Ga naar inhoud


kan windows xp in multi boot niet opstarten


peterksr

Aanbevolen berichten

hallo,

 

ik heb een multiboot op mijn laptop waarin ik kan kiezen tussen win7 vista en xp.

win7 en vista starten prima op maar xp dus niet en blijft hangen op de volgende foutmelding.

Windows-hoofdmap>\system32\hall.dll niet gevonden.

ik zou dit bestand bij windows xp moeten zetten maar ten eerste hoe kom ik aan dat bestand en hoe zet ik het dan terug.

ik denk dat het terugzetten op de partitie moet gebeuren waar win xp staat maar waar haal ik dat bestand vandaan.

 

gr peter

1 maal VU+ DUO +

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: peterksr
hallo,

ik heb een multiboot op mijn laptop waarin ik kan kiezen tussen win7 vista en xp.
win7 en vista starten prima op maar xp dus niet en blijft hangen op de volgende foutmelding.
Windows-hoofdmap>\system32\hall.dll niet gevonden.
ik zou dit bestand bij windows xp moeten zetten maar ten eerste hoe kom ik aan dat bestand en hoe zet ik het dan terug.
ik denk dat het terugzetten op de partitie moet gebeuren waar win xp staat maar waar haal ik dat bestand vandaan.

gr peter


ik heb nu diverse dingen uitgeprobeerd maar nog zonder resultaat heeft iemand hier al eens mee te maken gehad en hier de goede oplossing voor gevonden?
een van de oplossingen zou zijn een xp programma schijf gebruiken en dan via repear de zaak oplossen maar ik zou dan wel willen kunnen zien op welke partitie de xp bestanden staan.
is dit op voorhand te zien?

gr peter

1 maal VU+ DUO +

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je via w7 start kun je in het systeembeheer de opstart variabelen en boot instellingen bekijken

 

dan weet je waar de XP versie van uit start en daar moet dan die hall.dll heen (welke ook van de installatie cd geextraheerd kan worden

 

maar ook tijdens het starten van XP F8 drukken en kom je de opstartopties tegen safe mode safe mode met netwerk etc

dan kun je ook beslissen de recovery te draaien.

 

succes

Dancing Barefoot

Simple Minds

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
als je via w7 start kun je in het systeembeheer de opstart variabelen en boot instellingen bekijken

dan weet je waar de XP versie van uit start en daar moet dan die hall.dll heen (welke ook van de installatie cd geextraheerd kan worden

maar ook tijdens het starten van XP F8 drukken en kom je de opstartopties tegen safe mode safe mode met netwerk etc
dan kun je ook beslissen de recovery te draaien.

succes


hallo,

ik heb xp opgestard met F8 maar zie daar niet in het menu dat je recovery kan kiezen

gr peter

1 maal VU+ DUO +

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry peter,

ja repair of recovery is vanaf vista mogelijk in dat opstartscherm en dus niet bij XP

 

maar met de installatie cd tijdens opstarten pC is repair wel mogelijk

 

echter of je dan in de knoei geraakt met de bootmanager van windows7 weet ik niet precies.

 

moet XP pertinent weer aan de gang komen?

ciao

Dancing Barefoot

Simple Minds

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu heb ik nog een xp schijf kan ik deze mischien gewoon over de niet werkende xp heen instaleren ?

liefst zou ik de oude versie repareren als het kan dan blijven al de in xp geinstaleerde programma's werken.

maar als ik moet instaleren hoe kan dat dan het beste ik wil graag mijn multiboot behouden.

ik heb nu win7 op c schijf vista op d schijf en xp op e staan.

 

gr peter

1 maal VU+ DUO +

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...