger mog.
Iedere verdienende in nederland, betaalt luister en kijkgeld, OOK al heeft die GEEN TVE . Een soort kwakje van KOK snappie.
Dus zal het geen zak uitmakenop ik het al dan niet voorelkaar zal kunnen krijgen om een reklame killer temaken.
Er werd teveel ontdoken in die jaren, gelukkig had ik ook daar een aandeel in gehad, en mijn geld beter benut..



Waarom denk je dat ik niet weet dat we via de inkomstenbelasting voor radio en tv betalen? Ik had het over meer belasting betalen om van de reclame terreur verlost te worden. Vroeger ging dat inderdaad via de Dienst Kijk- en Luistergelden. Een complete dienst met ambtenaren, controle organen enz., terwijl zo goed als iedereen radio en tv heeft. Een enorme verspilling van geld, nog afgezien van het feit dat velen zoals jij die bijdrage ontdoken. De publieke omroep heeft nu een budget van ca. €900 miljoen, ofwel €60 per hoofd van de bevolking. We betalen dus ca. €0,16 per dag voor radio en TV. Ik zou er graag €0,50 per dag voor over hebben om verlost te zijn van al die reclame rotzooi en echt goed programma's te zien. Overigens is het budget van de BBC €6 miljard.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik zou er graag €0,50 per dag voor over hebben om verlost te zijn van al die reclame rotzooi


Huh? 180 euries per jaar betalen om iets niet te krijgen?
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Als jij denkt dat, ook al zal je een belasting verhoging gaan krijgen van 300% op TV en Rd, dat geld niet op zal gaan aan niet ervoorbedoelde zaken, dan is dat naief.

Trouwens we betalen al genoeg belasting, alleen de zaken waarvoor het wordt aangewent die deugen niet.

 

Zolang het haagse nog steeds wordt "geregeerd" door fossiele families zal er weinig veranderen. We hebben dus politiek gerichtte leg batterijen, waar heel veekl scharrelkippen en haantjes gedrag uitvoort komt.

 

We hebben trouwens geen publieke omroepen meer, want wat ze wel en niet mogen uitzenden wordt bepaalt door andere fossielen, en door de politiek, zoveel uur dit, dat en dus...

 

Als laatste, die reklame inkomsten komen bovenop de door de haagse beschikbaar gestelde gelden, die weer terug vloeien in de staatskas vanwege btw etc..

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: chelloanarchist
We hebben trouwens geen publieke omroepen meer, want wat ze wel en niet mogen uitzenden wordt bepaalt door andere fossielen, en door de politiek, zoveel uur dit, dat en dus...

Toch is dat ook wel goed, zo wordt er tenminste ook nog wat aan cultuur en documentaires uitgezonden, welke voor de commerciëlen niet interessant zijn. Denk hierbij ook aan de 'Film op 2' in de weekenden, altijd films die niet interessant zijn voor de commerciëlen, maar vaak wel goed/leuk.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, je kunt ook kiezen voor de eenheidsworst van de volstrekt niet leuke Linda de Mol en het klootjesvolk dat op commando enthousiast opstaat om te klappen.

 

Maar ik verwacht toch iets meer niveau.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Ben dat niet met je eens, ze doen dat nl van mijn centen, en bij de commerciëlen doen ze dat niet wink


Ja hoor, daar doen ze dat ook. Ik zal je dat uitleggen. De publieke omroep wordt voor 75% betaald uit de belastingen, en voor 25% uit reclame.

De commerciëlen worden voor 100% door reclame betaald.

En nou komt het, hou je vast.

De reclame wordt betaald door de bedrijven die de betreffende producten verkopen. Die bedrijven berekenen die kosten door in de prijzen van de producten. Die producten koop jij, dus jij betaald indirect de reclame, en daarmee de commerciëlen en 25% van de publieke omroep.

