Ga naar inhoud


[7121 HD] Schokkend beeld op HD kanalen


WimVM

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb al een paar jaar een 7121 HD van Philips. Echt wild ben ik niet van het toestel, maar al bij al doet het zijn ding. We hebben enkele weken geleden de tijdelijke (rechtstreekse) kabel van de LNB naar de receiver vervangen door gebruik te maken van binnenbekabeling in ons huis. We waren erg tevreden dat die vervelende kabel eindelijk weg was. Maar...

Sinds dien hebben we af en toe (een dag of twee per week schat ik) schokkend beeld op de HD zenders. Dit is zelden het geval op "éénHD", maar vooral de internationale (NetGeo, Discovery,...) is dit niet werkbaar. Het beeld is zeer schokkend en speelt eigenlijk eerder als een fotoslideshow met telkens 1a2 seconden tussen. Het geluid is perfect. De SD zenders hebben geen probleem.

Ik ben een leek in dit soort ontvangers, maar heb ik de technische details van de ontvanger volgende details gevonden:

 

Signaal sterkte: 64%

Kwaliteit: 49%

Symbol Rate: 22000

Polarisatie Horizontaal

Swith Freq: 1700

Freq: 12515

Netwerk ID: 53

FEC: 5/6

aanbieder: TV-Vlaanderen

Fabrikant: Pace PLC

Hardware versie: 018.205

Middelware versie: CO20k29

Software versie: 3.6.8

Nagraguide: 5.7.6.9

NP versie: 5.7.6.4

CAK versie: R.1.4.31

 

COA versie: 038

 

Op astra 19 heb ik 5,5 blokjes, op astra 23 net iets meer naar de 6 blokjes.

 

Is dit signaal oke? Wat kan de oorzaak zijn van dit probleem? Ik heb al getracht de schotel te richten maar dit is echt het beste dat ik kan verkrijgen.

Wat is jullie advies?

 

Bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De kans is groot dat je 'binnenbekabeling' slechts geschikt is voor de laagfrequente signalen van kabelTV en niet geschikt is voor de hoogfrequente satellietsignalen. Als de kabel 'buitenom' wel goede ontvangst gaf, dan zou ik die gebruiken om 'binnen' te leggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat: