Ga naar inhoud


Nieuwe PC met Vista oude HDD met progr.


opie

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb sinds kort een andere Desktop PC met Vista. Mijn oude PC had XP. Op deze HDD staan een aantal programma's die ik ook op mijn nieuwe PC wil gebruiken. Maar dat werkt nu niet.

Ik had de oude HDD als slave erbij gezet.

Iemand een idee hoe ik die oude progjes nog kan gebruiken?

 

gr

Opie

Dreambox 8000s (720 hdd, PLI)

Samsung smart tv

 

Dreambox 800 HD SE

Link naar reactie
Delen op andere sites


Open de folder waar het programma instaat welke je wilt overzetten.

 

Dubbel klik de exe en kijk of het werkt. Werkt het niet zul je het opnieuw moeten installeren.

 

Werkt het wel kopieer je de map naar de nieuwe C program files map en maak je een snelkoppeling naar de exe toe op je bureaublad.

 

Naar zoals Tha Great Mac al aangeeft, zul je ongetwijfeld het meeste moeten herinstalleren.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een tipje:

- Je oude versies, die zonder (her)install niet meer werken, even ergens (anders) veilig bewaren.

- De programma's die niet meer werken gewoon opnieuw installeren.

- Om je oude settings terug te krijgen de nieuwe installaties gewoon met de oudere overschrijven (vervangen dus).

 

Het is een manier die ik vaker gebruikt heb en het is dus wel een poging waard. Zeker bij programma's waar eigen instellingen heb gemaakt (die niet in de registry worden opgeslagen).

 

Er zijn ook programma's die zonder (her)installatie draaien dus dat gewoon even checken.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: NINjak
Een tipje:
- Je oude versies, die zonder (her)install niet meer werken, even ergens (anders) veilig bewaren.
- De programma's die niet meer werken gewoon opnieuw installeren.
- Om je oude settings terug te krijgen de nieuwe installaties gewoon met de oudere overschrijven (vervangen dus).

Het is een manier die ik vaker gebruikt heb en het is dus wel een poging waard. Zeker bij programma's waar eigen instellingen heb gemaakt (die niet in de registry worden opgeslagen).

Er zijn ook programma's die zonder (her)installatie draaien dus dat gewoon even checken.


Dat is idd iets wat ik ook doe, maar dan moet je er wel zeker van zijn dat je met dezelfde versies werkt.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...