Ga naar inhoud


TF7710hdpvr Geen signaal op beide tuners


Dutchpark

Aanbevolen berichten

Sinds gister krijg ik op beide tuners geen signaal meer. Nieuwe zenderzoek levert geen resultaat op.

Heb de firmware opnieuw geinstaleerd en zelfs Enigma2 er weer eens op gezet die het vroeger gewoon deed, maar in beide gevallen weer geen signaal.

LNBs en schotel zijn in orde, want andere receiver ontvang wel signaal.

 

In het LNB menu van de TF staat de spanning uiteraard "AAN"

Als ik de spanning op de coaxaansluiting van de TF van zowel LNB1-in als LNB2-in meet krijg ik 14 volt.

 

Iemand enig idee?

Venton HD200S (FW 3.23), Topfield TF7700HDPVR-23231 (FW AAF_MME_TF7700_FullUSB), Aston 1.07 (2.18), Multytenne Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo.

Hier het zelfde probleem van beeld uitval, dan even uit en aan gezet en er is weer voor even beeld.

Wat opvalt is dat het enkel bij de gecodeerde zenders van CD misgaat maar bij b.v. BVN of een ander

ongecodeerde zender is er niks aan de hand.Ook buiten alles nagekeken en niets te vinden.

Gek genoeg heb ik wel signaal tijdens de beeld onderbreking.Mijn kaartje zit in een PowerCam HD V3.2.

Een jaar geleden is de voeding van de Topfield 7710 al eens gerepareerd.

Gr. Jaq.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, Ik gebruik de Aston module.

Ik heb de kabel van tuner 1 op de diseqc switch van tuner 2 gezet maar helaas geen beeld op tuner 1. wel val me op dat de blauwe balk wel bijna helemaal 100% is, de groene blijft 0%. klopt het als ik nu zeg dat het eingelijk alleen nog maar in de ontvanger kan leggen?

 

Dacht trouwens wel even dat ik het had gevonden omdat het uiteinde van de kabel die is aangesloten op de diseqc switch van tuner 1 was gebroken.

Denk aleer gij doende zijt en doende denk dan nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het zelfde probleem. sinds gisteren lopen de HD zenders van CD vast. Na even kijken krijg ik de melding: "geen of gecodeerde uitzending".Bij de niet-HD zenders bestaat dit probleem niet. De ontvanger uit en aanzetten lost het probleem even op. Heeft CD soms iets gewijzigd? Ik heb een powercam module.

Topfield TF7710HDPVR (23331) / 500gb / Powercam Pro / Duo LNB / Astra 1 en 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat me overigens ook opval is dat de zenders het heel soms wel even doen op tuner 1 met een minimale signaalsterkte terwijl het signaal op tuner 2 gewoon goed is.

Dat er er zeer groot verschil in de sterkte van het signaal zit van tuner 1 en 2 kan toch nooit aan de schotel, lnb's en/of disecq switchen leggen? en zou het toch helaas de ontvanger moeten zijn.

Denk aleer gij doende zijt en doende denk dan nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is duidelijk iets anders aan de hand dan de voeding! Sinds donderdag 10-11-11 bevriezen steeds na circa een kwartier de CD-HD-kanalen. Andere van de Astra-3 blijven okay. Even de 7710 uit- en weer aanzetten, en daar zijn de CD-beelden weer. Voor tien tot vijftien minuten, wel te verstaan. En hup: freeze.

 

Maarrrr: bij vanavond in arren moede dan maar eens opnieuw laden van Astra-3-kanalen ziet hij de CD-kanalen niet meer, alleen de fta-kanalen. Mijn cam is een PowerCam Pro. En qua voeding: die van mij is al twee keer (!!) vervangen... Fijn apparaat, deze Topfield, maar niet heus. Wie o wie snapt wat er aan de hand is en heeft de oplossing voor deze elektronica-nitwit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfde probleem hier, ik heb ook een PowerCam Pro V3.2

Canal Digitaal zal wel liggen te sodemieteren.

Hier toevallig ook mensen die geen probleem hebben? Zo ja, wat voor Cam heb je?

TF7710HDPVR + Enigma2

 Visiosat G4Quadro/Alps LNB's/Maximum Digiality DiSEqC switch 4/1(2x)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet snel opgelost worden, mijn vrouw wil 'as the world turns' kijken en ik mis Peter R de Vries :mad:

 

ff off topic: voor extra koeling heb ik een usb ventilator op de ontvanger liggen. dan blijft de voeding iets langer heel.

aangepast door WdK

TF7710HDPVR + Enigma2

 Visiosat G4Quadro/Alps LNB's/Maximum Digiality DiSEqC switch 4/1(2x)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...