Ga naar inhoud

HDD 3.5" Sata 11 1TB word niet herkend.

columbo

Aanbevolen berichten

hallo ,vraagje ivm nieuwe PC.Ik heb dus een nieuwe pc ,echter de capp.van de kleine HDD 2.5"Sata 3 retail de capp.is helaas te klein 60GB,dus heb ik er een 3.5"1TB HDD bij in gebouwd.In :computer beheer:>schijfstations, word de HDD wel herkent ,in de Bios tijdens het opstarten ook,maar in de map <computer> op buro blad is hij niet te zien,en kan er dus niks naar toe sturen via Windows Easy transfer,ik wou dus bestanden van de oude PC overzetten naar de nieuwe HDD 3.5".Als het kan wil ik graag bijde HDD behouden anders zit ik weer met die 2.5"HDD waar ik niks mee kan.Wie weet hier een oplossing voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet in schijfbeheer deze schijf initialiseren... Gebruik de rechtermuisknop

Ziet er ongeveer zo uit:

3vhd1.png

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Winwiz;Hartelijk bedankt voor de tip.Het zag er wel wat anders uit ,maar dat was geen probleem,ik heb bij `HELP` intalizeren ingetoetst,tja toen had ik het zo gevonden.Ook nog een geavanceerde insteling gedaan om een nummer aan de schijf tegeven,en het bestand 205GB er naar toesturen ,dat duurt ongeveer 105min.Als het goed is heb ik nu het aller nieuwste, processor van AMD Phenom2x6 1100T 125W 3.3GHZ,uiteraart met juiste moederbord MSI AM3 870A/G54 s-GL-DDR3-SATA600ATX.En een 550 nVidia MSI N550GTX/TI Cyclone 11DVI-HDMI-GDDR% 1024.Grafiche kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi, je hebt het gevonden.... Ik had zo snel even geen goede screenshot bij de hand maar liet ruwweg zien waar je naar moest zoeken. smile

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles werkt,het overzetten van die bestanden duurde tog langer dan aan het begin werd weer gegeven.Duurde tot ca 02.30u.Alleen van morgen wou de PC niet in een keer opstarten.nahet uit en aaan schakelen.weer wel ,echter met controle en herstel.De melding was ,Het systeem kan mogelijk niet worden gestart vanwege een recente instalatie of upgrade van een stuur progamma,foutcode 0x0. O,ik heb nog een paar vraagjes.1: om mijn externe schijf van FAT naar NTFS te formateren word min of meer aanbevolen eerst een back up te maken,is dit perse noodzakelijk ,of kan dit zonder data verlies gedaan worden? 2:ik heb momenteel 1 blueray brander er in,verder is er geen brander aanwezig,is het makkelijker/beter ivm DVD/CD copieren een DVD brander bij erin te zetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst voor de leesbaarheid... Typ niet alles achter elkaar door. Begin eens op een nieuwe regel...

Elke aktie op een harddisk heeft risico's dus een backup heeft altijd zin... Je kunt simpel van FAT32 naar NTFS door: een cmd prompt te openen (bij uitvoeren cmd invoeren) dan daar invoeren convert E: /fs NTFS

E: is hier de drive die aangepast moet worden.. Dit kan een minuut of 10 duren

Een blu-ray kan gewoon CD/DVD's lezen en eventueel schrijven. Als je er veel gebruik van maakt is het soms verstandiger om er een DVD brander bij te zetten, en ach een hele goede kost €25 dus wat let je...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen