Ga naar inhoud


[ET9000] Geen beeld op NED 1/2/3 HD


Audioniek

Aanbevolen berichten

Kun je eens proberen om handmatig de transponder te scannen nadat je op Ned1HD een "tuning failed" hebt gehad? Met een beetje geluk vindt de ET9K wél een transponder, maar niet de juiste, en geeft dat wat informatie over wat er wél gebeurt.

 

Dus gewoon afstemmen op Ned1HD en vervolgens naar 'handmatig scannen'-scan deze transponder.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Opmerking vooraf: de zenderlijstentry voor Ned1HD is ingevoerd door een Fastscan (HD), niet handmatig, of via een succesvolle scan.

 

Ik heb het volgende gedaan:

- Ontvanger op NED1 (SD). Geeft beeld

- Afstemmen op Ned1HD -> Tuning Failed!

- [MENU]

- Setup [OK]

- Service Searching [OK]

- Manual Scan [OK]

Standaardwaarden in het scherm zijn nu:

Tuner A

Single transponder

DVB-S2

23.5E Astra 3A/3B

11856 MHz

Auto inversion

Symbol rate 27500

vertical

FEC 5/6

QPSK

Rolloff 0.35

Network scan=no

Clear before scan=no

 

[OK] gedrukt.

 

Volgende scherm: scan done! 0 services found!

 

[EXIT]

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een toevoeginkje: als ik begin met als zender één HD (dus correcte satelliet en LNB actief, geen rotorbeweging) en de frequentie in het scanscherm verander naar 11856 verticaal gebeurt precies hetzelfde. Na de scan is dan ook één HD fietsen; je moet dan eerst naar een andere satelliet zappen en weer terug om die weer te zien.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan het niet verklaren. (behalve dat ie 1HD weghaalt, maar da's niet relevant)

 

Het lijkt op een effect wat ik eens met m'n db500 heb gehad: Zappen naar een andere diseqc poort én verticale polarisatie ging toen fout. Na wat heen-en-weer zappen binnen dezelfde satelliet werd pas geschakeld.Ik kreeg toen ook de indruk dat de lnb op Horizontaal bleef hangen. Het ging pas over na opnieuw flashen van dezelfde image-waarom is me nog steeds onduidelijk, want de config bleef uiteraard identiek.

 

Je kunt nog eens proberen om de volgorde van de commando's om te draaien en/of te herhalen, maar ook dat zou niks uit mogen maken.

 

Wellicht dat opnieuw flashen en vanaf scratch configureren het probleem oplost. sick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 1664
Je kunt nog eens proberen om de volgorde van de commando's om te draaien en/of te herhalen, maar ook dat zou niks uit mogen maken.

Wellicht dat opnieuw flashen en vanaf scratch configureren het probleem oplost.

Volgorde van commando's omdraaien of zelf weglaten is uitgebreid geprobeerd, en heeft één keer durende 5 minuten gewerkt. Na een zap was ik de vertialen weer kwijt.

Image reflashen heb ik inmiddels al zo'n keer of 10 gedaan (zowel OpenPLi 2.0 van verschillende dagen, officieel Xtrend als officieel Clarke-Tech support).

Dit weekeinde ga ik nog dit proberen: CanalDigitaal DuoLNB op een los schoteltje. Is een standaard product dat zo ongeveer bij iedereen wel wil werken. Werkt dat dan is het wat mij betreft onwillige DiSEqC-switches en wordt de ontvanger verkocht, want ga niet m'n hele buitenboel verbouwen voor een ET9000. Doet de duoLNB het ook niet dan is echt deze ET9000 ziek en wil ik mijn geld terug of een andere.

Wordt nog vervolgd, en iedereen bedankt voor het meedenken.

Groeten,

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update: Alles werkt prima met een CanalDigitaal DuoLNB twin, zowel zonder als met rotor.

 

Eindconclusie: Mijn ET9000 lust geen MTI LNB's en/of heeft ruzie met SAB DiSEqC-switches. Of dat aan mijn exemplaar ligt of algemeen geldt is nu niet te achterhalen.

 

Het hele verhaal heeft al veel te veel tijd, geld en moeite gekost: ik draai wel verder met m'n Reboxen die aanzienlijk sneller zappen en starten, die een AB hebben waarvan alle toetsen normaal werken en bovenal een dramatisch beter beeld, vooral op SD.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...