Ga naar inhoud


OpenPli verder zonder webinterface?


Michel

Aanbevolen berichten


  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Ik denk zelf dat dit een aktie is van dream en dat dadelijk alle plugins een check hebben of zoiets zodat dus de et de vu enz enz niet meer leuk kunnen werken Dream weet wat je doet ! zo werken ze er nog meer aan dat alles wordt nagemaakt zoals de clone boxxen wie nog steeds gewoon werken met alle plugins ?

 

Ik krijg hier een rare smaak van in mijn mond van dit soort aktie's en ja ik kan het niet met zekerheid zeggen maar ben er zelf wel van overtuigd.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze schijten drie kleuren bagger bij DMM op dit moment, "de" clonebouwer ( zal dit keer geen bekend automerk noemen) gaat met een model komen wat tussen de 500hd en de 8000 in zit: oftewel wat de 800 nu niet is! Kortom DMM kondigt de 7020HD aan, zal pas over 3 jaar leverbaar zijn DMM kennende, en de chinesen hebben hem denk over een half jaar klaar. Daarom begint men nu te eikelen over licenties, danwel zelf of via een ander. Als DMM zo doorgaat zijn ze over een paar jaar kapot.

 

Groet Gerhard

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dit soort 'flamerij' kan je net zo goed achterwege laten.

 

Het gaat hier over iets basaals als een software licentie en niet of je die licentie of een fabrikant achter bepaalde hardware leuk vind of niet.

 

Als iemand een licentie aan zijn software verbind moet je die respecteren. Vind je dat niet leuk bouw je het zelf en dat is nu net wat "de" clonebouwers zelf niet doen.

 

In fact, die hebben zelf nog helemaal niets aan Enigma2 bijgedragen.

 

Een stukje hardware op basis van het reference design van Broadcom in elkaar flansen en de standaard Linux TV compatible drivers van Broadcom (licht) aanpassen kan ik zelf ook nog organiseren.

 

Geef mij 150.000 euro en je hebt over 6 maanden een productierijpe 'Streambox'.

 

Zelf een alternatief voor Enigma2 in elkaar knutselen zie ik mezelf echter nog niet doen. Niemand op dit forum overigens.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry Michel,

 

Volgens mij ben je nu een beetje de weg kwijt. Om even je geheugen op te frissen: Ik was degene die jouw een cloneverkopende dreamboxdealert in het noorden des lands op een presenteerblaadje heb geserveerd zodat jij aangifte kon doen.

 

JE VERKOOPT DIE DOZEN NIET MEER!!!!!!!

 

Het beleid van DMM heeft mij al jaren verbaast en verwonder er mij nog steeds over dat ze nog steeds bestaan.

 

Maar om nu even bij de realiteit te blijven, de BoB de Bouwers met spleetogen gaan zelf dozen ontwerpen! Dus wat wil DMM daar aan gaan doen????

 

Groet Gerhard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Michel als jij dat in een half jaar kunt, dan vraag ik me af waarom dreambox drie jaar moet doen om een 7025hd te bouwen

met al de ervaring van hun.

 

of zullen ze geen 150.000 euro in kas hebben?

 

De 7025hd had er allang moeten zijn, waren ze lang niet zoveel

klanten verloren. en dan waren al deze beveiligingen niet nodig geweest

 

Gr John

Dreambox 500s jade3 voor op de camping

Dreambox 8000 open PLI

VU+ DUO open PLI

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Wat ze daar aan doen blijkt nu wel.

 

Waarschijnlijk over enkele weken heel enigma2 aan een Creative Commons licentie verbinden, of misschien werken ze in het geheim wel aan 'Enigma3' of 'DreamboxOS' en dat zal gezien de huidige ontwikkelingen zeker geen GPLv2 licentiestructuur meer krijgen.

 

Enigma2 is nu voor 98% het werk van de programmeurs van Dream Multimedia. Ik hoor sommige mensen wel eens roepen hoeveel ze wel niet aan enigma2 hebben bijgedragen. Met alle respect, meer dan 1 % kan het onmogelijk zijn!

 

80% van de plugins wordt door 2 mensen gemaakt. Dream Multimedia neemt die in dienst, als ze dat niet al zijn en klaar is kees. Dan heb je enigma2 en alle software onder één dak en koopt (bijna) iedereen weer een Dreambox. Een flinke jongen die dat Dream Multimedia nadoet en de gemiddeld consument zal het worst zijn wat voor een licentie er aan hangt.

 

Dan is de enige optie die de andere merken nog hebben, het uitbouwen van de huidige stand van enigma2 (een fork dus) en dan voorspel ik weinig vooruitgang op dat vlak.

 

Ik zeg niet dat ik het overal mee eens ben, maar wat ik in ieder geval persoonlijk niet kan uitstaan is dat ontwikkelaars de licenties van andere ontwikkelaars niet respecteren.

 

Verder ben ik het zeker niet altijd met Dream Multimedia eens, in tegendeel maar de developers van Dream Multimedia zijn zeer correct qua licenties, maar willen binnen de wet uiteraard wel hun eigen toekomst zeker stellen.

