Ga naar inhoud


Amiko SHD-8900 Alien - diverse vragen


hendrik jan

Aanbevolen berichten

Hoewel,

Apparaat verplaatst (dus stroom er af) en nu weer geen beeld. Ga wel naar de draad van Michiel (database) om me te vergewissen of dat nu een typisch probleem is van deze ontvanger. Waarom bewaard ie de data niet? Moet ik iedere keer opnieuw een scan uitvoeren???

Dat is niet handig.

 

Henk

Ik heb zelf ook even de stekker eruit gehad, maar na opstarten even gekeken of de mcas plugin nog aan stond had ik gewoon weer beeld.

 

Ook ik heb vage problemen gehad na het updaten van de database (kanalen). Uiteindelijk heb ik via het menu "terug naar fabrieksinstelling" uitgevoerd. De instellingen met de hand er weer in gezet en daarna een fastscan gedaan en fav1 aangemaakt. Draait nu prima, zelfs met oscam i.p.v. mcas.

Groet Niek

 

Xtrend ET 9000, Amiko Alien SHD-8900, Azbox Elite HD (DVB-C), Azbox Premium HD (DVB-S2), Azbox Premium HD (DVB-S2 en DVB-C),

3 x Kathrein Ufs910, Kathrein Ufs922, SAB 97 cm offset Schotel met 2 smart Quad LNB's voor Astra's 19.2 en 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik heb ook een alien gekocht. Ik had meteen al besloten om voorlopig Spark te blijven gebruiken.

Na aankoop behoorlijk moeten zoeken naar een goede plugin. Ik wist niet wat ik nodig had. Ik heb eerst de FW geupdate, en ik dacht dat ik dan via het plug-in menu wel iets zou kunnen installeren om beeld te krijgen. Helaas is dat niet zo.

Ik heb uiteindelijk een plug-in gevonden en deze geïnstalleerd door deze op n usb stick te zetten, in te steken en ff wachten. Paar keer ok en klaar. Zoals daarbij beschreven heb ik daarna alle 4 de plugins (mcas, mgcamd, oscam.sh4 en e2upgrade) aangezet en idd beeld. Prima. Nu ben ik erachter dat je alleen Mcas hoeft aan te zetten. Daarna ben ik met Oscam begonnen. Ook deze heb ik intussen aan de praat. Wel belangrijk om nooit Mcas en Oscam tegelijk aan te zetten, als beide geconfigureerd zijn. Dat werkt niet. Oscam configureren ben ik wel ff mee zoet geweest.

Erg verhelderend is,om na het configuren van oscam.config met daarin in ieder geval de webinterface, deze te gebruiken.

Dan kun je oscam instellingen menumatig veranderen via je webbrowser ipv via een config file. Was voor mij verhelderend, omdat ik verder helemaal geen ervaring heb met oscam. De files moeten in mijn geval staan in var/keys. Blijkbaar zijn er ook oscam versies waar deze moeten staan in var/tuxbox. Weet niet of dat ligt aan Spark/ enigma of de oscam versie. Via de webinterface kun je ook deze files wegschrijven en dan staan ze uiteraard sowieso goed.

Qua werking maakt het niet zo heel veel uit of je Mcas of Oscam gebruikt, werkt allebei ok. Wel had ik bij Mcas af en toe een hik in het geluid, heb ik met Oscam nog niet meegemaakt.

Oscam heeft wel één probleem , en wel dat NL1HD niet werkt. Hiervoor moet je nog de dvb.api file toevoegen danwel aanpassen.

Erg leuk om mee te hobbyen, en apparaat presteert prima. Als mediaplayer onder Spark is het wel wat minder. Als opslag medium heb ik er een externe USB 2,5 inch HDD aanhangen, simpelweg omdat ik die nog had liggen. Tot op heden geeft dat geen problemen. Geconverteerd naar Ext 2 (of 3, weet ik ff niet helemaal zeker). Benaderen van de schijf doe ik via netwerk. Afspelen van diverse files werkt goed, maar spoelen gaat niet altijd. Ik heb dit probleem opgelost door de door mij geteste bestanden om te zetten naar MPG. Ook kwalitatief hoogwaardige mpegs speelt hij perfect af, met spoelen en al. Ook wel logisch natuurlijk.

aangepast door jacobus
Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt ferrarisat, ik koppel het terug zodra ik het getest heb.

