Ga naar inhoud


bbc hd kanalen


Frank1234

Aanbevolen berichten

Hallo, Op de kathrein 910 met E2 WM 2 image kan ik de bbc had kanalen niet meer vinden (zie topic schotelpark). Op een andere ontvanger Ferguson a 200 heb ik ze wel gevonden. Ik dacht eerst dat de lnb niet goed meer was, maar met de Ferguson wel beeld (zelfde twin lnb). Ook de transponder invoeren en dan zoeken heeft geen resultaat. Moet ik ergens de transponder ergens erbij zetten? Of heeft de Kathrein een minder gevoelige tuner?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hier ook hetzelfde probleem. Signaal lijkt goed. Maar bij scannen is de uitkomst 0 zenders.

 

Dit probleem wordt overigens op meerdere Kathrein ufs-910 ontvangers gesignaleerd.

 

Een oplossing of oorzaak van het probleem heb ik nog niet gezien.

 

Vreemd.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DeltaFM
Hier met een PKT image geen probleem.
En even geprobeerd met een AAF image (MM v2) en daar zit dus het probleem (waarom??). Met PKT Nibiru v2 geen enkel probleem, AAF MM v2 worden de kanalen niet opgemerkt.

Delta-FM


Vu+ Duo 4k SE & Gigablue Quad+
(Kathrein UFS910si & Humax IR-CI5400)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nog even nieuwe zenderlijsten met Dream_edit via internet van Lyngsat opgehaald.

 

Dit moeten toch wel de juiste settings zijn voor BBC HD en BBC One, maar helaas nog steeds hetzelfde probleem. Signaal sterkte lijkt goed, echter geen zender.

 

ITV HD doet het echter wel prima.

 

Geen idee wat hier nu aan de hand is. Het betreft alleen beide BBC HD zenders.

 

Groet,

 

 

Bram

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijkt in E2 AAF versie de tuner driver cx24116ko module te zijn in lib/modules.

 

Deze vervangen door een nieuwere versie. Zie bijlage (voor verzenden .ko vervangen door .txt. Even terug hernoemen)

 

En het probleem met BBC HD en BBC HD One schijnt hiermee opgelost.

 

Bij E2 op de USB stick kan dit bestand eenvoudig worden vervangen.

 

Helaas is dit bestand in de flash versie van E2 read-only. Met als eigenaar 1000 en groep 1000. Overschrijven met nieuwere versie lukt niet.

 

Wat natuurlijk erg jammer is. Wacht op een nieuwe versie of is er toch een optie om dit bestand te vervangen ?

 

Groet,

 

 

Bram

cx24116.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Beste Fr,

 

ik kan het zelf niet proberen. Ik wacht nog op een oplossing voor de Flash versie.

 

Maar volgens de informatie moet je de driver (module) gewoon vervangen door de nieuwere versie. En dan moet het goed werken. Eventueel zou nog naar de rechten kunnen kijken.

 

Maar ik verwacht geen problemen. Gewoon er overheen kopieren.

 

Hoor graag hoe het verloopt.

 

Er is overigens wel signaal op BBC HD. Echter de zender wordt niet gevonden.

 

Groet,

 

 

Bram

 

P.S. Ik mis de zenders BBC HD en One ook.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...