Ga naar inhoud


Samenvoegen CAI\Digitenne


Xilence

Aanbevolen berichten

Zoal de titel al doet vermoeden zou ik 2 signalen door 1 bestaande kabel willen hebben.

 

Ik heb van een kabelboer een kabel binnen liggen waar een anoloog signaal op staat en nu zou ik graag het radio signaal van de kabel naar mijn radio tuner willen hebben omdat ik de radio van digitenne veel te omslachtig vind om tussen de zenders te schakelen.

 

De beide (antenne)kabels zitten in de meterkast, De CAI kabel en de antenne kabel welk naar de digitenne tuner gaat in de woonkamer.

Nu was mijn gedachten om er een Spaun 5 TAR er tussen te plaatsen wat zou kunnen schakelen tussen CAI en digitenne.

 

post-44090-0-20870100-1319890702_thumb.jpg

 

 

Als de Digitenne tuner uitschakel wordt naar mijn idee het relais automatisch naar de CAI kabel geschakeld en zou dus het radio signaal naar mijn radiotuner gegeven moeten worden en ook andersom, zodra ik de digitenne tuner inschakel moet die weer automatisch het digitenne signaal weer doorgeven naar de Samsung digitenne tuner. Of maak ik hier een denkfout?

 

Voor de duidelijkheid, het gaat er niet om dat het signaal gelijktijdig door de antennekabel moet gaan, het is dus het 1 of het ander.

aangepast door Xilence
Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je de Digitenne tuner aan zet, dan heb je signaal van de Digitenne ontvanger

en als hij uit is, dan heb je weer kabel signaal

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, wilde dit graag een bevestiging van de kenners of dat zo zou werken.

Ik heb er een hekel aan als ik het relais bestel en vervolgens blijkt dat ik een denkfout heb gemaakt en dat ding bij wijze van spreken weg kan gooien.

Ik ben namelijk niet zo thuis in het antenne\signaal gebeuren. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is de TAR5 bedoeld voor een TV met ingebouwde DVB-T tuner en men daarnaast ook nog analoog kabel wil ontvangen. De TV moet wel de 5 volt spanning afgeven als er afgestemd wordt op een DVB-T kanaal anders werkt het niet. Wordt er een analoog kanaal gekozen op de TV dan schakelt hij om naar kabel. De TAR5 wordt normaliter direct op de coax ingang van de TV aangesloten. Volgens mij is dit niet wat Xilence bedoeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...