Ga naar inhoud


[8121 HD] HDTV 1080i


henrybu

Aanbevolen berichten

Ik ben van plan om de Philips 8121 aan te schaffen voor een 2e tv, liefst wil ik een 1080i resolutie, nu heb ik vorige jaar uit een test van een magazine begrepen dat de 8121 1080i toen ondersteund en maar tot 720i gaat. Is dit inmiddels een firmware aanpassing al ge-upgrade? Zijn er nog meer negatieve zaken waar je met deze puur CD ontvanger tegen aan loopt? Momenteel bezit ik ook een rebox re4000 met een externe HDD en dit gaat vaker mis dan goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als ik jou was zou ik eerst alle positieve en negatieve berichten over de 8121 is doorlezen voor ik een beslissing nam.

Uit ervaring weet ik dat deze ontvanger een hopeloos ding is met na jaren nog steeds problemen.

Dit ondanks de updates die er intussen zijn verschenen werkt hij niet altijd even goed en of betrouwbaar.

Het zou mij niets verbazen als Canaal Digitaal de ondersteuning binnenkort beëindigd.

Ze blijven het een goede ontvanger vinden tegen beter weten in, komt vermoedelijk omdat er door hun goedkeuring velen zijn verkocht.

De ontvanger achteraf laten vallen kan dan problemen opleveren zoals bijv. claims tot geld teruggave van misleide klanten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij ondersteunt 1080i en 720p. In de instellingen kan je één van de twee selecteren. De optie "automatisch" werkt niet.

 

De 8121 heeft inderdaad heel wat problemen gekend, maar sinds de laatste update van de software gaat alles vlotter. Een nieuwe software-update is voorzien waarbij de teletekst-drivers gaan aangepakt worden, dewelke heden nog voor problemen durven zorgen.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf de 7121 al een paar jaar en vind op zijn minst de receiver een onbetrouwbaar product. In eerste plaats ziet hij er niet uit, heel goedkoop. Een van de cijfers van mijn display is al stuk (na amper 2 jaar). Responsetijd is een ramp bij het switchen van de zenders en heb ook al eens eenmaal moeten beroep doen op de garantie omdat hij "dood" was, na een firmware upgrade. Dit kregen ze bij TVVlaanderen ook niet opgelost. De afstandbediening is totaal niet van de kwaliteit die vandaag de dag de gewoonte is.

Als ik nog een koop zal het niet direct een Philips zijn, hoewel ik begrepen heb dat hun afdeling overgenomen is door een nieuw bedrijf.

 

Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

1080 resolutie bestaat bij tv uitzendingen niet, deze zijn allemaal 720. 1080 krijg je alleen via een blueray speler of een Sony playstation.

Overigens zijn er de meeste uitzendingen ook nog niet eens echt HD maar programma's die opgewaardeerd zijn naar HD. (zoiets als een lp opnemen op een cd en deze dan als cd kwaliteit verkopen).

 

Zelf heb ik de grote fout gemaakt een DSR 8121 aan te schaffen en heb spijt als haren op mijn hoofd daar de mogelijkheden uiterst beperkt zijn en diverse zaken niet goed werken.

Zo werkt bij mij de HDMI uitgang niet goed ,af en toe beeld,maar meestal niet.

Verder om onverklaarbare reden geen geluid bij BBC interactief kanalen (doen het op mijn Maxdigital wel goed).

EPG duurt soms wel 5 minuten voordat het werkt omdat hij de gegevens weer is wil verversen.

Kanalen in de favorieten kunnen niet op eigen volgorde gezet worden, blijven op CD volgorde staan.

Ongewenste kanalen kunnen niet uit de lijst gewist worden.

Mocht je deze ontvanger toch willen aanschaffen kijk dan even goed rond op internet, want de prijzen varieeren van 159 euro tot 349 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is de Homecast HS9000 CI CD een beter alternatief.

Ook canaaldigitaal goedgekeurd. Werkt mijnsinziens een stuk beter.

 

gr

 

topie

Topfield TF5000ci met aston 1.05, Amiko alien 8900, 80cm schotel gericht op astra 1 en 3 (duo lnb)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...