Ga naar inhoud


[DM7000] Welke dreambox zal ik nemen...


demesmaeker

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Jaaaaaaaaaaaaaren geleden heb ik een DM7000 gekocht en die doet het nog altijd prima.

Nu heb ik een HD-tv, en merk ik dat meer en meer zenders in HD gaan uitzenden en sommige zenders zenden alleen maar in HD uit, dus voelt het tijd om over te stappen.

 

Een collega kwam met een goed idee. Dacht ik..

Koop een satkaart! Goedkoop en leuk om te integreren in XBMC.

Dus..ik kocht een satkaart. De TBS8921.. Inderdaad supergoedkoop en makkelijk te installeren, maar.... zaptijden zijn horrible. Echt belachelijk zelfs. Ik snap niet dat iemand zoiets accepteert.

 

Zowel in linux als windows is het een heidens karwei om CCcam werkend te krijgen en daarna is het niet stabiel.

Er zijn allerlei backends, en allemaal hebben ze hun voor- en nadelen.

Al met al heb ik erg veel geleerd. Vooral in Linux. Na elke keer vast te zitten als er een commando/programma net wat anders is als je op internet kan vinden of als je een foutmelding tegen komt, moet je weer zoeken en graven.

 

De dreambox 7000 die ik nu heb draait al lang op de laatste pli-image die voor de DM7000 is gemaakt, maar ik heb op dit moment geen inzicht meer wat nu de meest gangbare dreambox is en daarom wil ik hier wat hulp vragen van de kenners.

Toen ik de DM7000 kocht, was er geen andere dreambox, dus dat was makkelijk kiezen :P

 

Ik begrijp het als mensen elkaar tegenspreken, maar ik hoor graag wat advies.

 

Mijn enige eisen:

 

- Een dreambox waar op dit moment veel images voor worden gemaakt, door verschillende teams (NL-taal support vind ik niet belangrijk)

- HD-tuner

- Een ingebouwde harddisk (liefst solid state, misschien zelf inbouwen dus??)

- HDMI aansluiting (duh!) :P

- Een model dat nog wel even blijft bestaan en daardoor interessant blijft om software voor te ontwikkelen

 

Dual tuner is NIET nodig. Wireless netwerk is ook niet nodig (wel handig, maar ik heb al een netwerkkabel liggen)

 

Welke moet ik nu kiezen?

Vooral betreffende de eerste eis kan ik niet eenvoudig een overzicht vinden. Gebruikers hier die hier veel komen, die weten vast meteen wat ik moet pakken. Ik kan de specs wel opzoeken op de website van dream multimedia, maar daarmee kom ik er niet achter welke hot is op dit moment en de komende tijd.

 

Ik heb nog 3 maanden voor ik te horen krijg of ik een vast kontrakt krijg. Daarna maakt de prijs niets meer uit, dus een lage prijs is geen vereiste.

 

Groeten,

Demesmaeker

Dreambox 7000 , T90, diseqc 8x1, 80Gb/5.400 Maxtor 4R080J0 HDD

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja ik zou zeggen een DM8000 hier kun je alle kanten mee uit!

 

maar ja daar zijn de meningen oververdeeld hier.

omdat de prijs rond de 800 Euro zit.

maar één ding weet ik zeker je krijgt er geen spijt van!

 

ik zelf ben over gestapt van Topfield TMS2100 naar Dreambox 8000 en er ging een wereld voor me open!

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou voor dat prijs verschil zou ik dus een 8000 nemen kun je toch net iets meer mee!

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: demesmaeker
Dual tuner is NIET nodig.

Als je een dreambox wilt met een enkele tuner, dan is een DM800se een hele goede keuze.

Wil je toch een twin-tuner, dan is de DM8000 een optie, zoals hierboven ook al wordt gemeld, maar ook de Vu+ Duo komt dan in het vizier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: columbo
over een paar maanden komt als het goed is de DM7020HD uit

Waarschijnlijk gaat dat net als met de DM8000, tussen aankondiging en de werkelijke lancering op de markt zat een niet vooraf gedefinieerde tijd. Een paar maanden kan in deze ook makkelijk een jaar betekenen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Okay. Bedankt voor de snelle antwoorden!

Aangezien ik nog een paar maanden moet wachten, dan kan ik tot dan wachten tot de nieuwe DM7020HD uit komt en als die niet (snel genoeg) komt, een nader model kiezen.

