Ga naar inhoud


[USF910] Titan Projekt voor SH4 boxen


Lex_luthor

Aanbevolen berichten

Oplossing voor het opstarten na schutdown is.

 

fp_control uitpakken en overschrijven in /BIN.

 

Gaat hier niet met Titan Alpha 1.2 in de flash. Overschijven of delete wordt geweigerd.

 

We wachten dan maar op de volgende update. Update of nieuwe installatie kan nu ook online

worden gedaan en werkt goed.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Zoals de meeste van jullie ben ik ook best tevreden met de titan 1.2 USB, zeker als je weeet dat het een pre versie is.

Alleen het lukt me niet meerdere lnb's te configureren. Heb een technisat met 4 lnb.

Al geprobeert met de titan.cfg aan te passen, maar hij herstarten staan de oude gegevens er weer in.

 

Iemand die me een hint of cfg kan bezorgen? volgorde lnb's is 19.2 13 23.5 28.5

 

jo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Jo,

 

je kunt het toch eenvoudig via het menu doen. Settings

 

Tuner configuratie

 

LNB1 13er Er staat dan echter overal universele LNB achter, dit moet je ook veranderen in 1,2 enz aangeven. Dus LNB 2 wodt 2

LNB2 19.2 etc.

LNB3 23.5

LNB4 28.5

 

Vervolgens de disecq instellingen. Die hangen uiteraard af van je disecq. Maar die heb je waarschijnlijk al eerder ingesteld.

 

 

diseqc 1 >codes voor de betreffende disecq waarop LNB1

disecq 2 > enz

disecq 3 >

disecq 4 >

 

Waar je snel overheen leest is het woord universeel. Daar liep ik ook tegenaan.

 

Groet,

 

Bram

 

Verder werkt Titan hier heel erg goed. Geen enkele reset gemaakt. Smargo werkt ook zonder enige storing.

 

Nederlandse HD zenders doen het prima. BBC ONE HD en BBC HD doen het ook prima.

 

Snapt niet dat ze dit nog een pre-Alpha noemen. Dit weekeinde komt er een verbeterde versie uit. Zou hierop nog even wachten.

Online update werkt nu ook. dus je hoeft niet allerlei extra inspanningen te verrichten.

 

Om instellingen goed vast te houden, schijnt het te helpen door niet af te sluiten maar de schakelaar uit te zetten. En opnieuw op te starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

Ik volg dit topic al een paar dagen met veel interesse: Ik moet ook aan de Titan als ik het zo hoor!.

Vraagje: Ik heb nu een 910 met miniUboot met een PKT image er op staan, en ik zou het fijn vinden als die het ook blijft doen: welke titan image moet ik dan gebruiken? De flash of de USB?

 

Wat ik ook gek vind: je hebt (heb ik begrepen) geen USB stick meer nodig met titan, maar: hoe kan je dan nog bestanden aanpassen? Het staat dan toch in ROM (Read Only Memory) ?? tenminste flashen is toch wegschrijven in rom of is dat een foute aanname?

Dreambox 800HDse, Vue Zero,  4-lnbs, Onkyo TX-NR818, Synology 211, Kodi, Pi-hole, Philips 55OLED807.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

Ik volg dit topic al een paar dagen met veel interesse: Ik moet ook aan de Titan als ik het zo hoor!.

Vraagje: Ik heb nu een 910 met miniUboot met een PKT image er op staan, en ik zou het fijn vinden als die het ook blijft doen: welke titan image moet ik dan gebruiken? De flash of de USB?

 

Wat ik ook gek vind: je hebt (heb ik begrepen) geen USB stick meer nodig met titan, maar: hoe kan je dan nog bestanden aanpassen? Het staat dan toch in ROM (Read Only Memory) ?? tenminste flashen is toch wegschrijven in rom of is dat een foute aanname?

Beste Boes,

Alle Titan images die totnutoe zijn verschenen zijn pre-Alpha versies. M.a.w. er ontbreekt nog heelwat aan om het compleet te gebruiken i.p.v. Enigma.

Welke versie je wilt gebruiken om e.e.a. uit te proberen is aan jezelf.

Bij de USB versie kan alles be/herschreven worden. De Flash versie is RO (Read Only) maar de dir /var is beschrijfbaar.

Hierin komt bijv. Oscam en de hele mikmak en ik heb die ook gebruikt om een andere tunerdriver toe te passen.

Na enkele malen usb en miniversies te hebben geprobeerd ben ik weer terug op het oorspronkelijke uitgangspunt en dat is uitsluitend Flash versies. Als restant van deze acties heb ik miniUboot ook nog steeds op de ontvanger staan, gebruik echter geen USB en start altijd via ----Flash----.

Ik heb standaard MME-V2 op de ontvanger staan, want die doet bij mij eigenlijk alles zelfs de groene schermen ;-)) behalve de mediaspeler die ik niet kan gebruiken om opnames van de NAS aftespelen. (de Popcornhour doet dat uitstekend)

Van dit image heb ik een backup gemaakt inclusief alle instellingen, settings, oscam etc. en kan dat op elk moment via de miniFlash methode terugzetten. Dat is binnen 3-4 minuten gepiept, en de ontvanger hoeft niet naast de computer te staan!

