Ga naar inhoud


Welke Satelliet ontvanger is het meest compleet anno 2011


SatellietFreaky

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Iemand die mij helpen kan met het maken van een keuze voor een nieuwe Satelliet ontvanger ?

 

Ik heb nu in gebruik de Rebox-9000-PVR en wil graag meer functionaliteit in 1 apparaat.

Verder ben ik wel op zoek naar een apparaat wat stabiel is en goede softwarematige ondersteuning

heeft van de fabrikant (regelmatige updates enzo).

Prijs komt bij mij op de 2e plaats gezien de problemen die ik allemaal gehad heb met mijn RE9000PVR software.

Het is het mij dan wel waard iets meer te geven voor een apparaat wat stabieler is.

 

 

 

Wensenlijstje:

 

Twin-tuner (2 kanalen opnemen en 1 kijken)

1TB HDD

Wifi voor aansluiten op wireless network.

Internet toegang

Multimedia functionaliteit (als vervanging voor mijn WD multimedia kastje)

Afspelen van vele mediaformaten vanaf mijn NAS en ook via extern USB-HDD.

Een stabiele ontvanger met goede ondersteuning van de fabrikant.

 

Resumerend: Ik wil eigenlijk 1 apparaat met alle satelliet, multimedia, netwerk faciliteiten die er nu zijn in de beste HD kwaliteit.

 

Gezien het enorme aanbod op de markt zie ik door de bomen het bos niet meer.

Misschien iemand op dit forum die, die kennis wil delen en iets kan aanbevelen?

 

Ik ben heel benieuwd of er een apparaat is dat dit allemaal heeft ?

 

 

Alvast bedankt voor jullie bereidwilligheid om mij hiermee te helpen.

 

 

Groetjes

Satellietfreaky

 

:)

Rebox RE-9000HD PVR HDD Samsung 320Gb RE v1.08.75 (per 14-01-2011) BL 1.23 Astra 1,2,3

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb zelf een VU+ Duo en moet zeggen dat deze me erg goed bevalt. Als je niet naar de prijs kijkt denk ik dat je het best voor een Dreambox kan gaan, die hebben zich al bewezen in het verleden en zijn eigenlijk degene die de kar trekken in dat opzicht. Maar daar hangt ook een prijskaartje aan. Je kan voor een DB8000 zeker 2 andere boxen halen. Let wel op dat het ontvangers zijn en geen multimedia spelers. Al is bijna elk formaat wel afspeelbaar met de juiste plugin. Heb sinds enkele dagen een externe schijf via USB erbij hangen voor films te kijken, maar merk toch dat ik naar de mediaplayer grijp die ernaast staat omdat het allemaal net iets beter draait. Ook streamen vanaf een NAS is geen enkel probleem bij een VU+, Dreambox, Xtrend, enz. Kwestie van de juiste instellingen.

.:: Wisdom lies not in obtaining knowledge but in using it in the right way!! ::.

.:: Vu+ Duo @ OpenPLI 2, 2TB HDD, Triax 78cm, 13.0, 19.2, 23.5 & 28.2 Duo LNB ::.

Link naar reactie
Delen op andere sites

anno 2011 November!

(heb ook vu+ duo)

 

maar de laatste receiver op de markt, met het meest nieuwe potente systeem is toch de dm7020HD.

en telkenmale als er dergelijke receivers nieuw op de markt komen zul je ook opnieuw moeten wegen.

 

de vu+ ultimo komt binnenkort, dus die zou ook met alle nieuwe hardware en betere speeltjes een keuze kunnen zijn

MAAR is er nog niet... (op de markt en dus geen ervaringsberichten)

 

compleet kun je echter ook interpreteren als lang getest en regelmatig goede ondersteuning krijgen

dan is de dm7020hd wel weer een risico, daar nu, met zo'n nieuwe eend in de bijt, iedereen noch hard werkt aan de ondersteuning en ontwikkeling...

toch geloof ik dat die er mettertijd zal komen en zal zijn.

 

mijn advies voor een twin receiver de dm7020hd met 2 dvb-s2 tuners

 

die andere oude meuk die je hebt staan (WD multimedia OF zelfs wifi) is een geheel eigen thema.

ciao

Lonesome Zorro

Arno, Sofiane Pamart

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...