 

Alsde DM7020HD uit komt, hoe lang zou het dan duren voordat een team er een leuke image voor heeft gemaakt? Als dat ook maanden duurt, dan is het voor mij al wat minder interessant.

Weet iemand nog hoe lang het duurde bij het laatste nieuwe model?

 

Groeten,

Demesmaeker

 

update: ik ga nu even googlen naar die DM7020HD

Dreambox 7000 , T90, diseqc 8x1, 80Gb/5.400 Maxtor 4R080J0 HDD

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een DM500HD voldoet dan ook aan je eisen, scheelt weer meer dan 100 euro. Via esata heb ik er een 2.5/3.5 sata docking station aan hangen, kun je ook zo van hd wisselen. Je hebt alleen geen nuttige usb en geen display verder. Zelfde cpu specs als de 8000HD, prima ding, in dagelijks gebruik merk ik geen verschil smile

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat bedoel je met "alleen geen nuttige usb en geen display" ?

Kan ik wel multibooten vanaf hdd? Waarom een dockingstation? Waarom niet gewoon een vaste harddisk via esata? Wissel je soms movies uit met je pc? Het is toch een linux-geformatteerde schijf?

 

Groeten,

Demesmaeker

 

Ps. O ja, en maken ze de komende jaren nog wel images voor de DM500 HD?

Dreambox 7000 , T90, diseqc 8x1, 80Gb/5.400 Maxtor 4R080J0 HDD

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tha Great Mac
Origineel bericht van: demesmaeker
Dual tuner is NIET nodig.

Als je een dreambox wilt met een enkele tuner, dan is een DM800se een hele goede keuze.

Wil je toch een twin-tuner, dan is de DM8000 een optie, zoals hierboven ook al wordt gemeld, maar ook de Vu+ Duo komt dan in het vizier.


Enkele tuner is prima. Ik download meer dan ik kijk via de schotel. Het is voor mij meer "de kick" om zoveel zenders te ontvangen. "De kick" om een stuk of 15 discovery channels te hebben.
Maken ze de komende jaren denk je nog wel images voor de DM800SE?

Dreambox 7000 , T90, diseqc 8x1, 80Gb/5.400 Maxtor 4R080J0 HDD

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tha Great Mac
Origineel bericht van: demesmaeker
Dual tuner is NIET nodig.

Als je een dreambox wilt met een enkele tuner, dan is een DM800se een hele goede keuze.

Wil je toch een twin-tuner, dan is de DM8000 een optie, zoals hierboven ook al wordt gemeld, maar ook de Vu+ Duo komt dan in het vizier.


Helemaal mee eens.ook al heb ik zelf de DM8000,Alleen het prijsverschil al.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De usb van de 500HD die erin zit kan je niks mee, of je moet moeilijk gaan ombouwen. Enige externe opslag is dus alleen maar mogelijk via esata (of via het netwerk, doe ik ook op mn 8000, oa picons). Multiboot gaat nooit vanaf hd, dus als je het wilt via usb/cf/sd gaat het niet, maar de multiboot techniek is niet aan te raden.

De 500hd heeft geen display waarop je oa zenderinfo kunt zien.

Ik had nog een 2.5" hd liggen, heb het in een docking station gestopt, maar is niet nodig ja. De schijven die je erin stopt moeten wel linux geformateerd zijn inderdaad.

Ik kan gerust zeggen dat voor álle *HD dreamboxen er ondersteuning zal blijven bestaan tot lange tijd.

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de antwoorden!.

De keuze is nu makkelijker, maar nog altijd twijfel.

Het is aardig wat geld he...

Maar wat heb je er toch veel plezier voor terug.

 

Ik denk er nog even rustig over na. De komende maanden weet ik nog niet of ik een vast contract krijg, dus ik durf de gok niet te wagen.

 

Ik laat hoe dan ook nog weten wat het geworden is.

 

Bedankt dat jullie allemaal tijd in de antwoorden hebben gestoken.

 

groeten,

Demesmaeker

Dreambox 7000 , T90, diseqc 8x1, 80Gb/5.400 Maxtor 4R080J0 HDD

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou kiezen voor de Dreambox 800HD se

Snelle zapper, je kan een harddisk inbouwen, en tevens een display om te kunnnen zien waar je op bent afgestemd.

Dit is ideaal als je radio luistert zonder je TV te moeten aanzetten.

 

Vele images kunnen op deze Dreambox worden gebruikt.

 

 

Succes met je keuze

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...