Ik zet dus alle images direct in de flash, maak de instellingen probeer e.e.a. uit en flash na verloop van tijd mijn 'standaard-image' er weer op.

Ik vermoed, maar dat is nergens op gebaseerd, dat er zeer binnenkort weer een verbeterde versie uitkomt. Tot nu toe is het mij (en vele anderen overigens ook) nog niet gelukt de NAS als HDD vervanger te gebruiken, en wacht daarom ook op een nieuwere versie.

Mede dankzij de inspanningen van Bram werken de Nederlandse HD-kanalen nu in elk geval wel, ik weet alleen niet of die ook al standaard in de downloadversie zijn opgenomen.

Titan is in tegenstelling tot Enigma en Neutrino geen transformatie van de oorspronkelijke versies maar een nieuw geschreven software applicatie die deels gebruik maakt van bestaande drivers, waarbij tevens een snellere Linux kernel wordt gebruikt.

Het allereerste begin ziet er al zo veelbelovend uit dat ik denk dat uiteindelijk iedereen aan de Titan gaat.

 

Gr

 

Lex

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Ned HD zenders staan nu standaard in de settinglijst van versie 1.2 (Staan in bouquet Sky/HDTV in plaats van onder Nederland ) .

 

Zenders kun je eenvoudig in een ander bouquet plaatsen. OK > menu > kopie >menu > betreffende bouquet aangeven > OK

 

Helaas is in versie 1.2 de transponder instelling voor BBC HD en BBC One HD eruit uitgevallen.

 

Die kun je er handmatig in de transponder lijst inzetten en dan werken deze zenders perfect.

 

Er is aangegeven, dat er dit weekeinde een verbeterde versie verschijnt waar deze zaken zijn aangepast.

 

De Duitse HD zenders doen het allemaal goed.

 

Er is wel een beta conversie programma om de E2 settings om te zetten naar Titan, maar die werkt helaas (nog) niet goed.

 

En hoe precies de structuur is van de settinglijsten is mij ook niet duidelijk.

 

Het is nog wel werk in uitvoering. Maar een grote stap voorwaarts in stabiliteit en snelheid.

 

Overigens kun je de USB stick bij de Flash versie ook nog gebruiken als vergroting van het geheugen.

 

En online update of nieuwe installatie is nu ook mogelijk en werkt prima.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ astradriver

 

Kun je nu HD zenders op de NAS opnemen en met de mediaplayer van de ontvanger ook weer afspelen.

 

En dat alles zonder haperingen of andere irritante bijverschijnselen natuurlijk?

 

Mij was dat niet gelukt, maar ik blijkbaar een oud doosje, die ook al niet uit de voeten kan met de tunerdriver.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@astadriver

 

Mij was het nog niet gelukt. Maar als tien minuten lukt, dan gaat het voor een hele film waarschijnlijk ook wel lukken.

Ik moet daarbij opmerken dat ik het altijd probeer op DasErste HD of ZDFHD omdat dit de zenders zijn die altijd de grootste problemen hebben.

De problemen beginnen telkens binnen 2 minuten en na 5 minuten is er geen beeld meer over.

 

Heb je een speedtest uitgevoerd?

Welke waarden heb je voor rsize en wsize gebruikt?

 

Als dit met mijn ontvanger zou zijn gelukt dan had ik dit image er definitief op laten staan.

Reden temeer dus om het volgende image maar weer eens flink aan de tand te voelen.

Dit zal Boes in elk geval als muziek in de oren klinken, ik ben benieuwd wat zijn bevindingen zijn.

 

Gr

 

Lex

Link naar reactie
Delen op andere sites

..Dit zal Boes in elk geval als muziek in de oren klinken, ik ben benieuwd wat zijn bevindingen zijn...

 

 

 

ik heb nog geen kans gehad.... maar je hebt gelijk vol verwachting klopt mijn hart ;)

Dreambox 800HDse, Vue Zero,  4-lnbs, Onkyo TX-NR818, Synology 211, Kodi, Pi-hole, Philips 55OLED807.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren bij die 10 min geen haperingen, maar als ik een hele film opneem (film1 HD), dan komen er toch haperingen.

Dit was ook zou bij Enigma2 images, denk dat het netwerkkaartje van de kathrein niet snel genoeg is.

En hoe hoger de bitrate is des te meer haperingen heb je.

Maar ik heb ook nog een Vu Duo die probleemloos opneemt en afspeelt, en afspelen gaat in vele gevallen goed op de kathrein.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het nog veel te vroeg de netwerkkaart te verdenken. Dat zou betekenen dat het nooit zou kunnen lukken met deze ontvanger, maar er zijn vele meldingen dat dit met Enigma 2 op de UFS910 mogelijk was/is.

 

Voorlopig ga ik er dus nog vanuit dat dit door de nieuwe STM24 kernel komt, die afwijkende netwerkinstellingen heeft t.o.v. de STM22 kernel.

Dat is overigens een bekend thema bij de ontwikkelaars van dit image.

 

Wachten dus op de volgende update.

 

Gr

 

Lex

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...