Dus uiteindelijk betaal jij 100% van de TV programma's, op welke wijze dan ook.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Ik zit niet te wachten op die b films of cultuur troep van de NOS. tired

Dat snap ik best natuurlijk. Een deel van de potentiële kijkers wenst geen cultuur, een ander deel geen voetbal (uh sport), weer een ander deel schrapt het liefst het journaal cq. de actualiteiten. Mijns inziens is het goed dat er toch voor ieder wat wils is.

Er zijn zélfs mensen die dol zijn op reclameblokken, echt, ze bestaan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: grunnsat
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Ben dat niet met je eens, ze doen dat nl van mijn centen, en bij de commerciëlen doen ze dat niet wink


Ja hoor, daar doen ze dat ook. Ik zal je dat uitleggen. De publieke omroep wordt voor 75% betaald uit de belastingen, en voor 25% uit reclame.

De commerciëlen worden voor 100% door reclame betaald.

En nou komt het, hou je vast.

De reclame wordt betaald door de bedrijven die de betreffende producten verkopen. Die bedrijven berekenen die kosten door in de prijzen van de producten. Die producten koop jij, dus jij betaald indirect de reclame, en daarmee de commerciëlen en 25% van de publieke omroep.

Dus uiteindelijk betaal jij 100% van de TV programma's, op welke wijze dan ook.



Als dat allemaal zo is, waarom zijn ze dan zo bang dat de inkomsten uit de reklame terug lopen, als men daar niet meer naar wil kijken, als daar op voorhand toch al voor is betaald??

**De publieke omroep wordt voor 75% betaald uit de belastingen**, die wij wel met zijn allen 100% betalen, mis ik iets??





Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: chelloanarchist

Als dat allemaal zo is, waarom zijn ze dan zo bang dat de inkomsten uit de reklame terug lopen, als men daar niet meer naar wil kijken, als daar op voorhand toch al voor is betaald??

**De publieke omroep wordt voor 75% betaald uit de belastingen**, die wij wel met zijn allen 100% betalen, mis ik iets??


Da's heel eenvoudig. Op het moment dat wij steeds meer de reclame ontwijken is het niet meer zo interessant om die reclame op de TV te brengen. De bedrijven gaan dan minder reclame maken, of willen minder betalen per minuut zendtijd. In beide gevallen lopen de inkomsten van de zenders terug.

Hoe denk jij dan dat die kosten van de reclame opgebracht worden, uit de bonus van de directie?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

de commerciele omroepen kunnen er ook voor kiezen om terug te gaan in het aantal zenders en daardoor ontstaat er geld voor kwalitatieve hoogstaande TV ipv de meuk die er nu op te zien is

 

maar ik denk dat dat een utopie is wink

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: grunnsat
Origineel bericht van: chelloanarchist

Als dat allemaal zo is, waarom zijn ze dan zo bang dat de inkomsten uit de reklame terug lopen, als men daar niet meer naar wil kijken, als daar op voorhand toch al voor is betaald??

**De publieke omroep wordt voor 75% betaald uit de belastingen**, die wij wel met zijn allen 100% betalen, mis ik iets??


Da's heel eenvoudig. Op het moment dat wij steeds meer de reclame ontwijken is het niet meer zo interessant om die reclame op de TV te brengen. De bedrijven gaan dan minder reclame maken, of willen minder betalen per minuut zendtijd. In beide gevallen lopen de inkomsten van de zenders terug.

Hoe denk jij dan dat die kosten van de reclame opgebracht worden, uit de bonus van de directie?

***
Hoe denk jij dan dat die kosten van de reclame opgebracht worden, uit de bonus van de directie?
**

Weetje dat zou ik nou totaal niet erg vinden. Zij zijn tenslotte vaak de veroorzaker van het falende bedrijfs plan.

Het is trouwens wel een fijn gevoel als ik op mijn PC al die shit reklame kan bannen, geeft een beetje rust in mijn digitale omgeving, omdat ik niet gevraad heb om welke vorm van verstoring dan ook.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...