Ga naar inhoud


[USF910] Titan Projekt voor SH4 boxen


Lex_luthor

Aanbevolen berichten

 

Bedankt Puch.

 

Op mijn verzoek zijn de bijlagen verwijderd uit bericht #2043352, omdat gebleken is dat downloaden niet mogelijk was.

 

Als je deze files nodig hebt geef mij dan even een PM met je emailadres dan mail ik ze even.

 

Verwacht overigens niet al te veel van dit image want het is nog slechts een pre-Alpha versie die de status van Release Candidate nog niet eens heeft.

De voordelen die ik zie is dat het veel sneller opstart en dat je geen vastlopers met de bijbehorende groene schermen meer hebt.

Dat je sneller zou kunnen zappen heb ik zelf niet vastgesteld, dat ging bij mij met MME_V2 voor mijn gevoel net zo snel.

 

Hou er wel rekening mee dat wanneer je Titan in de Flash zet je niet meer via LAN (met MPI dus) een ander image kunt laden, maar dat je dat met een nulmodemkabel moet doen. Dat kan dan wel met AAF Recovery Tool direct zonder eerst een recovery image te laden.

 

Als je dus geen compoort meer op je PC hebt zou het dus lastig kunnen worden, temeer daar je deze versie toch niet blijvend op je box laat staan.

 

Gr

 

Lex

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Titan (en de laatste E2-Summer) draait op een linux STM 24 kernel.

 

Deze kernel heeft als voordeel dat deze een snellere performance heeft, d.w.z. je kunt er sneller mee omschakelen dan met de oude STM 22 kernel.

Het resultaat van het toepassen in Titan is merkbaar door het snellere opstarten. Zappen zou ook sneller moeten gaan.

Hierdoor is men op het idee gekomen STM 24 te gebruiken voor het schrijven van een nieuwe software met het uitgangspunt dat bij het gebruik alleen die delen worden geladen die werkelijk gebruikt worden en niet zoals bij enigma2 alles wordt geladen waardoor er bijna geen vrij geheugen meer overblijft.

 

De combinatie daarvan moet er voor zorgen dat de boxen waarop enigma 2 loopt soepeler draaien met titan, waarvan juist de oudere boxen zoals de UFS 910 zouden moeten profiteren.

 

Dit is wat ik er van begrepen heb, maar corrigeer me gerust als blijkt dat het anders is.

 

De eerste Alpha versies tonen op mijn ufs910 aan dat er met het laden inderdaad aanmerkelijke winst wordt gemaakt, maar dat is momenteel slechts het enige positieve dat het voor mijn box heeft opgeleverd.

De overstap naar STM24 levert voor de ufs 910 toch blijkbaar de meeste problemen op want het is telkens de laatste box waarvoor een nieuw image beschikbaar komt.

 

Via een omweg heb ik met een gepatchte oude driver weer een stabiel beeld voor de Duitse HD zenders teruggekregen.

BBC-HD werkt nog steeds niet en wat voor ons Nederlanders erg belangrijk is: de Nederlandse HD zenders werken niet.

Omdat dit alleen gecodeerde zenders zijn die in Duitsland in principe niet worden ontvangen zal dit probleem niet tot de prioriteiten behoren.

Of dat aan de nieuwe kernel ligt weet ik niet.

 

Wat ook (nog) niet werkt is de interne SATA. Dat wordt in elk geval wel door de nieuwe kernel veroorzaakt.

 

Tenslotte is het mij nog niet gelukt op fatsoenlijke wijze de NAS als HDD vervanger te gebruiken.

 

Hierover wordt o.a. gemeld dat de netstream van enigma2 (STM22) van 8 MB/s met de 2,1 MB/s voor de STM 24 bij lange na nog niet wordt bereikt en er dus voor een stottervrij opnemen van TS streams, en zeker van HD zenders, nog wel wat "optimeringsbehoefte /potentiaal" bestaat.

 

Na heel veel lezen en uitproberen hou ik het voorlopig maar even voor gezien, juist omdat ik een stille hoop had eindelijk eens stottervrij HD opnames via het netwerk op de NAS kon maken.

 

Ik blijf het wel volgen want ik vind het best een goed concept, en blijf dus hoop houden.

 

Gr

 

Lex

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels er ook een versie verschenen die Sata ondersteunt.

 

Hier nog geen ontvangst van nederlandse HD zenders. De duitse HD zenders doen het wel goed inclusie ITV HD.

 

Weet nog niet of dit aan de tuner driver ligt of aan de instelling van de zender- en transponder lijst.

 

Er zit ieder geval volop beweging in. Bovendien gaat het nog om een Pre-Alpha concept.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels tiTan versie 1.1a op de Katrein UFS-910 gezet.

 

Vervolgens de HD zenders BBC HD en BBC One geprobeerd en ? Deze werken ! Staan in het Sky/Hdtv bouquet.

 

De duitse HD zenders doen het ook prima.

 

Het ligt kennelijk toch aan de Nederlandse zender en transponder lijsten waarom de Nederlandse HD zenders (nog) niet werken.

 

Er is geen reden meer aan te geven waarom de Nederlandse HD zenders het niet zouden doen.

 

De Oscam/Smargo combinatie is ook eenvoudig in te stellen met de Oscam plugin en de Nederlandse oscam configs.

 

Als Ned HD´s ook nog werken is het aanzienlijke opwaardering voor de wat oudere UFS-910. En zoals eerder aangegeven werkt alles vanuit de flash, zonder de USB stick.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn oude transponderlijst er weer ingezet. Vervolgens geen BBC HD en BBC One ontvangst meer.

