Ga naar inhoud


[SAB TITAN II] kan wel een usb stick mounten, maar geen USB disk


arie kanarie

Aanbevolen berichten

Ik heb tijdelijk een SAB Titan II ontvanger (vervanger van mijn Clarke-Tech).

Deze heeft een PVR functie via USB.

Nu kan ik wel een USB stick mounten (insteken en dit gebeurd vanzelf).

 

Een USB Harde-schijf 250Gb (SATA) in een externe case -met externe voeding- krijg ik totaal niet aan de gang.

 

Weet iemand hier een oplossing voor, want ik wil ook graag gaan opnemen op die schijf.

Of zie ik in de instellingen iets over het hoofd?

aangepast door arie kanarie

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites


het wil weleens helpen als je de titan uit zet en daar nea weer aan zet met de HHD .

 

 

======================

johan

Heb ik ook al geprobeerd, werkt dus ook niet..

 

note; de stick en de disk zijn op FAT32 geformatteerd.

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zijn broertje de Titan ll combo en gebruik ook een H-disk.

Deze H-disk is 1.5 terra bite NTFS geformateerd.

De voeding voor de disk komt gewoon via de usb bus uit de ontvanger.

De ontvanger gaat hier prima mee om.

aangepast door leo1949

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze H-disk is 1.5 terra bite NTFS geformateerd.

Het is beslist de moeite, mijn HDD eens met NTFS te formatteren (ga ik morgen pas doen)

 

Je leest de resultaten.... ;)

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteindelijk, eerst de hdd naar ntfs geformatteerd.

weer geen mount van de HDD. :crazy:

 

Toen een andere usb kabel geprobeerd en toen ging die hdd wel.

Conclusie, een bagger USB kabel :crazy:

Dus, mijn probleem is opgelost. :P

 

Eenieder die meegedacht heeft, bedankt jullie opties.

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem gewoon op de pc geformatteerd en de ontvanger herkende gewoon het ntfs format.

Dus zal het ook wel op de ontvanger zitten, maar dat kan ik nu niet meer proberen want dan ben ik alles kwijt.

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe heb je de HD nu geformatteerd ? Kan dat eigenlijk niet ook rechtstreeks via de ontvanger zelf ?

 

M_Z

Via de ontvanger, was de hdd totaal niet te bereiken, dus ook niet te formatteren.

Hierna in de PC -NTFS- geformatteerd (tip va leo1949).

Nadat de ontvanger weer niet herkende, ben ik eens gaan kijken naar een andere usb kabel (die overigens nieuw was)

met de nieuwe(re) kabel, liep alles zoals het eigenlijk bedoeld was.

 

uiteindelijk was mijn probleem opgelost ;) en loopt ie nog steeds.

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch vreemd, dat NTFS verhaal. Want ik heb vandaag een nieuwe harde schijf aangesloten op een SAB Titan I (met originele firmware zoals hij wordt uitgeleverd), zo direct uit de verpakking ingestoken op de ontvanger. USB HD werd succesvol gevonden, via het menu van de ontvanger naar Formatteren gegaan, daar staat bij dat hij FAT gaat formatteren, en dan na nog geen 20 sec. was de harde schijf perfect bruikbaar en werkte alles zoals het hoort.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, je kan het vreemd vinden en zeker als je dan na heel veel prutsen erachter komt dat het uiteindelijk aan een kabel ligt, een kabel die standaard meegeleverd is.

Dat je dan vooraf héél veel onnodige opties uitprobeert die allemaal niet helpen, dan maakt het verschil -op dat moment- niet uit of het nu aan FAT32 of aan NTFS ligt.

 

Overigens, liep de box al niet meer met de originele FW, waarbij die optie ook nog eens roet in 't eten kon gooien.

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch vreemd, dat NTFS verhaal. Want ik heb vandaag een nieuwe harde schijf aangesloten op een SAB Titan I (met originele firmware zoals hij wordt uitgeleverd), zo direct uit de verpakking ingestoken op de ontvanger. USB HD werd succesvol gevonden, via het menu van de ontvanger naar Formatteren gegaan, daar staat bij dat hij FAT gaat formatteren, en dan na nog geen 20 sec. was de harde schijf perfect bruikbaar en werkte alles zoals het hoort.

 

M_Z

Je kan via de box zowel NTFS als FAT32 formatteren.

Als je de HDD met FAT32 formatteert ligt de USB benaderingssnelheid hoger dan NTFS.

Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =  :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Ik heb ook een SAB Titan II HD met een 2,5" 250 gb externe HDD. De voeding gaat via USB maar bij mij wordt de HDD helaas niet gevonden door de SAB. De HDD is NTFS geformateerd en ik heb al een andere USB kabel geprobeerd zoals hierboven beschreven. Ik heb overigens een oude laptop schijf gebruikt en die in een behuizing van Dealextreme gestopt. Zou het daar aan kunnen liggen? Op mij PC werkt de schijf uiteraard gewoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...