Ga naar inhoud


Wie weet waar 'Settings specificaties' te vinden zijn?


hels

Aanbevolen berichten

L.S.

 

Op mijn PC gebruik ik dreamboxedit om settinglijsten aan te maken. Nu staat die PC echter niet direct naast de TV.

 

Ik wil een groot aantal aanpassingen doorvoeren in de settings lijsten (bouquets) en dacht dat dat het handigst ging 'op de bank met mijn laptop'.

Op deze laptop staat Linux. Het draaien van dreamboxedit is tot op heden nog niet gelukt op deze laptop (zowel Wine als in een virtuele machine met XP gaven verschillende problemen).

 

Daarna gezocht naar een settings editor onder Linux (of in een browser omgeving oid). Helaas niets kunnen vinden.

Dan ga ik zelf proberen er eentje te maken in een browser omgeving (met PHP moet ik een eind kunnen komen verwacht ik).

 

Om eea. goed op te zetten moet ik dan als eerste de structuur en layout van de verschillende files te weten komen. Het meeste zal staan in '/var/tuxbox/config/enigma', maar wat betekent alles?

 

Weet iemand waar ik goede en accurate documentatie kan vinden over de naamgeving, welke files en de gegevens indeling in de files die betrekking hebben op de settings lijsten ?

 

Groet, Henk

"Es gibt keine verzweifelte Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen" - H.W. Guderian

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zou zeggen... kijk in een E2 box naar /etc/enigma2 en bekijk daar o.a. lamedb en de userbouquets... Je ontdekt meteen waarom dat lamedb heet... Daarna is het een kweste van een beetje reverse engineering...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Littlesat:

 

Als eerste bedankt voor het meedenken maar laat ik nou nog gewoon een DM7000 en een DM500 hebben ... (dus geen enigma2)

 

Ook de mensen die dreamboxedit hebben gemaakt moeten nun informatie ergens vandaan getoverd hebben (misschien ook reverse engineering ?); misschien dat een van hun dit leest en de info met mij wil delen ?

 

En reverse engineeren kan altijd nog; liever eerst een wat elegantere benadering van het 'probleem'.

 

 

"Es gibt keine verzweifelte Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen" - H.W. Guderian

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...