Ga naar inhoud


2 antennes - 1 ontvanger


hanshcjmeyer

Aanbevolen berichten

Ik heb (in mijn huis op de Frans/Duitse grens) een buiten antenne waarmee ik de Duitse DVB-T ontvang en een centraal antenne systeem waarmee ik (franse) DVB-T ontvang. Op de ene ontvang ik dus de Duitse zenders op de andere de Franse. Op dit moment steek ik, afhankelijk van wat ik wil kijken, of de ene of de andere antenne kabel in de ontvanger: erg onhandig.

 

Kan ik de twee antenne kabels niet in een switch of multiplexer laten samen komen en met één kabel naar de ontvanger gaan? Zo ja, welke switch of multiplexer moet ik gebruiken?

Sat inst:

Visiosat Bisat G3 C (Astra 1, 2 + 3)

3x Alps quad LNBs

4x Spaun DiSEqC 4x1 Outdoor Swtch

Ontv:

HD: Rebox-8000HD + Philips DSR8121

SD: Topfield 5000PVR + Lemon30CI

TV: Samsung LE32C579

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

  • 2 weken later...
  • 2 maanden later...

Is het ook mogelijk om 2 buitenantennes te gebruiken voor 1 ontvanger die dezelfde frequenties ontvangen waarbij ze met 1 stekker in de ontvanger gaan.

Probleem is dat ik aan kant A van het huis de meeste zenders goed ontvang en aan kant B van het huis degene die ik op kant A slecht ontvang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het ook mogelijk om 2 buitenantennes te gebruiken voor 1 ontvanger die dezelfde frequenties ontvangen waarbij ze met 1 stekker in de ontvanger gaan.

Probleem is dat ik aan kant A van het huis de meeste zenders goed ontvang en aan kant B van het huis degene die ik op kant A slecht ontvang.

 

Ik veronderstel dat de zenders die je in de ene richting goed ontvangt wel verschillend zijn van die van de andere kant. (of anders gepolariseerd)

 

In dat geval kan je de Wisi-antenneversterker gebruiken want die heeft 2 UHF ingangen. Zelf heb ik dit toestel nog niet uitgetest omdat ik hier 3 buitenantennes heb. De VHF (BIII) ingangen laat je gewoon ongebruikt (tenzij je ook een DAB ontvanger hebt met een DAB buitenantenne). De BI ingang kan je eventueel gebruiken voor een FM antenne, maar die kan je ook open laten...

 

Je hebt twee uitgangen dus die kan je ook naar voorkeur gebruiken.

 

Ik geef dus enkel aan dat het (zo) kan...

 

Eddy Vl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...