Ga naar inhoud


Amiko SHD-8900 Alien - diverse vragen


hendrik jan

Aanbevolen berichten

Ik heb een Amiko SHD-8900 Alien aangeschaft en ging er van uit dat alles meteen werkt. Nee dus, er moet een plug-in komen.

Nu heb ik wel enige ervaring met de Philips (flashen) maar deze zaken zijn nieuw.

 

Ik heb dus een aantal vragen:

1- Welke plug-in werkt voor de Spark software?

2-Moet ik eerst de Spark upgraden?

3 Moet eerst de firmware van de Amiko geactualiseerd? (denk hierbij aan het verdwijnen van de database van Canal+ zoals in de review wordt gemeld.

4- Moet ik me aan een bepaalde volgorde houden (firmware, Spark, plug-in of anders)?

5- Zijn er andere zaken waar ik mee aan de gang moet om de zaak draaiend te krijgen?

 

O ja ik heb een Multytenne twin en een internet mogelijkheid bij de ontvanger (powerline).

 

Bij voorbaat dank voor alle hulp.

 

Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

1: via google kan je de plugin vinden

2: nee hoeft niet

3: zie 2

4: nee

5: Ja je moet via menu/plugin de mcas aan zetten om de cd kaart te lezen en natuurlijk een sat. scan

aangepast door ferrarisat

DM 800HD open pli

T90 7-13-19.2-23.5-28.2 Oost en 30 West

Amiko Alien

Samsung LE40A856

Link naar reactie
Delen op andere sites

5: Ja je moet via menu/plugin de mcas aan zetten om de cd kaart te lezen en natuurlijk een sat. scan

En niet vergeten de conax reader via het menu uit te schakelen als deze nog op "inschakelen" staat. Hierna de plugin opnieuw starten.

 

BTW ik heb wel de firmware geupgraded naar 2.09. Sinds een week kun je de database ook weer vullen/updaten via het spark menu.

Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om de sat. instellingen zelf in te voeren en een fastscan met NIT te doen. Dit omdat ik vage meldingen kreeg ( geen of slecht signaal ) :crazy:

Groet Niek

 

Xtrend ET 9000, Amiko Alien SHD-8900, Azbox Elite HD (DVB-C), Azbox Premium HD (DVB-S2), Azbox Premium HD (DVB-S2 en DVB-C),

3 x Kathrein Ufs910, Kathrein Ufs922, SAB 97 cm offset Schotel met 2 smart Quad LNB's voor Astra's 19.2 en 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag,

Ik heb een bestand gevonden op het web, op een stick gezet (in de root) de ontvanger ziet m wel maar doet er niets mee.

Volgorde die ik maak is:

1. in menu naar systeem

2 upgrade

3 upgrade via usb

4 file wordt gezien maar niet geïnstalleerd (zoals ik normaal gewend ben in een W7 omgeving)

5 druk op kies (rode button) Geen soelaas.

 

Conclusie,

 

Ik doe iets verkeerd.

 

Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op een USB stick de map 'New plugin Amiko Alien 8900 on 09.11.2011' aangemaakt met daarin 2 mappen: bin en keys. Deze in de receiver gezet, en geprobeerd deze via het menu zoals boven omschreven geupdated. Herkend wordt het wel maar daarna gebeurd er verder niets niets. Welke knop ik ook gebruik.

Ik heb deze nu hernoemd en ga het zeker proberen.

Heb via internet de nieuwste Spark gedownloaded en geinstalleerd. Nu kan ik ook iet meer bij de USB stick????? Hoe zit dat nu weer. Een koude start??

 

Dank,

 

Henk

aangepast door hendrik jan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je. Ik heb nu alles (alle bestanden van de twee mappen Plugin en keys) in een map plugin gezet en in de usb gedaan. App vraagt om upgrade en zo te zien laadt ie ook. Een reboot volgt.

Het gekke is dat ik de plugin niet zie in de pluginlijst. Kan m kennelijk ook niet activeren.

Wel geeft de receiver nu een melding 'scrambled or not running'. Geen beeld dus.

 

Wat nu?

 

Henk

aangepast door hendrik jan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoewel,

Apparaat verplaatst (dus stroom er af) en nu weer geen beeld. Ga wel naar de draad van Michiel (database) om me te vergewissen of dat nu een typisch probleem is van deze ontvanger. Waarom bewaard ie de data niet? Moet ik iedere keer opnieuw een scan uitvoeren???

Dat is niet handig.

 

Henk

aangepast door hendrik jan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...