Ga naar inhoud


[Homecast] Vervanger voor de echostar pvr 5020


Korretje

Aanbevolen berichten

Heren...vraagje....mijn huidige sat ontvanger is zo langzamerhand aan vervanging toe...

Ik heb nu een echostar pvr 5020 en deze ontvanger heeft de mogelijkheid om zelfs tot 4 kanalen gelijktijdig op te nemen...en daar wordt hier veelvuldig gebruik van gemaakt.

 

De vraag...is er een gelIjkwaardige ontvanger on de omloop die dit ook kan ?...dus het liefst een hd receiver met hard disk en dus de mogelijkheid om meerdere zenders gelijktijdig op te nemen.

 

Bij voorbaat dank

 

Kor

 

Groetjes,

 

Kor

Xtrend ET 9000, schotel 68 cm. Draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Tha Great Mac

Je kunt kiezen voor bv. een Dreambox 800 of een Vu+. Wat zijn je verdere wensen? Twin-tuner misschien, zodat je kunt kijken en wat anders kunt opnemen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

als je 4 kanalen tegelijk wilt opnemen zoals op je echostar is er maar 1 keuze en dat is de dreambox dm8000 , kost je €999 .

wel nog even een HDD bij aanschaffen dan

VU+ ultimo en ultimo 4K

Dreambox DM8000 ( stofverzamelaar )

Gigablue Quad HD ( stofverzamelaar )
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat kan minimaal 150 euro goedkoper, maar daar gaat het niet om.

 

Er komt dan wel eventueel nog een extra DVB-S2 insteektuner en een harddisk bij (standaard heeft de DM8000HD-DVD twee tuners, met mogelijke uitbreiding tot 4).

 

Dat is een klap geld, maar wel de allerbeste multituner die er bestaat.

 

De VU+ DUO kan ook, maar kom je niet verder dan twee tuners. Wel verder een prima twin tuner.

 

De ET9000 zou ik laten staan. Het ontwerp van dat model is echt niet in orde waardoor ik een korte levensduur verwacht.

 

Als je nu een PVR5020 hebt, wordt je helemaal gek als je daarvoor een DM8000HD-DVD in de plaats zet. Dat is echt de cremé de la cremé op satellietgebied.

 

Homecast zou ik niet aan beginnen. Met een Dreambox of soortgelijke VU+ heb je een open source ontvanger die enorm flexibel, snel en toekomstzeker is.

 

Mvg,

 

Michel

 

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een DB8000HD kan niet eens 4.2.2 uitzendingen weer geven vind ik een beetje zwakjes voor die prijs .

 

 

=========================================

johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

LOL, ik ken geen enkele commerciële of publieke zender die in 4:2:2 uitzend.

 

Dat is echt geen verkoop argument.

 

Een azbox kan dat wel? Helaas voor de rest niet te vergelijken met een DM8000HD of VU+. Ik zou voor geen goud willen ruilen met een axbox premium HD+ en die heb ik toch onlangs zeer uitvoerig getest.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de dm80000 heeft geen eens een hdmi aansluiting moet je weer gaan werken met verloop stekkers.

===================================

johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Daar heb je ze weer.... Deze discussie is al 100 x gevoerd en al 100 x zinloos geweest.

 

De D8000HD heeft een HDMI output, alleen hebben ze een DVI stekker gebruikt. Er zit gewoon digitaal beeld en digitale audio op die DVI stekker en het signaal wordt ook gewoon als HDMI herkend.

 

Er zit gelukkig in de doos van de DM8000HD gewoon een nette DVI naar HDMI kabel zodat je de HDMI TV gewoon probleemloos aan kunt sluiten en helemaal geen verloop stekkers nodig hebt.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben benieuwd of het moederbord het probleem is. Mijn 5101 van Homecast doet dat nu ook, ongeveer 5 a 6 keer per avond reset hij zich zelf, maar volgens mij alleen met CD- kanalen. Met de fta zenders geen probleem?!Dit euvel begon eind juni, begin juli. Laat wat weten of het probleem over is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...