Ga naar inhoud


Wifi activiteit buiten mij om


Gast gladys

Aanbevolen berichten

Ik weet niet of dit het juiste forum is en of het internet gebonden is en geen wifi maar het volgende:

Rechts onder op het bureaublad zie ik een icoontje voor wifi. Bij alleen bureaublad aan staan of werken met tekstverwerker of iets anders, zie ik telkens het icoontje oplichten. Rechts klikken op status zie ik dat er continu iets verstuurd wordt terwijl ik niet aan het internetten ben.

 

Met avast geen virus gevonden, router heeft een firewal net als de PC via MS.

Hoe kom ik er achter wat er gebeurd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Windows is altijd bezig om contact te zoeken met een internet server.

Dus als er daadwerkelijk een internetverbinding is, dan is dat normaal gedrag.

 

Als je wilt weten wat er allemaal precies gebeurt op je netwerk, moet je een netwerksniffer installeren.

Dat is de enige mogelijkheid om een exact beeld te krijgen over alle netwerkverkeer.

Voor beginners is TCPView wel interessant: http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb897437

 

Overigens kan ik die hele site adviseren aan iedereen die op zoek is naar handige tooltjes voor Windows.

Bijvoorbeeld als je je afvraagt waarom toch altijd dat HD lampje blijft flikkeren..

HTPC -> Intel Q6600 - 3 GB RAM - Geforce 8600 GT - 2000 GB HD - Creatix CTX948 - Skystar HD2 - Tevii S470;

Multytenne Twin + Funke DSC310; Win7 32bit; DVBViewer Pro 5.0 met Recording Service

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...