 

Met scannen van de Sat komen ze ook niet meer tevoorschijn. En ook de nederlandse HD zenders verschijnen niet bij het handmatige scannen. Kennelijk moeten de beschikbare transponders in de lijst zijn aangegeven en dat is vrijwel zeker de oorzaak dat de Nederlandse HD zenders niet werken. Mogelijk heeft iemand een idee wat hiervoor het juiste instelling is.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste B.

 

Het was mij opgevallen dat de VPID en APID in een geconverteerde lijst op -1 staan omdat deze in de lijst van E2 instellingen ook zo is.

Als je kijkt naar de duitse HD zenders kijkt dan zie daar telkens een waarde staan.

Ik weet niet of je al geprobeerd hebt de waardes van VPID en APID uit de Lyngsat lijst (http://www.lyngsat.com/astra3b.html)in te voeren , maar ik denk het eigenlijk wel.

Zoniet, mogelijk dat dat wat brengt. Helaas kan ik dat zelf niet proberen.

 

Gr

 

Lex

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste L,

 

dat had ik ook al geprobeerd. Voor Ned1 HD schijnt dat 517 en 92 voor 2 > 525 en 105 en voor 3 > 520 en 96 te zijn. Maar dit is het ook niet.

 

Als ik echter in de transponderlijst kijk, dan zie ik de betreffende transponders 3208, 3202 en 3222 niet staan.

 

Verder zie ik ook nog diverse codes staan voor CanalDigitaal en weet niet welke bij de HD zenders past. Bij de SD zenders staat dit aangegeven 32.

 

Duidelijk is in ieder geval dat de BBC HD zenders werkten omdat in de oude lijst de transponders ontbraken of onjuist waren. En bij het scannen van de sat zie je ze dan ook niet.

 

De logica van de transponder, channel, provider lijsten is mij nog niet erg duidelijk. In ieder geval duidelijk is het dat het niet aan de tuner of driver daarvoor ligt.

 

Juist BBC HD en BBC One zenders in combinatie met de tuner driver was eerder het probleem. En dit had te maken met de tuner driver.

 

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste L,

 

ik heb er de laatste versie, Titan 1.1a opgezet met de daarbij geleverde zender- en transponderlijsten.

 

En vervolgens direct beeld op BBC HD en BBC One HD. Deze staan in bouquet onder Sky/hdtv.

 

ITV HD werkte eerder ook al en de Duitse HD zenders doen het allemaal prima.

 

Misschien zit hier ook een andere tuner driver in. Maar ik denk dat het gewoon ligt aan de zender en transponderlijsten.

 

Zoals eerder aangegeven, nadat ik mijn oudere transponderlijst erin had gezet waren BBC HD en One weer verdwenen. En worden deze ook bij het scannen niet opgemerkt.

 

Vreemd is ook nog dat bij Sat Astra 23,5 wordt vermeld 1E/1G/3A en niet de 3B waar CD op zit. Maar ja de regionale zenders doen het hier wel.

 

De melding is steeds tuning probleem. Soms zie ik toch nog een flarde van het status venster en zie dan dat er voldoende signaal is. De overige zaken staan leeg.

 

Een en ander werkt veel sneller dan voorheen. Zelfs Telnet werkt flitsend !

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste L,

 

ik heb er de laatste versie, Titan 1.1a opgezet met de daarbij geleverde zender- en transponderlijsten.

 

En vervolgens direct beeld op BBC HD en BBC One HD. Deze staan in bouquet onder Sky/hdtv.

 

ITV HD werkte eerder ook al en de Duitse HD zenders doen het allemaal prima.

 

Misschien zit hier ook een andere tuner driver in. Maar ik denk dat het gewoon ligt aan de zender en transponderlijsten.

 

 

Probleem heeft een ander al eerder opgelost.

 

Hier een Ned HD transponder als voorbeeld:

 

3208#0#11856000#1#235#27500000#0#5#2#0#2#1

 

verder zijn 3202 en 3222 zijn Ned HTV zenders transponder.

 

Aanpassing transponderlijst naar bovenstaande voorbeeld et voila: Beeld op Ned 1,2 en 3 HD !!

 

De overige CD HD zenders moet ik nog proberen.

 

Groet,

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schakelen tussen radio en tv is in Titan wat lastig.

 

Door het bijgaande bestandje te overschrijven (met filezilla bijvoorbeeld) in var/etc/titan

dan wordt de stopknop (afspelen) de directe ¨toggle" knop tussen tv en radio.

 

.txt er even afhalen door hernoemen tot rcconfig.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Titan 1.2 is uit, nederlandse HD zenders werken nu.

 

Inmiddels de gelegenheid gehad om pre-Alpha 1.2 ook te proberen. En inderdaad Ned 1,2,3 HD doen het direct. Helaas ontbreekt nu BBC ONE HD en BBC HD.

 

Blijkt dat de betreffende transponder niet is aangegeven in /var/etc/titan/transponder. De lijst transponder met Filezilla ophalen en met een editor de volgende transponder alsnog toevoegen.

 

2050#0#10847000#1#282#23000000#0#8#2#0#2#1

 

en dan werkt het.

 

Een bug bij deze versie 1.2 is het rebooten, als je de ontvanger hebt afgesloten in de slaapstand. Misschien handiger om 1.1a nog even te gebruiken.

 

 

Het is tenslotte nog een pre-Alpha. Maar werking verder is buitengewoon goed. Alleen zijn nog niet alle functie´s in werking.

 

Oscam en Smargo combinatie doen het ook feilloos. Eenvoudig oscam plugin vanaf downloaden.

De originele config eruit dan de Nederlandse configs erin. Menu auto start instellen en klaar !

 

Het is tenslotte nog een pre-Alpha. Maar werking verder is buitengewoon goed. Alleen zijn nog niet alle functie´s in werking.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...