Ga naar inhoud


[RE-2250MG] Probleem met 4 LNB's en DiSEqC instellingen


Kowalski

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb afgelopen weekend een kennis geholpen met het juist afstellen van een Visiosat schotel met 4 LNB's (13/19.2/23.5/28.2E) en een DiSEqC switch met 4 ingangen.

Dit heb ik getest met mijn Dreambox DM800S en ale 4 LNB's werken goed.

Dus de antenne installatie en DiSEqC switch zijn goed.

De ingangen van de DiSEqC switch zijn als volgt aangesloten: 1=19.2 / 2=13 / 3=28.2 / 4=23.5

 

Mijn kennis wil op termijn een Dreambox (of soortgelijk) aanschaffen maar wil het toch nog even uitzingen met de Rebox RE-2250MG.

Nu willen we dus graag de 4 LNB's laten werken op deze Rebox RE-2250MG, maar hoe ik de DiSEqC settings ook instel, ik krijg het niet voor elkaar om de switch te laten schakelen.

Het enige wat we werkend hebben is de 1e LNB en de kanalen van 19.2 maar die zit standaard op de 1e ingang (dus ook als de DiSEqC niet schakelt).

 

Ik heb ook dit topic gevonden [REBOX RE-2250MG] LNB instellingen maar het werkt bij ons gewoon niet.

De menu instellingen komen ook niet overeen met de handleiding, maar dat kan komen door een vroegere firmware update.

 

De antenne-instelling kun je instellen op: LNB 1, LNB 2, LNB 3 ... t/m LNB 16

LNB type: Universeel A, Universeel B, Universeel C, handmatig (de frequenties veranderen dan)

LNB voeding: 13V, 18V, 13/18V, uit (wij kozen 13/18V)

LNB: vast of draaibaar (wij kozen vast)

LNB band: DiSEqC, 0/22KHz, 13V/18V (dus geen DiSEqC 1.0 of DiSEqC 1.1 keuzemogelijkheid, wij hebben alle mogelijkheden geprobeerd)

LNB polarisatie: DiSEqC, 13V/18V, 0/22KHz (wij hebben alle mogelijkheden geprobeerd)

DiSEqC toneburst: - of ?

DiSEqC ingang: uit, 1, 2, 3, 4 (waarschijnlijk voor committed switch, deze kozen wij dus)

DiSEqC: uit, 1, 2, ...t/m... 15, 16 (waarschijnlijk voor uncommitted switch, deze hebben wij ook geprobeerd)

DiSEqC herhaling: uit, 1, 2 (hebben we ook geprobeerd)

 

Op het instellingen scherm voor de satellieten hebben we uiteraard de corresponderende LNB gekozen bij elke juiste satelliet (Astra, Hotbird enz.).

De firmware van de Rebox is volgens ons de laatste (hij vond geen nieuwere).

 

Nu heb ik wel enige ervaring met rare DiSEqC instellingen op een Dreambox maar hier krijg ik het geval niet aan de praat.

We hebben eigenlijk alle mogelijkheden geprobeerd, maar het werkt gewoon niet.

 

Zou het een bug kunnen zijn of zien we nog wat over het hoofd?

Heeft iemand de RE-2250MG werkend met meer dan 1 LNB en zo ja, wat zijn dan je instellingen?

 

Bij voorbaat dank.

post-20183-1318262154,6985_thumb.jpg

post-20183-1318262154,7389_thumb.jpg

post-20183-1318262154,7491_thumb.jpg

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites


Oeps... mijn vraag was iets te voorbarig. Ik hoor net van mijn kennis dat hij het toch werkend heeft (Eureka !) en wel met de volgende instelling:

2-1-1 (onderaan bij de LNB instellingen).

Alle satellieten zijn gevonden en de zenders zijn geïnstalleerd.

Hij werd op het verkeerde been gezet omdat bij het scannen pas na 50% zenders werden gevonden.

 

Dus het topic mag weg of eventueel ter informatie voor wie hier ook tegenaan loopt.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...