Ga naar inhoud


[RE 8500] Hoe oude bestanden omzetten naar .ts voor Rebox


Erla

Aanbevolen berichten

Ik had vroeger een Topfield pvr en ben onlangs over geschakeld op een Rebox 8500. Nu zou ik mijn oude opnames willen overzetten. Ik heb al een en ander gevonden op dit forum, maar wat ik ook probeer, ik krijg altijd de melding "onjuist fileformaat" van de 8500.

Ik ga als volgt te werk. De .rec bestanden van mijn oude topfield laat ik omzetten door Videoredo naar .ts bestanden. Ik heb al alle mogelijke .ts instellingen geprobeerd maar de rebox wil die nooit aanvaarden. Zelfde ook geprobeerd om bestanden om te zetten naar .ts dmv AVS videoconvertor, met hetzelfde resultaat.

Mijn vraag, kent iemand een programma dat .ts bestanden, of een ander formaat, aflevert die leesbaar zijn door Rebox ?8500

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het probleem waar je mee worstelt is het feit dat Rebox-ontvangers een achttal bijzondere TS-packets aan het begin van een opname schrijven met extra informatie. Dit maakt dat Rebox .ts-bestanden niet altijd afspeelbaar zijn in andere mediaspelers, en andersom.

 

Er is een programmaatje in omloop dat een poging doet de ontbrekende packets toe te voegen, zodat een Rebox ze kan afspelen. Goochel eens op ForTS. Als de info die in de extra Rebox-packets moet zitten niet in de Topfield opnames zit, zal het kunstje helaas niet werken. Het programmaatje is er als Windows-executable, maar zit ook in de plugin Fixit die je op de Rebox zelf kan draaien. Gewoon proberen op een kopieopname, die dus al wel in.ts-formaat moet staan. Lukt het, dan gefeliciteerd.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...