Ga naar inhoud


[Enigma2] Hoe na Enigma II de originele software terug?


Michel

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Na diverse keren prutsen, is nu enigma II er uit, maar krijg ik na booten dit scherm:

 

De gebruiksaanwijzing wil dat je een FAT geformatteerde USB disk gebruikt, de bootloader heeft het stug over FAT32, maar geen van beide werkt.

 

Wat ik ook doe, steeds de melding dat de USB stick geen geldige FAT32 partitie heeft, terwijl die met 100% zekerheid wel aanwezig is en de laatste software (azbox-0.9.5306-patch.bin) daar ook op staat.

 

Ik heb ook diverse grote en kleine USB sticks geprobeerd.

 

Kan iemand deze Premium+ uit zijn lijden verlossen met het juiste antwoord?

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Brombeer
Origineel bericht van: zorlith1
Ik zou beginnen met het hernoemen van de bestandsnaam.

Deze moet patch.bin heten.
Box uit.
USB erin.
Box aan.
Opstarten.
Optie 4: Format Application Area (2x)
Optie 1: USB

Zorlith


Goed om denken dat windows de vervelende eigeschap heeft een file patch .bin.bin te noemen dus dat gaat niet werken .

Moi Brombeer. smile


Dat doet Windows niet uit zichzelf.

Wat wel gebeurt is dat mensen het bestand gaan hernoemen in patch.bin, terwijl in de verkenner bij de mapopties 'Extensies voor bekende bestandstypen weergeven' aangevinkt staat.

En dan krijg je een patch.bin.bin die door de verkenner wordt weergegeven als patch.bin

We dwalen een beetje af. Ik ben benieuwd of Michel het lukt.

Zorlith
Link naar reactie
Delen op andere sites

Over het afdwalen heb je bij nader inzien wel gelijk.

 

>> so wat hij laat het niet zien dar gaat het om dus werkt het niet.

 

Volgens mij gaf je aan dat Windows het bestand zelf hernoemt. En daarvan heb ik gezegd dat dit niet klopt.

Als je zegt dat het hernoemd wordt, gaan mensen wederom een poging doen bestanden te hernoemen en er wordt vervolgens niet gekeken naar de instellingen van de bestandsverkenner. Het is een instelling.

 

HP USB Disk Storage Format Tool is inderdaad een ideaal tooltje om je USB te formatteren.

 

Om nog even terug te komen op de bestandsnaam:

Als je wel eens gebruik maakt van een FTP-programma, dan kan je daarmee ook de echte bestandsnaam direct zien en hernoemen.

Dan hoef je niet met de instellingen van de verkenner te stoeien.

 

Zorlith

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Origineel bericht van: zorlith1
Ik zou beginnen met het hernoemen van de bestandsnaam.

Deze moet patch.bin heten.
Box uit.
USB erin.
Box aan.
Opstarten.
Optie 4: Format Application Area (2x)
Optie 1: USB

Zorlith


Dat was het verlossende antwoord. Een tip aan de maker van de gebruiksaanwijzing: Zet dat daar ook even in.

In de gebruiksaanwijzing staat namelijk niet hoe het bestand moet het heten, maar staat in de screenshot wel linux.bin.

Zonder de juiste informatie kan je zoeken tot je een ons weegt.

@Brombeer, hoe bestandsnamen binnen Windows worden weergegeven is mij bekend wink

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...