Ga naar inhoud


[Televisie] "in de cloud" opnemen bij ITV van KPN


Neptunus

Aanbevolen berichten


  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Goed, google wil glas provider worden... Worden dus. Dat zijn ze niet. En dan nog leveren ze slechts een kabeltje (ja, voor er weer leuke reakties komen, een glasdraadje...) en is het geen internet provider.

 

Terug naar waar we het over hadden....

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: Neptunus
En dan is het jammer dat de sat steeds meer zenders kwijtraakt en geen volledig pakketten biedt.

"De sat"? Zenders kwijtraakt? Vallen die van "de sat" af? Ik denk dat je wel begrijpt wel kant ik op wil...

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Erik Slagter
Origineel bericht van: Neptunus
En dan is het jammer dat de sat steeds meer zenders kwijtraakt en geen volledig pakketten biedt.

"De sat"? Zenders kwijtraakt? Vallen die van "de sat" af? Ik denk dat je wel begrijpt wel kant ik op wil...


Nou, eigenlijk niet, of het moet zijn dat je erop wijst dat de "via de sat" een onovertroffen aantal zenders geboden wordt maar jij begrijpt ook wel dat ik het over het Canaal Digitaal boeket heb. En dan blijf ik van mening dat het aanbod gemankeerd is. Ik mis als sportliefhebber de subkanalen van Sport1 en ECV3 en 4.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens heb ik onlangs de nieuwe Motorala box uitgebrobeerd, dat opnemen gaat perfect, de box is ook veel sneller dan de voorganger in de bediening. Gaat de goede kant op.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 1664
Een, in mijn ogen, groot nadeel van 'de cloud' is de hoeveelheid persoonlijke informatie die je als klant prijsgeeft aan de provider. Wie welk programma opneemt , hoe lang en hoe vaak wordt teruggekeken etc. Dat gaat de aanbieder niks aan. Maar die info wordt geheid verzameld en al-dan-niet geanonimiseerd doorverkocht aan belangstellenden.

Datzelfde probleem (maar groter) zie ik voor bedrijven en instellingen die gegevens 'in de cloud' opslaan. Alles is dan eenvoudiger benaderbaar door anderen (bedrijfsspionage, vijandige overheden etc) zonder dat de eigenaar van de data daar controle over heeft. Sterker nog, vaak is bij de klant niet eens bekend waar de data zich bevindt laat staan onder welke wetgeving die gegevens vallen.


+1 !!

Als je als (bijvoorbeeld) bedrijf/instantie een beetje verstand hebt trap je niet in die 'cloud', JA misschien lijkt het goedkoper.. maar wat nou als bv je internetverbinding weg is?, kun je ook niet meer bij je gegevens bijvoorbeeld.

PLUS dat het idd zo is dat bij google en MS amerikaanse wetgeving van kracht is .. lokatie van de data speelt deels mee.
Zwaarder weegt namelijk dat zowel google als MS Amerikaanse bedrijven zijn en dus onder Amderikaans wetgeving valt.

Plus dat je de controle over je data compleet uit handen geeft (lees : vertrouw je in het geval van bijv. Google een bedrijf dat ruiterlijk toegeeft dat ze gegevens door mogen verkopen?)

De 'cloud' kan een groot goed zijn (in de vorm van in EIGEN beheer servers centraliseren), maar zodra je de regie en data uit handen geeft kan (en zal) het een keer goed fout gaan.

Plus : Hype hype hype!!!!

Mijn 2 centjes wink

Menno

Ps : sorry voor offtopic!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk bij een Amerikaanse multinational die veiligheid hoog in het vaandel heeft staan, sterker nog: één van de leading company's in de wereld als het om veiligheid gaat, ik heb daar iedere dag mee te maken.

 

En toch draait een deel van de software, namelijk een CRM pakket volledig in de cloud.

 

Neem maar van mij aan dat het dan absoluut veilig is.

 

En voor particulieren, stel men ziet mijn zapgedrag en verkoopt dat door, who cares? Ik kan daar echt niet mee zitten.

 

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Nou, eigenlijk niet, of het moet zijn dat je erop wijst dat de "via de sat" een onovertroffen aantal zenders geboden wordt maar jij begrijpt ook wel dat ik het over het Canaal Digitaal boeket heb.

Zie je wel dat wij elkaar prima begrijpen! "sat" is niet gelijk aan "CDS" (gelukkig niet...)

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die nieuwe Motorola 1963 setop box nu een paar dagen in gebruik en ik ben aangenaam verrast. Deze box is veel sneller dan zijn voorganger, opstarten gaat ook sneller.

 

De sat ontvanger en de ITV ontvanger komen qua mogelijkheden steeds dichter bij elkaar.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met dat in de cloud opnemen... Is het dan nog mogelijk om van een opname een DVD te branden. En heb je de opnames nog als je je abonnement opzegt??? Sorry Ik vind dit niet echt een geweldig systeem!!!

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wortellica
Als je hdd kapot gaat , heb je je opnames ook niet meer.

Wel als je een kopie van die harddisk hebt gemaakt.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...