Ga naar inhoud


[ET9000] Enkele beginners problemen


RUF

Aanbevolen berichten

Ik heb sedert gisteren een ET9000 orginal Clarke Tech met momenteel de bijgeleverde image. Deze is bijgewerkt. Ik heb echter een paar hindernissen waar ik niet over geraak.

1 - Hoe kan ik zenders hernoemen, die functie vind ik in geen velden of wegen.

2 - als ik de Clarktech Editor Studio probeer via de seriële dan zijn al mijn com poorten gesloten. Nochtans had ik contact met mijn topfield via com 6

3 - doorlussen naar een tweede toestel lukt niet meer.

Opstelling: TUNER 1 = LNB 1 = DOORGELUST NAAR TUNER 2 (LNB 2). Met mijn Topfield kon ik via de uitgang van LNB 2 door naar een ander toestel. Maar dit zit ook strop.

Voor de rest schitterende doos met even goed zoniet zelfs scherper beeld dan mijn oude 7700.

 

Alvast bedankt voor de suggesties

Link naar reactie
Delen op andere sites


1. Hernoemen zit niet in Enigma2. Je zult dreamboxedit of zo moeten gebruiken

2. De ET9000 draait enigma software. Dus dreamboxedit is een juiste editor (of elke andere editor die voor een dreambox werkt).

3. Hoe heb je het geconfigureerd, daar je dit gewoon moet kunnen doorlussen? Maar ik heb wel een vermoeden. Misschien helpt het volgende...

 

Verander in de file /etc/modutils/et9000 de laatste regel...

Code:
tpmmodloadermodloader2dvb lnb_power_off_in_standby=1

 

Dan gaat de lnb voeding uit als je in standby staat en zal het doorlussen beter werken met een uitgeschakelde ET9000.

 

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tips Littlesat. Nu weet ik alvast waar ik niet meer moet naar zoeken. Ik heb de aanpassing aan het bestand uitgevoerd maar geen succes. Op mijn zenderlijsten krijg ik bepaalde zendernamen niet te zien. Er staat <n/a> en deze files wil de dreamboxedit niet lezen, dus kan ik ze ook niet aanpassen en bij de CTeditorstudio krijg ik ofwel de com poorten niet open, of krijg ik als antwoord "decoder not ready power on and retry" ook al staat ie lustig beeld te geven. We zijn dus nog niet uit het bos lijkt me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn er bijna. Momenteel lukt het doorlussen als de ET9000 aan staat. Maar ik heb ergens gelezen dat er een driver update zou zijn die dit probleem oplost en het doorlussen ook mogelijk maakt in standby. Nochtans heb ik er momenteel de allerlaatste open pli update geïnstalleerd. Iemand meer info aub?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RUF
We zijn er bijna. Momenteel lukt het doorlussen als de ET9000 aan staat. Maar ik heb ergens gelezen dat er een driver update zou zijn die dit probleem oplost en het doorlussen ook mogelijk maakt in standby. Nochtans heb ik er momenteel de allerlaatste open pli update geïnstalleerd. Iemand meer info aub?


Probleem opgelost. Antwoord zit in de driver update
et9000-drivers-gcc44-20110314

Toestel draait als een naaimachientje.

Bedankt voor de suggestie Littlesat.
Mag gesloten worden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me niet voorstellen dat het installeren van een verouderde driver (14 maart) dit probleem duurzaam oplost. Zodra je een update uitvoert wordt die driver toch weer overschreven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je opmerking deed me even schrikken. Dus maar meteen een update uitgevoerd en getest. Het resultaat is onveranderd. Ik vermoed dat bij een update de .ko bestanden worden aangevuld met nieuwe informatie. Je overschrijft dus het oude met een nieuw bestand waarin ook alle voordien uitgevoerde aanpassingen zijn opgenomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is best mogelijk, en misschien is mijn verklaring niet accuraat (ben dan ook geen linux programmeur zoals jij misschien). Maar het werkt en het blijft werken en al de rest is wat mij betreft naast de kwestie. Slotsom is dat zoals ie nu draait de ET9000 een pracht van een box is met een uitstekende kwaliteit/prijs verhouding. Trouwens, Michel, als mijn post gelijk is aan onzin. Wil dan dit forum verblijden met uw wijsheid en ons dan verlichten met de juiste uitleg. Want met "onzin" maak je er wel heel erg gemakkelijk van af. smile Altijd gretig om bij te leren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Onzin slaat op het verhaal dat jij afstak. Wij jij vertelde is technisch onmogelijk.

 

Een andere verklaring dat het nu wel werkt heb ik niet. Ik kan immers van hier uit niet zijn wat jij fout gedaan hebt wink

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag er vanuit gaan, dat de meest recente driver versie de bugfixes en toegevoegde functionaliteit van vorige versies bevat.

 

Wees echter niet verrast als dit zo nu en dan toch niet het geval is, regressie komt helaas nog wel eens voor in software land.

 

Het kan ook voorkomen, dat toegevoegde functionaliteit in een latere versie bewust weer wordt verwijderd, omdat uit de praktijk blijkt, dat deze niet werkt als voorzien of voor onverwachte nare bijwerkingen zorgt.

 

Lees daarom altijd de bijsluiter (release notes).

 

Gr

JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...