 

Er zijn maar een paar mensen zo goed als Felix, Ronny en Andreas en tot op de dag van vandaag heb ik niemand die jongens zien evenaren.

 

Mvg,

 

Michel

 

 

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Origineel bericht van: happysat
Origineel bericht van: Cobus R
zo werken ze er nog meer aan dat alles wordt nagemaakt zoals de clone boxxen wie nog steeds gewoon werken met alle plugins ?


Alles wat dream totnu toe heeft gedaan van bootloader tot genuine checks in plugins of drivers hield "ze" ong. 2 dagen tegen...


Jij snapt het niet. Een fabrikant kan de boxen met die software niet legaal uitleveren, een winkelier kan boxen niet legaal met die software verkopen en een hobbyist kan die software niet legaal op zijn website aanbieden. Dat remt behoorlijk af en dat is waarschijnlijk wat men wil.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus de enige conclusie kan dan maar zijn:

 

DMM levert je een doos met electronica met zeer beperkte functionaliteit voor heel veel geld en om hem dan op te tuigen moet je bij de "hobyisten" zijn.

 

Oftewel ik koop een Mercedes maar moet voor het reservewiel, electrische raambediening, deurvergrendeling enz naar de beun om de hoek????

 

Laat me niet lachen, welk groot electronicaconcern had het concept van de opensource satontvanger ook al weer bedacht??? Hebben ze snel laten vallen omdat ze er geen winst mee konden maken en stapten maar snel over op mobieltjes.

 

DMM heeft zelf boter op het hoofd.

 

GRG

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

lees even, want ook jij snapt het niet wink

 

Citaat:
Enigma2 is nu voor 98% het werk van de programmeurs van Dream Multimedia. Ik hoor sommige mensen wel eens roepen hoeveel ze wel niet aan enigma2 hebben bijgedragen. Met alle respect, meer dan 1 % kan het onmogelijk zijn!

 

80% van de plugins wordt door 2 mensen gemaakt. Dream Multimedia neemt die in dienst, als ze dat niet al zijn en klaar is kees. Dan heb je enigma3 en alle software onder één dak en koopt (bijna) iedereen weer een Dreambox. Een flinke jongen die dat Dream Multimedia nadoet en de gemiddeld consument zal het worst zijn wat voor een licentie er aan hangt.

 

- Jij bouwen box,

- Jij investeren 3 tot 5 miljoen euro in een stel programmeurs die al 9 jaar voor je werken

- Jij krijgen concurrent die 'jouw' software gebruikt en zelf niets bijdraagt

- Jij ook nemen maatregel.

 

Isse simpel.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: happysat
Origineel bericht van: Michel

Jij snapt het niet. Een fabrikant kan de boxen met die software niet legaal uitleveren, een winkelier kan boxen niet legaal met die software verkopen en een hobbyist kan die software niet legaal op zijn website aanbieden. Dat remt behoorlijk af en dat is waarschijnlijk wat men wil.

Mvg,

Michel


Het remt net zo hard af als ds32man zijn cloneverkopende dreamboxdealert aanschijt actie aan jou, op Marktplaats staat er geen een meer de china fabrieken zijn dicht en Batman heeft er een geduchte concurent bij, niet dus.. over snappen gesproken smile


Dat was in 2004 geloof ik, dus mostert na de maaltijd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Waarom denk je dat ik met die rommel gestopt ben? In mijn tijd zag je vrijwel geen kopieën op marktplaats omdat we er bovenop zaten.

 

Dat heb je op een gegeven moment wel gezien. Zeker als de fabrikant zelf loopt te rommelen met gekopieerde afstandsbedieningen om $ 1,01 per box te kunnen besparen.

 

Ik verkoop liever iets dat we zelf maken.

Laat iemand dat maar eens kopiëren, dan heeft ie een probleem;)

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik snap best dat hun hun product veilig willen stellen maar mijn inziens is dit wat ze nu doen niet de juiste maatregel. want kan de gebruiker er wat aan doen dat dream een gat heeft laten vallen in hun assortiment ? en heeft de concurrentie dan niet degelijk gelijk om dat gat op te vullen ? en moet dream dan met zulke maatregelen komen ook al zouden ze in hun gelijk staan ?

 

Ik krijg er zoals ik eerder schreef een rare smaak van om je zo te verlagen als het waar is wat ik denk.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je overdrijft wel een beetje, Michel, door iemand die een beetje aankloot en niet al te veel tijd doorbrengt met het lezen van licentiebestandjes maar een beetje als crimineel af te schilderen.

 

Voor zover ik kan zien is het hele licentiegedoe rondom de plugins juridisch gezien een grote warboel. Niemand heeft echt zin om daarin te gaan wroeten, da's een grote bak met heel vies spul erin.

 

Verder heeft iedereen gewoon het recht om thuis lekker te doen wat hij wil met die code, zolang die niet gebruikt wordt om ballistische rakketten te besturen of iets van dien aard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Als jij de 'onzin' zou kunnen bouwen die wij ontwikkelen, zou ik diep respect voor je hebben wink

 

Als...

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...