Ga naar inhoud


aansluiten V-box op Humax


avdhorst

Aanbevolen berichten

Wat doe ik verkeerd?

Ik wil een V-box op mijn Humax aansluiten. De schotel die ik heb is een Philips Polarmount die aangestuurd wordt met 5 draden:2 voor de motor en 3 voor de positionering. Voor de 3 draden die nodig zijn om de positie van de schotel juist in te stellen is er een die continu 5 volt spanning nodig heeft. Deze spanning heb ik van het moederbord van de v-box afgehaald en toen alles aangesloten. Nu heb ik een probleem met het instellen van de uiterste west- en oostpositie van de schotel want wanneer ik de uiterste westpositie ingegeven heb, dan kan ik de schotel niet naar het oosten draaien. Iets zal ik wel fout doen, maar wat? Misschien is er iemand die mij telefonisch kan begeleiden bij dit proces. Als er iemand zo behulpzaam wil zijn, stuur s.v.p. via mail je telefoonnummer dan bel ik je direct op.

Alvast bedankt

avdhorst

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kijk hier eens.

er zijn er al meer geweest met dit probleem.

wat ik ervan begreep is dat de gnd rood is op de vbox, en de andere de puls.

 

Als je de zoekfunctie gebruikt zal je zien dat er nog meer berichten over dit probleem op het bord staan.

 

succes

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...