Ga naar inhoud


3TB harddisk, werkt dat?


Gast René VG

Aanbevolen berichten

Zijn er al mensen die een 3TB disk werkend in de DM8000 hebben?

 

Ik zou graag een 3TB in een 8000 hebben en deze disk delen met een 800SE voor zowel opnemen en afspelen.

Beide boxen draaien op PLI, ik dacht ooit een plugin te hebben gezien waarmee de 800SE makkelijk de opnamen weg kon schrijven naar de 8000 maar ik kan die plugin niet meer vinden helaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites


dit werkt NIET, want de dreambox (linux) kan theoretisch (voorlopig) enkel schijven van 2,2 TB aan.

 

Ik heb het trouwens al geprobeerd en de dreambox herkent zo een schijf NIET. Gelukkig kon ik deze 3TB wél inbouwen in mijn TimeCapsule (Apple) en heb ik in de dreambox8000 dan maar een 2TB erin gezet.

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SnijdeA
Vreemd, met mijn 6 TB NAS heeft ie geen moeite.


Klopt...maar 'n NAS is extern wink...Rene vroeg of hij intern in de 8k ook 3 terra's kan plaatsen.
Ikzelf gebruik ook 'n 2 terra NAS en streamt Perfekt.

Dreambox 8000..800..500HD-S...2 x 800HD-C...en uiteraard mooie nas in 't netwerkje hangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik heb er een 1TB schijf in zitten en de autotimer maakt iedere dag overuren, maar ik krijg die schijf niet vol hoor.

 

Je moet er wel rekening mee houden dat je alles wat je opneemt, ook nog moet kunnen kijken smile

 

Ik zou niet weten waar ik met 3 TB aan opnames de tijd vandaan zou moeten halen. wink

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Ik heb er een 1TB schijf in zitten en de autotimer maakt iedere dag overuren, maar ik krijg die schijf niet vol hoor.

Je moet er wel rekening mee houden dat je alles wat je opneemt, ook nog moet kunnen kijken smile

Ik zou niet weten waar ik met 3 TB aan opnames de tijd vandaan zou moeten halen. wink

Mvg,

Michel

Met een dreambox kan je meer als alleen opnames afspelen jonguh wink

M'n muziek-DVD verzameling staat er ook op en met 4 a5 Gb per stuk gaat het aardig rap.

VU+ Duo2 - PrismCube

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ok, maar die stream ik gewoon vanaf de nas, waar ik wel +/- 3TB gemirrord heb.

 

Dat heeft als voordeel dat ik dan zonder de dreambox te belasten die bestanden ook elders af kan spelen.

 

Mvg,

 

Michel.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...