Ga naar inhoud


Streamen over internet via WEBIF


P.C.Hooftletter

Aanbevolen berichten

Eerst het minder relevante van het verhaal.

 

Ik ga in het buitenland (Belgie, Leuven) studeren en heb daar geen TV nodig, want ik heb thuis Dreamboxen en een goede internetverbinding.

 

En nu het relevante.

 

Inmiddels heb ik met portforwarden het zo voormekaar gekregen dat ik met de WEBIF en via VLC in contact kan komen met de Dreambox en kan kijken. Alleen vind ik het wat onhandig dat ik in de WEBIF moet zappen en met VLC moet kijken. Als ik inlog op de WEBIF op mijn eigen netwerk (intern dus) kan ik ook gewoon op de WEB-X-TV link klikken en krijg ik een pop-up met de VLC plugin waar ik kan zappen etc. Maar kan ik dat ook als ik buiten mijn netwerk zit?

 

In de router zijn de poorten 8080 en 31344 geforward naar het IP van mijn DM600 en zoals ik boven al beschreef werkt het als ik de WEBIF en VLC apart van elkaar gebruik. Maar ik wil het dus makkelijker en alles via WEBIF doen.

 

Dan nog een andere vraag. Kan ik ook ervoor zorgen dat de uitgaande stream iets minder intensief wordt? De SD uitzending die de DM600 uitgeeft is toch nog een beetje zwaar voor een Wifi verbinding (ik weet nog niet wat voor verbinding ik straks heb, maar ik ben graag voorbereid).

 

Mijn dank ik groot!

DM800HDSE - OpenPLi 2.0

DM600 - OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kunt direct op de DM600 geen aanpassing doen zodat de stream "minder intensief" wordt. Datgene wat de DM600 ontvangt aan SD video wordt altijd onveranderd doorgezet. Als je een gebruik moet maken van een gezamelijke wifi aansluiting, zal dat dan ook erg gaan tegenvallen.

 

Het enige wat werkt is een computer ernaast die met VLC van de Dreambox stream een kleinere MPEG4 stream maakt. Mocht je een Mac hebben thuis, dan kun je de Dreambox (en VLC) prima aansturen via het webinterface van iDreamX. Met de juiste instellingen kun je prima TV-op-afstand te kijken op bijvoorbeeld een netbookje, Android, iPad of iPhone.

Er zal vast ook wel soort gelijk programma zijn voor Windows of Linux.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het stiekem via de wifi van de overburen getest, maar dat was waardeloos, heel traag (Speedtouch = kpn adsl?). Maar dat kan goed aan de wifi en afstand liggen. Ik denk trouwens dat mijn upload wel meevalt, die kan tussen de 8 en 10 mbit.

 

Toch zou het handig zijn als ik de uitgaande stream wat minder intensief kan maken. Kan het ook niet stand alone met een DM800SE? En anders maar iets van een servertje proberen als de boel niet wil. Ik heb vanmiddag de sleutel gekregen, maar ik had de laptop niet bij. De verbinding is in elk geval niet draadloos daar, dat scheelt.

 

En alles via de WEBIF ipv een browservenster en een VLC los van elkaar, is dat mogelijk?

DM800HDSE - OpenPLi 2.0

DM600 - OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

over internet is lastiger omdat beetje signaal al gauw 2 tot 6-7mbit nodig heeft.

had hier script draaien om de stream van de dreambox te encode naar lagere kwaliteit die over mijn 1mbit lijn te sturen was.

 

wil alleen over naar ffmpeg dus mocht iemand voorbeelden hebben hiervoor graag smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: P.C.Hooftletter

Toch zou het handig zijn als ik de uitgaande stream wat minder intensief kan maken. Kan het ook niet stand alone met een DM800SE?
...
En alles via de WEBIF ipv een browservenster en een VLC los van elkaar, is dat mogelijk?


Zowel de DM600 als de DM800 zijn niet krachtig genoeg om zelfstandig een stream "minder intensief" te maken. Een recente PC of Mac kan dat wel, die je inderdaad als "server" gebruikt dan. VLC op die server kan de stream van de Dreambox opvangen, omcoderen naar een lagere bitrate en doorzetten naar de plek waar je wil kijken. Zappen kun je nog steeds doen met het WEBIF van de box zelf.
Je kunt ook eens kijken of je AirVideo iets vind. Uitleg hierover vind je in dit draadje.

Als je een Mac (mini) als server kunt gebruiken, is er iDreamX (gratis) en is wat makkelijker te configureren dan AirVideo.

IMG_0002.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...