Ga naar inhoud


Invoerapparaten werken (soms) niet op laptop


The Iron Maiden

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

 

ik heb sinds gisteren een probleem met mijn laptop.

Ik heb gisteren aan de elektro in huis gewerkt en heb daarvoor een groep moeten uitschakelen in de meterkast.

In eerste instantie heb ik de verkeerde groep gekozen. Op deze groep zat de laptop aangesloten. Omdat de accu van de laptop al een paar jaar dood is hangt deze altijd altijd aan de netstroom. Door het uitschakelen van de stroom is de laptop dus uitgevallen.

 

Geen probleem, stroom weer aan en laptop weer opstarten dacht ik.

Vanaf dat moment werkte geen enkel invoerapparaat meer (muis, toetsenbord en touchpad). Ook opnieuw opstarten had geen resultaat.

 

Voordat Windows XP wordt gestart krijg ik eerst de linux bootloader te zien, waar ik kan kiezen tussen linux en windows. Ook daar werken de pijltjestoetsen niet. Het probleem zit dus niet bij Windows.

 

Toen heb ik de accu verwijderd en de laptop zonder accu opgestart. Toen deed muis en toetsenbord het opeens wel weer.

 

Gedurende de nacht heb ik een backup laten lopen voor het geval dat de laptop er definitief mee ophoudt. 's Nachts is de laptop vastgelopen en er was weer geen invoer mogelijk.

 

Nadat de laptop een tijdje van de stroom af is geweest werkt deze weer even, voor zolang het duurt...

 

Zelf denk ik dat mijn moederbord langzaam aan het overlijden is, maar misschien zie ik iets over het hoofd?

 

Wie heeft suggesties?

PS. Ik heb voor de zekerheid al uitgekeken naar een nieuwe laptop. Deze is al ruim 4,5 jaar oud.

 

mvg,

The Iron Maiden

 

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...