Ga naar inhoud


welke is het beste draadloos netwerk kaart


keeft2006

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: satzoeker
Dat klopt volgens mij redelijk ik neem aan dat je de nieuwste driver hebt met powerregeling


Uiteraard, zonder powerregeling zal het zendvermogen vermoedelijk standaard op 1000mw staan.


Origineel bericht van: Erdellod
Volgens mij klopt dat ook redelijk, maar als ’t hier allemaal tot op de milliwatt moet kloppen… Je mag 100mW EIRP uitsturen, dat is 20dBm. Min de 5dB van je antenne mag je nog 15dBm injecteren, of 31.62mW.


Hierop doorbordurend.
Monteer ik de USB wifi adapter in mijn Yagi richt antenne van 14 db dan blijft er een zendvermogen van +- 12,65 mW over.
Ik denk niet dat ik hiermee een wifi verbinding kan maken met een AP op 8 á 9 km.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Deze site ziet een verschil van 7dBm tussen een gevoelige kaart en een minder gevoelige. Hoe moeilijk kan het met een zelfbouw verticaaltje zijn om 7dB te maken voor de ontvangstrichting? Dat was toch de vraag: “welke is het beste draadloos netwerk kaart die sterke geniaal ontvangt het gaat voor een gewone PC” Het maakt dus niet uit.

 

Het maakt wél uit in de zendrichting, daar moet je je vermogen kunnen regelen. Over een point-to-point verbinding met het volgende dorp ging het toen nog niet noch over de logica van “Ik kan nooit op 40 minuten van Brugge naar Brussel geraken, dus ik moet wel 150km/u rijden”.

 

Ik kan er niet bij hoe nodeloos de ruisvloer op gedeelde kanalen opdrijven sociaal of functioneel kan zijn. We hebben al de 2.4Ghz verkloot, straks de 5.8Ghz en daarna kunnen we misschien licenties veilen voor het goeie doel (one laptop per child of zoiets) waarop we naar hartenlust 20kW in een kooi van Faraday kunnen pompen zodat ze 9km verderop de rooksignalen zien wink

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf een engenius EUB-9603H. Deze wordt aangesloten op de usb poort. Bijgeleverd is een 5 dBi antenne. Deze is afschroefbaar.

 

Ik had hem voor mijn vakantie (met camper) gekocht en ik moet zeggen: het verschil is dramatisch veel in vergelijk met de ingebouwde wifi. Als ik met ingebouwd 3 of 4 signalen zie, zie ik er met de Engenius 10 of meer. Het zend vermogen is ook aan de ruime kant. wink

 

Ik kan thuis op ruim 200 meter afstand nog verbinding maken met mijn E4200 hiermee. Op de ingebouwde zie ik mijn AP dan totaal niet meer.

 

Dus als je een gevoelige ontvanger wilt:

EnGenius-EUB9603H-USB.jpg

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satzoeker
johan kijk eens hier
ik hoor het wel


Uiteindelijk zal je toch in de praktijk moeten testen of je het gewenste resultaat ook haalt.
Maar het blijft interessant leesvoer .. kaelem is er al aan begonnen begrijp ik. wink

Origineel bericht van: winwiz
Ik heb zelf een engenius EUB-9603H. Deze wordt aangesloten op de usb poort. Bijgeleverd is een 5 dBi antenne. Deze is afschroefbaar......


Precies en je kan hem inzetten waar en op welke pc je maar wil.
Dat doe je niet zo snel en makkelijk met een pci kaartje ...

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik blijf wat gevoeligheid en prijs betreft bij de awus036h of de zioncom met de 3070 chipset de eerste bij 1mb 11b -98 dbm en de zioncom -101 dbm beide bij de wardrivers ook zeer bekend

dit in samenhang met een 9 db ronstraler ,bijgeleverd laat je versteld staan,mini of gewone pci kaarten wil ik niet hoogstens voor thuisnetwerk

satzoeker`

 

No,No y No

Link naar reactie
Delen op andere sites

johan na even te hebben gegoogeld zie ik dat de zelfde chip 8187L

wordt gebruikt en de waardes vwb sensivity elkaar ook niets doen

heb zelf ook nog een auslinx met zelfde chipset en merk eigenlijk geen verschil,ben over beide erg tevreden

als "criterium" is -70 dbm (volgens scanprogramma inSSIDer )

nog goed te gebruiken onder windows

 

satzoeker`

 

No,No y No

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Erdellod, de opgegeven gevoeligheid heeft niets te maken met de antenne,de antenne zal alleen het signaal versterken zodat een AP die normal bv met -70 dbm wordt gezien na gebruik van een antenne van bv 5db door de ontvanger worden gezien als -65 dbm

Uit ervaring weet ik dat een antenne die meer versterking geeft niet altijd beter lijkt ,dit heeft o.a. te maken met het feit da een antenne die vesterking heeft ook steeds meer richtingsgevoelig wordt ( de winst moet ergens vandaan komen)

Op vakantie bv gebruik ik eerst een rondstraler om te scannen

daarna ga ik over op een panel antenne van 16 db om mijn doel (hi) te bereiken dan zul je zien dat soms het verplaatsen van een paar decimeter enorme verschillen kan geven

Voor het scannen gebruik ik meestal inSSIDer (zie google)

satzoeker`

 

No,No y No

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je weet alleen nooit zeker hoe een ander opgegeven wordt. Inclusief de versterking van de antenne of niet?

 

Trouwens:

Citaat:

met -70 dbm wordt gezien na gebruik van een antenne van bv 5db door de ontvanger worden gezien als -65 dbm

 

Met andere woorden... de gevoeligheid is van -70 naar -75 gegaan.

 

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satzoeker
johan na even te hebben gegoogeld zie ik dat de zelfde chip 8187L
wordt gebruikt en de waardes vwb sensivity elkaar ook niets doen
heb zelf ook nog een auslinx met zelfde chipset en merk eigenlijk geen verschil,ben over beide erg tevreden
als "criterium" is -70 dbm (volgens scanprogramma inSSIDer )
nog goed te gebruiken onder windows


Ik heb de Alfa even opengemaakt en inderdaad hier ook de Realtek RTL8187L chipset.
De Alfa kreeg ik geleverd met een 3dbi antenne maar met een 5dbi en een 8dbi antenne kreeg ik ook geen verbinding met het AP.
Misschien een probleem met de drijvers voor Vista.
Voor Vista heb je overigens een DHCPFix nodig.
Het DHCP probleem van Vista is dus wel opgelost..

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat denk ik niet dan zouden ze allemaal de gevoeligheid met een 24 dbi antenne opgeven ,als het goed is moet het de opgave zijn van signaal aangeboden aan de ingang, bij normale ontvangers wordt dan hierbij een bepaalde s/n (signal to noise) opgegeven bv 10db bij wifi geven ze dan op bv -98 dbm om nog 1mb bij 11b mode aan te kunnen

 

Johan,

zou een driver probleem kunnen zijn,heb verscheidene onder handen gehad en ze deden elkaar niet veel

satzoeker`

 

No,No y No

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...