Ga naar inhoud


[Enigma 1] Welk USB => Serieel werkt op een dreambox.


guppje29

Aanbevolen berichten

Ik heb een laptop met alleen maar usb poorten.

Om bv de DM600 te flashen heb ik ook een com poort nodig met een nulmodem kabel.

werken alle USB 2 serieel kabel goed met een dreambox?

op m'n werk hebben we daar veel ellende mee gehad met het programeren van telefoon centrales. er werkten namelijk maar een paar goed.

wie heeft er tips?

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit is hier al eens eerder besproken. Omdat nog altijd onduidelijk is welke USB adapter het nu wel of niet doet heb ik maar een PCMCIA -> RS232 adapter gekocht en heb tot nu toe geen problemen meer ondervonden. Doe de telefooncentrales ermee programmeren, maar gebruik hem ook voor de interface om mijn auto's uit te lezen. Kost ongeveer €20,-

post-53804-1318262362,2778_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dm600 > Flashen Nieuwe Image Via Netwerk

 

Ook met de DreamBox 600 is het zeer goed mogelijk om via het netwerk te flashen. De procedure gaat een klein beetje anders dan bijvoorbeeld de 7020/7025, maar als je alles hieronder stap voor stap uitvoert is er geen probleem.

 

Wat heb je nodig:

 

- DreamBox 600 die via netwerkkabel aangesloten is op je netwerk

- IP adres van je DreamBox (voorbeeld 192.168.0.103)

- Telnet client (Zit bijvoorbeeld ook in DreamBox Control Center)

- De nieuwe te flashen image op je PC

 

Open je Telnet client en maak verbinding met je DreamBox. Standaard is ook hier... Login: root Pass: DreamBox

 

Type de volgende commando's (na iedere regel ENTER)

 

mount /boot -o remount,rw

rm /boot/*

reboot

 

De DreamBox staat nu in de wachtstand.

 

Open je internetbrowser (bv. Internet Explorer) en type in de adressenbalk het IP van je DreamBox. (voorbeeld 192.168.0.103).

 

Nu opent er een pagina getiteld: This is the DM600 bootloader Web Interface met daaronder een afbeelding van de processor en wat tekst.

 

Klik rechtsonder op de oranje link firmware upgrade

Op de volgende pagina op Blader en selecteer de te flashen image. (LET OP! Alleen images geschikt voor de 600 en eindigend op .nfi)

Daarna klik je op Flash!.

 

De image wordt geladen en vervolgens geflashed. Geduld, dit duurt even. Wanneer het blauwe balkje naar de 100% gegaan is en er staat fineshed kun je de box uitzetten en vervolgens weer aan.

 

Hij start nu op met de nieuwe image!

 

Voordeel van deze methode is dat het vele malen sneller gaat dan via de serieele kabel in combinatie met het programma DreamUp.

 

Met dank aan NSR voor het schrijven van de tekst.

 

Grts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jonguh, jij staat al meer dan een jaar in mijn ignorelijst. jouw mening boeit mij echt volledig niks, dat weet jij ook.

 

OT: een simpele link naar hetzelfde bericht van mij kort geleden was voldoende geweest, daar staat netjes een bronverwijzing bij. jatwerk mag, maar doe niet alsof het van jezelf komt.

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even het volgende:

Een simpele link naar een ander forum mag niet van de beheerder van dit board.

 

Waar hebben we het over, als je nu niet gereageerd had was (en is) de tekst gewoon aangepast geweest zoals je kunt zien en dat heb ik echt niet gedaan omdat jij dat wil.

 

Als je aan dit onderwerp niks heb toe te voegen dan commentaar te leveren op een gepost bericht is dat boardvervuiling.

Daarbij als je mij in je ignorelijst heb staan waarom lees je dan mijn bericht(en)

Link naar reactie
Delen op andere sites

THX

 

Dit is de perfecte methode.

 

Super bedankt

Origineel bericht van: mobieltje
Dm600 > Flashen Nieuwe Image Via Netwerk

 

Ook met de DreamBox 600 is het zeer goed mogelijk om via het netwerk te flashen. De procedure gaat een klein beetje anders dan bijvoorbeeld de 7020/7025, maar als je alles hieronder stap voor stap uitvoert is er geen probleem.

 

Wat heb je nodig:

 

- DreamBox 600 die via netwerkkabel aangesloten is op je netwerk

- IP adres van je DreamBox (voorbeeld 192.168.0.103)

- Telnet client (Zit bijvoorbeeld ook in DreamBox Control Center)

- De nieuwe te flashen image op je PC

 

Open je Telnet client en maak verbinding met je DreamBox. Standaard is ook hier... Login: root Pass: DreamBox

 

Type de volgende commando's (na iedere regel ENTER)

 

mount /boot -o remount,rw

rm /boot/*

reboot

 

De DreamBox staat nu in de wachtstand.

 

Open je internetbrowser (bv. Internet Explorer) en type in de adressenbalk het IP van je DreamBox. (voorbeeld 192.168.0.103).

 

Nu opent er een pagina getiteld: This is the DM600 bootloader Web Interface met daaronder een afbeelding van de processor en wat tekst.

 

Klik rechtsonder op de oranje link firmware upgrade

Op de volgende pagina op Blader en selecteer de te flashen image. (LET OP! Alleen images geschikt voor de 600 en eindigend op .nfi)

Daarna klik je op Flash!.

 

De image wordt geladen en vervolgens geflashed. Geduld, dit duurt even. Wanneer het blauwe balkje naar de 100% gegaan is en er staat fineshed kun je de box uitzetten en vervolgens weer aan.

 

Hij start nu op met de nieuwe image!

 

Voordeel van deze methode is dat het vele malen sneller gaat dan via de serieele kabel in combinatie met het programma DreamUp.

 

Met dank aan NSR voor het schrijven van de tekst.

 

Grts.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

als antwoord op de echte vraag: die van velleman werkt vrij goed, gebruikt bij een dm500, dm600, DGStation Mutant 200S, DM7000S en Strong 8000

 

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed, Dagg en Mobieltje hebben allebei een waarschuwing gekregen voor hun kinderachtige gedrag. Kunnen we inderdaad gewoon verder gaan met de vraag van de TS aub !

 

ONTOPIC:

Een USB naar serieel adapter is toch eenvoudig te verkrijgen en werkt prima hier.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...