Ga naar inhoud


[RE-4200HD][RE-8500HD] Nieuwe Octagon firmware: V2.09.35


Audioniek

Aanbevolen berichten

Zijn er momenteel al rebox 4200 gebruikers die met succes de box hebben geupdate?

Ik zit te twijfelen om de update uit te voeren aangezien er al weer nieuwere firmware 2.0.61 is.

 

Iemand een goed advies hierin?

wat is de kans dat het fout gaat als de volgorde exct aangehouden wordt?

DM 800hd, Visiosat Bisat G4 13, 19.2, 23.5 en 28,5

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is om het even welke type Rebox er moet worden geupdate.

De manier waarop dat gedaan moet worden is niet al te gebruikersvriendelijk.

Als de volgorde van handelen wordt aangehouden, dan gaat het voor 98% goed.

Een enkele keer dus niet, maar daar zijn tools voor en die werken 100 %.

Het is mij niet bekend dat er ooit ook maar één Rebox echt om zeep is geholpen.

Door mij wordt elke aangeboden update zonder aarzelen uitgevoerd.

 

Succes,

Dagoe

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat is de kans dat het fout gaat als de volgorde exct aangehouden wordt?

Op dit moment zou ik nog even afraden om een update van een RE-4200 (of RE-8500) naar een V2.09.XX te doen. Rebox zit nog op V1.09.35 en het pad naar bijvoorbeeld Octagon V2.09.61 is inmiddels een uitgebreide meertrapsraket:

- Fabrieksreset

- Installeren van Octagon V1.09.99 (via reseller changer)

- Fabrieksreset

- Installeren Octagon V2.09.35 (mogelijk ook via reseller changer)

- Fabrieksreset

- De ontvanger bevat nu een andere loader met Octagon reseller ID

- Installatie van Octagon V2.09.61

- Nieuwste WebZeal en FreeTV installeren

- Zenderlijst weer opbouwen en instellingen invoeren

 

Kom je ergens in dit lange pad met Err 0x71 te zitten dan is er weliswaar de channel-up truc of desnoods Porter/nulmodem, maar in het hele traject verandert de reseller ID tweemaal en de loader éénmaal. Je moet heel precies weten wat je doet en hoe je er bij een puzzel weer uit kunt komen. Octagon firmware "even" proberen proberen is er dus nu niet bij.

 

En wat ben je er dan mee opgeschoten? In mijn ogen niet zoveel. Functioneel zit er tussen V1.09.35 en V2.09.61 vrijwel geen verschil (effectief is het EPG-venster bij 2x info-toets anderhalf keer zo groot), je hebt een andere skin (smaakkwestie), je kunt plugins draaien (kan een Rebox RE-4200 volgens mij ook), je bent de quasi-officiële Rebox-support voor de CD smartcard direct in de kaartlezer kwijt, geen CanalDigitaal Fastscan HD meer (alleen SD) en er is de plicht op een kaartlezer-plugin te gebruiken.

 

Tel daarbij op dat er nog steeds geen gemakkelijke weg terug naar origineel Rebox is (je kunt de originele loader niet terugzetten, want daar is nog geen oplossing voor), dat V1.09.35 tot dusver een redelijk nette, stabiele en probleemarme versie is en dat je de garantie waarschijnlijk kwijt bent.

 

Als je op een RE-4200 merkvreemde firmware wilt draaien zou ik minimaal wachten totdat Rebox is gemigreerd naar een versie V2.09.XX. Dan is het uitstapje naar Octagon firmware middels een reseller changer weer "even" risico-arm mogelijk.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ok Audioniek, bedankt voor je heldere toelichting.

Ik vind het altijd leuk en spannend om weer te updaten. Aangezien de box van mijn broertje is zal ik nog niet updaten al kriebeld het wel enorm.

 

Groeten,

Bas

DM 800hd, Visiosat Bisat G4 13, 19.2, 23.5 en 28,5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...