Ga naar inhoud


RSI E2 0.3 for Azbox ME 0.3


verwijderd

Aanbevolen berichten

Second version of RSI E2 for Azbox ME. This E2 RSI image is 99.9% based on RTi ME 1.5.0 image.

 

Skin: PingFlood

Bootlogo: Daconi

Maincode: RTi team

Little code changes: RSi team

 

See also your women friendly fix in settings/RSI configuration !

 

Ja ja en fastscan werkt nu ook alleen ff rebooten na installatie.

 

Veel plezier.

http://www.rsi-image...id=6&file_id=23

 

Ik hoop dat de link mag blijven staan!!!!

aangepast door Michel
links aangepast. Die sterretjes onzin voortaan weglaten en direct naar de image linken!
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Deze firmware nu een tijdje met 2 man getest en we stellen het volgende vast:

 

1. Zappen gaat vrij traag. Met name op de gecodeerde HD zenders. 3-5 seconden

2. Media afspelen gaat helemaal niet. Via het menu de mediaplayer geïnstalleerd, maar een bestand aanklikken resulteert en een kort 'flitsje' en verder niets.

3. In diverse menu's, maar met name de mediaplayer werkt de keymapping in sommige situaties niet goed.

4. Soms geen audio. Kan (nog) niet precies vaststellen wanneer dit precies optreed.

5. Lipp-sync niet helemaal goed.

 

Met name het niet kunnen afspelen van media zie ik als een serieus probleem, want dat is zo'n beetje het enige waar deze Me zich mee zou kunnen onderscheiden van andere enigma II receivers.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Michel

 

Je hebt de RTI 1.5.0 nodig omdat daar de Kernel inzit. De RSI 0.3 heeft deze uiteraard nodig om goed te kunnen functioneren. Je zal zien dat hij dan veel beter presteerd.

 

Dus eventueel de RTI in boot 1 en de RSI in boot 2 dan moet de mediacenter ook goed functioneren.

 

Hoor graag van je als hiermee de klachten zijn opgelost!!

 

Groet Ronnie1966

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik heb nu:

 

aztrino in boot 0

RSI 0.3 in boot 1

RTI 1.50 in boot 2.

 

Niet goed zo?

Als ik dat moet omdraaien, kan je dat dan technisch onderbouwen want ik dacht dat dit een echte (hardwarematige) multiboot oplossing was.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik krijg in RTI ook geen mounts gemaakt. Niet in verbindingsbeheer en niet in de fstab. Boot ik de RSI, is dat geen enkel probleem, al moet ik de verbindingen na rebooten wel steeds opnieuw mounten terwijl ze duidelijk op automount staan.

 

Ik ga die MC fix proberen.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik uitsluitend NFS mounts (meerdere) en ze auto mounten allemaal. Ik ben er wel achter gekomen dat alleen het editten van automounts.xml in /etc/enigma2 niet genoeg is, blijkbaar wordt er elders nog iets opgeslagen? Tot dusver heb ik mounts alleen aan de praat gekregen door het via Enigma2 (dus remote control) zelf te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Met een NFS mount zojuist getest:

 

1. DIVX avi. NEE

2. WMV NEE

3. MKV HD X.264 NEE

4. DVD ISO ja, maar de box wordt vreselijk traag.

5. MP3 NEE

6. FLAC NEE

7. Diverse .jpg images NEE

 

Als iemand het wel heeft draaien op RTI 1.50 hoor ik graag hoe je dat gedaan hebt, want ik kan er niets anders van maken.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik heb je filmpje gezien.

 

Er is het hele weekend iemand mee bezig geweest die vrijwel niets weet van enigma2, maar wel een heuse Linux/netwerk expert is en ik ben er zelf nu al twee dagen mee bezig en ik heb behoorlijk ervaring met enigma2 en behoorlijk ervaring met netwerken.

 

Mount ik nu met exact dezelfde automount.xml een Dreambox DM800HD-SE op dezelfde share, speelt alles behalve WMV prima. Aan de share ligt het dus zeker niet.

 

Ik heb gewoon RTI 1.50 geïnstalleerd op boot-2 en alle updates geïnstalleerd.

 

2 personen, exact dezelfde ervaringen.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Michel

 

Ik wil je met alle plezier mijn box toesturen zodat jullie daarmee kunnen spelen.

Misschien is het een optie om hem te recoveren want schijnbaar gaat er iets verkeerd met jullie ontvanger.

Hoop dat je weet hoe dat moet maar dat zal wel toch?? ;)

 

Hier draai ik met: Aztrino in boot 0 RSI 0.3 in boot 1 en RTI 1.5.0 in boot 2

 

Heb net nog even getest met diverse media bestanden en zowel film als muziek is hier geen probleem. MKV AVI ISO MP3 enz.

 

Het zou jammer zijn als deze ontvanger beoordeeld wordt op technische onvolkomenheden terwijl het een kwestie is van opnieuw en goed flashen.

 

Mocht je verder nog op of aanmerkingen hebben dan mag dat ook via PM

 

Hoor van je hoe en wat.

 

M.v.gr. Ronnie1966

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik zou echt niet weten hoe je iets 'verkeerd' kunt flashen.

 

Ik ga nu nog één keer de RTI 1.50 (deze dus: http://www.sat4all.c...core-v150-1412/ ) in boot-0 flahen. Dat kan maar op één manier, dus dat kan mijns inziens niet fout.

 

Daarna installeer ik voorlopig alleen de MC fix vanuit het blauwe knop menu. Verder doe ik niets.

Daarna speel ik de diverse bestanden af vanuit de interne HDD waar ik inmiddels diverse bestanden naartoe gekopieerd heb.

 

Als dat wederom niet werkt, is dat mijn oordeel.

Ik heb mijn uiterste best gedaan en veel meer tijd geïnvesteerd dan bij andere receivers nodig was om alles zo zorgvuldig mogelijk te testen. Niet werken = niet werken.

 

Ik maak van het hele proces een video.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...