 

moet zeggen het was even uitzoeken met spark maar het draait wel goed, tot nu toe geen vastlopers of andere onvolkomenheden gehad.

 

kanalenlijst software is wel irritant, op enigma2 met dreamset werkt het een stuk makkelijker, krijg dit alleen via de box met veel werk goed.

 

ook de bijbehorende afstandsbediening kreeg ik niet werkend. De melding f1 voor het switchen van AB naar Toetsenbord werkt niet?

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze regels heb ik mijn mijn oscam.dvbapi file staan:

 

P: 0100::1B7B:070E #NED1 HD

I: 0100::1B7B: #NED1 HD

 

verder niks.Daarmee heb ik op alle kanalen beeld.

(in mijn vorige post heb ik per ongeluk de naam verkeerd geschreven. Het moet dus voor alle duidelijk oscam.dvbapi zijn.)

 

@ferrarisat: Ik heb deze vraag ook elder gesteld, maar wat is het voordeel van zo'n uitgebreide oscam.dvbapi file?

Wordt het zappen dan stabieler en sneller?

Het enige dat mij opvalt is, dat ik na een reboot een kleine minuut lang geen kanalen open krijg.

aangepast door jacobus
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Als je zelf een beetje handig bent met linux kun je veel plezier beleven aan de Amiko met spark fw. Werkt ook prima als cliënt met Oscam van bijv. je dreambox met CCcam. De kanalenlijsten naar je eigen smaak samenstellen ben je wel even mee zoet.

De Xtrend is een keer zo duur maar heeft veel betere en actievere ondersteuning en zul je dus makkelijker en sneller aan de draai krijgen. Voor de Xtrend zijn ook veel meer plugins beschikbaar.

Maar eerlijk is eerlijk: De Amiko is een verrekt leuk ontvangertje voor die 110 euro. (en heb niet eens aandelen van Amiko :grin: )

aangepast door thisone

Groet Niek

 

Xtrend ET 9000, Amiko Alien SHD-8900, Azbox Elite HD (DVB-C), Azbox Premium HD (DVB-S2), Azbox Premium HD (DVB-S2 en DVB-C),

3 x Kathrein Ufs910, Kathrein Ufs922, SAB 97 cm offset Schotel met 2 smart Quad LNB's voor Astra's 19.2 en 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Heb sinds kort een Amiko sdh 8900 update firmware naar 1.2.41 Spark. Heb een usb stick met een map plugin. Wie kan mij een cam aanreiken dat ik met een Seca 3 kaart de ned zenders kan ontvangen. Als ik een cam heb en deze staat dan in de map plugin. Hoe laad ik die dan in de Amiko, doe ik dat vanuit de uit stand of vanuit de slaap-stand.

Wie wil me daarmee helpen . Alvast bedankt.

Vu+ duo met combi van 4xlnb twin vast en toch draaibaar met 1 schotel

Dreamb 800SE met T55 4x lnb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Menu, plugin en dan mcas activeren, zo werkt het hier, met de App versie 1.2.32

succes

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jacobus en Waterpas bedankt voor de reacties.

Ben nu zover dat dat ik de mcas binnen gehaald heb, staat nu op de USB stick in de map plugin daar zit een map var in en daarin de mappen bin en key. Nu blijft de vraag over hoe krijg ik met de USB stick de Mcas plugin in de Amiko sdh8900. Als de ontvanger in bedrijf is en ik stop de stick aan de achterzijde erin, dan komt er korte tijd een klein usb stickje met een vergrootglas. Verder gebeurt er niets. Verwijder ik de stick dan komt er HDD met succes verwijdert. Misschien kunnen jullie een link geven hoe het wel moet. Alvast bedankt

Vu+ duo met combi van 4xlnb twin vast en toch draaibaar met 1 schotel

Dreamb 800SE met T55 4x lnb

Link naar reactie
Delen op andere sites

USB stick FAT32 formateren.

Pak de bijlage uit en open deze je ziet dan een map plugin.

kopieer deze naar de usb stick.

Doe de stick in de Amiko je ziet een pop up verschijnen klik op ja en de rest gaat vanzelf.

SparkBox_all_emu_plugin_11-01-2012.rar

aangepast door ferrarisat

DM 800HD open pli

T90 7-13-19.2-23.5-28.2 Oost en 30 West

Amiko Alien

Samsung LE40A856

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...