Ga naar inhoud


M7 SAT801 Voor TvV


pollebru

Aanbevolen berichten


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • 3 weken later...

Mijn ervaring na een maand deze ontvanger te gebruiken zijn niet positief. Vast lopen bij gebruik zenderlijst en tvgids. Uitschakelen uit zichzelf. Meldingen "Geen smartcard aanwezig".

Herstarten lost dit op. Opname alleen zwart beeld. Geen opname maar ontvanger wel aangegaan. Kaartnummer wordt verkeerd weergegeven.Favorietenlijst verdwijnt om de paar dagen.

Problemen met het onthouden van beeldformaat voorkeur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

Inmiddels zijn we een half jaar verder en ikzelf ben zeer tevreden over de M7SAT801. Nog geen

enkel probleem gehad en dat moet ook niet gezien het feit dat ik er verder geen verstand van

heb. Ik wilde gewoon een HD receiver die gemakkelijk te bedienen was en de programma's te

kijken die voor mij belangrijk zijn zonder poespas.

Ik heb uitstekend beeld op zowel de 3 astra's alsmede op de hotbird en heb geen enkele klacht.

Ik heb op de USB poort een externe harde schijf aangesloten die netjes de door mij ingestelde

programma's opneemt.

Ik ben dus zeer tevreden over deze ontvanger van slechts € 139,=

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er een week veel poespas aan besteed , en van ellende terug de verpakking in gepleurd . Op m'n logements adres neem ik dus nu mijn eigen ontvanger mee , Want die blijft beeld geven bij een beetje regen terwijl dat M7 onding er al uitligt dan . Dat ding heeft teveel vastlopers als je snel ( probeert ) te zappen , freeze's ( beeld stopt voor 2sec , geluid loopt door ) . Opname's kun je niet op een ander toestel bekijken , enz .

 

Een goede raad , laat door provider aangeboden toestellen links liggen , er bestat heel wat beters , en vooral kwailtatief betere toestellen , die daarom nog niet veel meer kosten .

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

raar , ik heb er ééntje en die doet wat het moet doen , geen freeze's en rare dingen , dus ik ben tevreden , behalve van de txt functie die is voor verbetering vatbaar

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@frododehobbit , ik zou het niet weten , nog niet getest , tussen haakjes gisteren is hier een hevig onweer gepasseerd en welgeteld is de hd 1 seconde uitgevallen , is er soms iemand die het juiste stroomverbruik kent ? want dat staat nergens vermeld

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit heb ik van de canal digitaal site:

Energie ingeschakeld maximaal 20,5 Watt, afhankelijk van LNB-type en aangesloten USB-apparatuur

Energie standby Na 30 minuten 0,8 Watt

 

Ik was ook benieuwd naar het verbruik omdat hij na een opname blijft aanstaan. ;)

aangepast door frododehobbit
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb deze box ook hier. Bedoeling was om deze te gebruiken als 2e box in de slaapkamer, maar hij blijkt niet te werken met de SmartWi1. Of heeft iemand hier een oplossing voor ?

Mutant HD 51K  Openpli Wavefrontier 0.8W - 42E

VU+ Ultimo 4K Openpli Wavefrontier  28.2-23.5-19.2 -16-13-10/9-7-4.8-1.9 E -0.8 W; 42 east 80 cm Triax, 30 W 110 cm Triax.

Max Digitaal XP 1000 Openpli 23.5 en 19.2 E

Amiko A3 Androïd 4.2.2v2.0.72 met Kodi 16.1

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Rogge , vergeet de smartwi maar , zit met hetzelfde probleem en nog steeds(lang) op zoek maar niets gevonden , de kaart wordt gewoon niet gelezen ,

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

@marinepik33

 

Heb de ontvangen gratis ontvangen via TV Vlaanderen omdat ik geen HD receiver had en heb hem nu sinds 1 week aangesloten. Tot hier toe doet hij wat hij moet doen. Ik slaag er wel in om via een USK Stick op te nemen maar een harde schijf krijg ik niet aan de praat. De harde schijf met externe voeding heb ik met het programma "FAT32 formatter" geformateerd naar 32 FAT bestandsysteem.

Of kan hier iemand anders helpen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

vaeyens,

In antwoord op uw vraag het volgende.

Ook ik heb maar weinig verstand van satellite onvangst maar over de M7 Sat801 kan ik u alleen maar

vertellen dat het mij ook niet is gelukt om via een HS programma's op te nemen.

Wat ik ook heb geprobeert, het lukte op geen enkele wijze.

Ik heb daarop een USB stick achterop geplaatst van 32 GB en daarmee lukt het wel.

Je kunt natuurlijk met zo'n stick geen uren opnemen maar een paar programma's lukt wel

en nog goed ook. Ik heb in ieder geval geen problemen met behulp van een USB stick.

Ik hoop dat u hier wat aan heeft maar het is natuurlijk maar karige info!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn sat801 werkt prima met een 16GB USB maar die van mijn buurman doet rare dingen (uitvallen en vast lopen, valt uit horizontale sync, schakeld naar een radio kanaal enz) zonder stick geen problemen?

Iemand raad? Stick al eens uitgewisseld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...