Ga naar inhoud


[DM500HD] DM500HD icm samsung led


trucker56

Aanbevolen berichten

Is ben van plan om een samsung led tv te kopen. Is het mogelijk om deze samsung met de afstandbediening van de dreambox te bedienen ? Gaat de samsung automatisch aan als ik de DB aanzet ??

Heb hier geen ervaring mee dus kan alle tips gebruiken.

Groet

Trucker56

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Volgens mij kan je de samsung wel bedienen met de afstandsbediening van de DM500HD.

 

Daar zit immers de grote omega remote bij en die kan dat.

 

Ik heb zelf een Thomson LCD in de slaapkamer hangen, die kan niet worden bediend met de Omega remote (ik heb er in ieder geval nog nooit een werkende code voor kunnen vinden) maar de DM800HDse schakelt wel mijn TV netjes aan en uit als ik de Dreambox aan/uit zet.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook met de kleine afstandsbediening kan ik de Samsung led redelijk bedienen. Dus power on/off, volume, source, etc.

Is in dit draadje al goed beschreven.

Voor de meer ingewikkelde functies moet ik helaas soms nog de originele Samsung remote erbij nemen.

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Link naar reactie
Delen op andere sites

De smalle (zilverkleurige) afstandsbediening van de 800, maar ik denk dat die van de 7020 of (de zwarte van de) 8000 het ook zouden kunnen.

Als dat die omega is, dan bevestig ik dat dus eigenlijk...

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik heb geen idee waarover je het hebt.

 

De afstandsbedieningen van de DM7000, DM7020, DM7025, DM800HD, DM800HDse en DM500HD zijn volgens mij allemaal hetzelfde en dat is gewoon die 'dikke' Omega met een TV en een Dream knop. (zie foto)

 

Zelfs de DM8000HD-DVD heeft vrijwel dezelfde afstandsbediening, met het enige verschil dat er onder de kleurtoetsen een rijtje knoppen meer op zit.

 

Alleen de DM500S en DM5020 hadden een ander model.

 

Mvg,

 

Michel

url.jpg

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijkt dus dat ik de samsung wel aan kan zetten, zenders wisselen gaat zowieso met de ab van de dreambox en harder en zachter zetten ook.Mediacenter bedien je ook vanuit het menu van de dream.

Ik ben er dus uit dat dit voor mij gaat werken.Bedankt voor alle hulp en advies.

Trucker56

Als het niet lukt doe ik nog wel een oproep!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb die nieuwe samsung maar geen led wel een 3d plasma ,en die werkt perfect met mijn DM800 remoet...alleen code invoeren en zou tie moeten werken.

65HU8500 4K 3D/DM8000/PS4/SOLO 4K/Technisat Multytenne twin(4in1)en arabsat 26E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...