Ga naar inhoud


[Televisie] KPN biedt vanaf 1 augustus 4 eredivisie kanalen in HD


Neptunus

Aanbevolen berichten

Als er inderdaad gewoon vier kanalen wordt aangeboden en CDS besluit er maar twee van uit te zenden is er helemaal sprake van minachting voor de abonnee.

 

Ik denk dat twee kanalen afnemen voor CDS goedkoper is en dat dat de hoofdreden is.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als de geminachte abbonnee dan net als bij de andere aanbieders minimaal €4,- per maand meer gaan betalen zonder daar weer een rel van te maken. Dan zou CDS dat best kunnen gaan overwegen.

maar ja bieden ze 4 kanalen aan is het weer belachelijk dat ze geen HD door geven. En bieden ze de 4 kanalen aan in HD dan is het weer belachelijk dat er geen DD 5.1 wordt aangeboden. enz.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: guppje29
Als de geminachte abbonnee dan net als bij de andere aanbieders minimaal €4,- per maand meer gaan betalen zonder daar weer een rel van te maken. Dan zou CDS dat best kunnen gaan overwegen.
maar ja bieden ze 4 kanalen aan is het weer belachelijk dat ze geen HD door geven. En bieden ze de 4 kanalen aan in HD dan is het weer belachelijk dat er geen DD 5.1 wordt aangeboden. enz.


Er zijn diverse platforms die met elkaar concurreren, kabel, satelliet en ITV zitten alle drie in het hogere segment ten opzichte van bijvoorbeeld Digitenne.

Dus waarom gedraagt CDS zich dan als Digitenne (die min meer niet anders kan) door slechts twee van de vier zenders aan te bieden?

En voor wat de prijs: ook die zal concurrerend moeten zijn en dus niet teveel moeten afwijken van die van andere platforms.

Mijn stelling is dat CDS voor de sportliefhebber ver achterblijft ten opzichte van kabel en ITV, lijkt me een feit, geen mening.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Ik denk dat twee kanalen afnemen voor CDS goedkoper is en dat dat de hoofdreden is.


Ik kan het bericht even niet meer terugvinden, maar kan me herinneren dat er geen verschillende pakketten zijn vanaf eredivisielive, die bieden maar 1 pakket, met daarin 4 zenders.

De (voet)bal ligt mijns inziens dan ook geheel bij canaldigitaal in dit geval.

PErsoonlijk zou ik met 3 zenders al tevreden zijn, kan best begrijpen dat ze geen ruimte vrij willen maken voor 4 zenders voor die paar uur per week.

Of misschien deelkanalen, maar dan gaan er weer andere gebruikers klagen die geen voetbal willen zien, maar het kanaal waarvoor ze hebben betaald.

Vanaf het begin heeft Canaldigitaal aangekondigd dat er maar 2 kanalen worden doorgegeven, of we het nou leuk vinden of niet. Maar die 2 zouden dan wel in HD moeten zijn vind ik zelf. Aan de prijs die we betalen kan het niet liggen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

KPN levert HD

Maar gezien de max snelheid die gehaalt kan worden bied KPN alleen 720P aan.

Tja of ze echt HD aanbieden betwijfel ik.

geen ervaring met KPN over hun beeld kwaliteit maar las pas geleden zoiets dat ze veel slechter zijn op de glasvezel dan Glashart.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een beetje inventiviteit kan CDS makkelijk 4 HD kanalen uitzenden. Juist omdat er maar weinig wedstrijden op te zien zijn, en veel kabelkrant, is het voor de huidige generatie 'slimme' encoders een fluitje van een cent om niet onnodig met bandbreedte te strooien. Oftewel, op de momenten dat er geen wedstrijd is hoef je hooguit een halve megabit o.i.d. per kanaal uit te zenden, net genoeg om die kabelkrant leesbaar te houden. Sky Italië doet precies hetzelfde en kunnen zo wel 13 voetbal HD kanalen aanbieden.

Alleen op een paar momenten per week moet de gaskraan even open, en zullen de overige HD zenders op de transponder het even met minder bandbreedte moeten doen. Maar omdat dit maar zo weinig voorkomt, en ook nog eens op tijdstippen dat er sowieso weinig tv wordt gekeken (zondagmiddag) moet dit geen probleem zijn.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...