Ga naar inhoud


[7141 HD] Signaal naar 2e TV


LastWokker1

Aanbevolen berichten

Heb momenteel een setup waarbij het sat signaal binnenkomt op een XSAT410 decoder/tuner, die heeft ook een sat uitgang die ik doorlus naar mij HDTV die een eigen tuner/decoder heeft. De XSAT410 heeft ook een coax antenne uitgang die ik vervolgens op de 2e verdieping (na ong. 15-20m coax kabel schat ik) aanbiedt aan de coax antenne ingang van mijn 2e TV. De XSAT410 is geen HD waardoor ik veel zenders niet meer zie. Ik wil daarom een DSR 7141 gaan aanschaffen uit een aanbieding van CD. Zover ik kan zien heeft die echter geen antenne uitgang. Iemand suggesties hoe ik het signaal van de 7141 op mijn 2e TV kan krijgen? Ik heb bij de SATboer gehoord dat er modulators zijn die je op de SCART uitgang zet en die zet het naar signaal voor de coax, maar ik heb geen idee naar de kwaliteit daarvan. Ik hoef op mijn 2e TV geen super HD beeld, maar storingsvrij zou toch wel prettig zijn. Kabel trekken van schotel naar 2e TV (en daar de 7141 plaatsen) is geen optie, 7141 staat beneden en TV boven (afstandsbedieding gaat via IR/RF setje).

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je een HDMI kabel naar boven trekt, dan heb je hd ,met scart heb je geen hd

en met antenne kabel ook niet, je zou het ook met een lange scart kabel kunnen doen

en die naar boven treken, dan heb geen HD, maar wel een goed beeld .

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Satencom en @Johan 45: bedankt voor de feedback. Momenteel heb ik ook analoog signaal, is voor mij eigenlijk voldoende. Maar dat is rechtstreeks vanuit antenne uitgang van de decoder de kabel op. Als ik er zo'n scart modulator tussen zet, dan ga ik nog een keer converteren en ik zou zeggen dat de kwaliteit dan slechter wordt dan het huidige analoge signaal wat ik heb. Hoop dus dat iemand enige ervaring heeft met zo'n ding en wat de kwaliteit is.

Wat betreft de suggesties voor HDMI en Scart: Van Scart weet ik het niet, maar HDMI over zo'n afstand dan heb je toch ook geen (fatsoenlijk) signaal meer over. Bij 10 meter zit je wel ongeveer aan de limiet. Nog even los van het feit dat ik die kabel niet door m'n leiding kan trekken.

Om het nog erger te maken, ik heb gisteren nog eens naar die 7141 gekeken en volgens mij heeft hij ook helemaal geen optie om een LNB signaal door te lussen dus krijg ik geen LNB signaal naar mijn TV. Vult u gerust aan :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: LastWokker1

Om het nog erger te maken, ik heb gisteren nog eens naar die 7141 gekeken en volgens mij heeft hij ook helemaal geen optie om een LNB signaal door te lussen dus krijg ik geen LNB signaal naar mijn TV. Vult u gerust aan :-(


De 7141 heeft inderdaad alleen een LNB in.
Door lussen naar je TV of een tweede ontvanger is hierdoor niet mogelijk.
Je kan dit ondervangen door een lnb met twee aansluitingen te monteren zodat je decoder en je tv ieder onafhankelijk van elkaar signaal krijgen.
Is naar mijn mening ook een veel mooiere oplossing dan het door lussen.
Met duurlussen kan je slechts de zenders bekijken die op dezelfde transponder zitten.
Met de huidige verdeling van de Nederlandse zenders over de twee satellieten Astra 19.2 en 23.5 is de kans groter dat je met deze beperking op een gegeven moment vastloopt.

Voor wat het anologe gedeelte betreft.
De coax aansluiting van je XSAT410 geeft ook een anoloog signaal.
De beeld kwaliteit zal niet of nauwelijks afwijken van het anologe signaal via de scart modulator.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doorlussen met deze ontvanger zou ik ook niet aan beginnen

dan werkt hij niet meer goed meer

Ik weet niet of je nog een oude video hebt, die kun je ook gebruiken als modulator

voor je antenne signaal .

 

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ronney67: Dat kende ik nog niet, goed idee. Wireless gaan versturen ben ik niet zo'n fan van maar via CAT5 lijkt me een goede oplossing. Zie dat het ongeveer EUR 100 kost, dus ik ga maar eens kijken met welke combinatie van materiaal/setup ik het beste uit ben.

Bedankt voor de reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Kom toch nog even terug op dit verhaal. Overweeg toch om de 7141 te gaan kopen en dan maar kabel bij te gaan trekken, de CDS aanbieding voor dit ding is zo slecht nog niet. Ik heb op SAT4ALL gekeken en kom eigenlijk weinig (of zelfs helemaal geen) slechts tegen over de DSR 7141 in oude draadjes, maar als ik wat google dan lees ik op andere forums bijna alleen maar: waardeloos, slecht, enz. Gaat dan met name over afstandsbediening en software (niet de beeldkwaliteit). Is deze 7141 echt een afrader om te kopen of zijn er ook gebruikers in dit forum die er goede ervaringen mee hebben? Ben verder niet op zoek naar advies welke andere types/merken beter zijn enz, alleen maar een idee of de 7141 een afrader is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier bij mij in de buurt staan 6 van deze ontvangers, het enigste wat er welles kan

gebeuren dat de ontvanger niet goed reageert op de afstandsbediening ,en hij ziet de

kaart soms niet ,verder een prima ontvanger ,zonder toeters en bellen

 

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

sorrie voor de late reactie maar ik was even met vakantie... ik heb zelf drie van deze 7141 in gebruik in mijn huis en ben er zeer tevreden over. Ik heb momenteel 4 sateliet posities dat is denk ik ook het maximale astra 19 astra 23 en astra 28 en ook nog de hotbird 13 de laatste gebruik ik eigenlijk niet, maar voor het nederlandse pakket + engelse BBC e.d. is de astra 19 & 23 & 28 al voldoende. Bij mij werkt het zappen vlot geen storingen en een zeer goed beeld via de HDMI op een 81cm Full led en acceptabel via de scart op een oude 70 cm beeldbuis nadeel is dat teletekst via deze ontvanger niet goed wordt doorgegeven ( hij doet het wel maar met fouten ) maar goed teletekst is zeer goed te volgen via je computer. Mijn conclusie is dat je de 7141 zeer goed kunt gebruiken voor gewoon televisie gebruik. laugh

3xDSR 7141,32PFL5605H12,TRIAX 70cm DAP fibre glass voor astra 23,TRIAX 78 voor de astra 19+28+hotbird 13, 2xBaff diseqc 4/1, 3xSmart titanium, clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...