Ga naar inhoud


(kleine) Video demonstratie AZBOX ME TV / Mediacenter


Cybex

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

1080P met normale bitrates speelt zowel de ET9000 als ook de VU+ DUO en UNO prima af.

 

Pas als je met bitrates gaat werken zoals in Planet Earth 1080P episode 1 (+40 Mbit/s) wordt het wat lastiger, maar dat trekt de Me dus helemaal niet want die begint meteen te stotteren, terwijl de Broadcom boxjes dat alleen bij de 10.000 vogels scene even doen (rond +/- 1minuut10).

 

Jouw crash is een skinning bug. Pak een andere skin en het is ok.

Welke image gebruik je daar?

Enhanced movie center heb je helemaal niet nodig. Dat is op zich al buggy.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

In Pli ga je gewoon naar je opname lijst, je kiest een 'locatie' (bijvoorbeeld je nas) en je drukt op de map waar je DVD ISO in staat.

 

Hetzelfde geldt voor MKV;s en DIVX, alleen kies je dan het bestand zelf. Een van de geniale 'pure simpleness features' van OpenPli.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist alleen de DVDPlayer getest: Die werkt voortreffelijk. Andere skin heeft niet geholpen namelijk, blijkbaar lag het aan Enhanced Movie Center...

 

Wat ik graag zou willen is dat ik een knop op mijn afstandsbediening de functie geef dat hij meteen naar m'n NAS gaat zodat vrouw en kinderen dit ook begrijpen. Bestaat er ook zoiets in OpenPli?

 

Ik moet zeggen dat je me aardig hebt overtuigd. Ik was bijzonder gecharmeerd van de Azbox ME, dat is wel iets verminderd nu ik weet dat mijn bestaande receivers eigenlijk hetzelfde kunnen. De ET9000 vervangen begin ik eerst even niet aan, tijd voor verder onderzoek in deze :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Graag gedaan, Gaan we het in dit topic verder over de Me hebben. Je vragen over de ET dan graag in het juiste forum.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

......... maar dat trekt de Me dus helemaal niet want die begint meteen te stotteren, terwijl de Broadcom boxjes dat alleen bij de 10.000 vogels scene even doen (rond +/- 1minuut10).

 

Dat is wel raar, want ik heb net een filmpje met die bekende vogels gezien in een 36 en 42mbit stream.

 

Weet jij hoe dat kan?

 

 

Zorlith

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb me bewust steeds buiten deze ( en andere ) discussies gehouden tav

van de Azbox ME ( simpel om het feit dat ik er zat van was om door Michel

bestempeld te worden als iemand die dan wel dealer of nog erger iemand die

er financieel voordeel bij heeft ) maar nu moet ik toch even reageren:

 

Wat me opvalt is dat Michel het eerst niet werkend heeft/kan krijgen ( ander

topic ) vervolgens bewijst dit topic dat het wel werkt en dan werkt het bij

hem ineens ook? ( zij het volgens hem wel minder/slechter dan de topic

starter ).

 

De s4a review van dit product is dan ook gedoemd om te mislukken cq slechte

review ( en eigenlijk was ik daar al van overtuigd voordat deze moest

plaatsvinden gezien de start hiervan: MZ die een box leverd aan Michel, die

niet aan de leverings voorwaarden voldeed volgens de distrubiteur, en welke

door MZ en ook Michel in eerste instantie niet terug gezonden cq geruild

hoefde\wenste te worden terwijl de distrubiteur er ( hier op het boad onder

de naam Webcare ) er nadrukkelijk meerdere keren om gevraagd had.

 

Tevens heb ik zo wie zo bedenkingen bij deze s4a reviews, producten die in

het verleden, bij metname door Michel, beschuldigd werden als dat de

fabrikant ervan diefstal pleegde tav DMM en Enigma2, worden nu aangeprijsd?

( zeker als hetzelfde product gratis aangeboden wordt door de

importeur/distrubiteur ). Waar blijven overigens al die gratis beschikbaar

gestelde producten? Gaan jullie die verloten onder de s4a leden?

 

Nu weer kritiek op het Aztrino fw systeem. deze aztrino is net zo

"spartaans/ouderwets" als ieder ander systeem wat werkt met Neutrino HD.

Daar is niets vreemds aan iedereen die de neutrino software kent weet wat

het kan en hoe het eruit ziet en idd het heeft een '80 look maar dat heeft

de huidige neutrino hd in iedere box.

 

Overigens staat er hier op het board ook nog een andere reactie van Michel

tav neutrino op Azbox?

 

En vervolgens ga je Spark vergelijken met aztrino/neutrino( al eens een

extra softcammetje geinstalleerd onder Spark)? toevallig heb ik hier ook een

box staan met Spark en de Spark fw op zich is bij lange na geen

neutrino/aztrino jij weet dat en ik weet dat.

 

Vandaar dat ie op Enigma2 draait ipv Spark.

 

Nu kan je me weer als "iemand die financieel voordeel of dealer is"

bestempelen maar de mensen die mij kennen weten dat het niet zo is, ik weet

dat jij daar niets aan hebt maar ik wel.

 

Feit is dat het hier gewoon werkt en met de cijfer toetsten kan ik wel

springen in MC ook MP3 werkt hier gewoon enigste wat ik niet getest heb

zijn:

 

1 - Flac bestanden ( domweg omdat ik ze niet heb )

 

2 - Divx ( omdat ik liever voor .mkv ga )

 

De rest werkt hier gewoon in MC zowel op de Premium plus in Enigma2 als op

de Me, ik maak gebruik van een interne 1 tb HDD en een 1tb usb2 schijf welke

gedeeld staat in mijn netwerk, alle schijven geformateerd in ext3 formaat.

 

Getest met:

 

1 - Premium Plus - RSI V0.3

 

2 - Azbox ME - met alle mogelijke boot volgorde ( maakt niet uit ) alleen

aztrinio en multimedia niet getest, wel RSI v0.3 en RTI v1.5

 

p.s @Michel

 

Als je een vent bent laat je deze reactie staan

aangepast door D_liver

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik laat het wel staan, zodat iedereen kan zien wat een lulverhaal je zojuist neergepent hebt.

 

Wij testen die Me net zoals alle andere receivers. Geduldig, objectief en uitgebreid. Als je objectief bent, geef je toe dat Aztrino zuigt. Daar kan je helemaal niets meer mee dan iedere receiver van 100 euro zoals een openbox of iets in die geest. Zelfs een Alien met SPARK software is nog beter, functioneler en uitgebreider dan een Me met Aztrino. Aztrino kan niet eens aan de specificaties van het toestel voldoen.

 

Ik heb (en dat kan maar op één manier) Aztrino in boot 0, RSI 0.3 in boot 1 en RTI in boot 2 geflashed en verder niets veranderd. Zowel RSI als ook RTI kon niets afspelen. Alleen DVD ISO, verder niets. Daar kan ik NIETS aan doen.

 

Ik heb alles opnieuw moeten installeren om het hier werkend te krijgen.

 

Nu draai ik mijn hand niet om enigma II snel even in te stellen, mounts te maken enz. Als een leek dat had moeten doen, was dat een week werk geweest. Dat wil je een normale klant niet aandoen. Het is dus een zeer gebruiksonvriendelijke bende als je het vergelijkt met OpenPli, waar zaken over het algemeen gewoon direct werken zoals het hoort!

 

Wij zijn dagen bezig geweest met deze review. We hebben met 2 man uitermate objectief en uitermate geduldig getest.

De resultaten kan ik niet positiever maken dan ze zijn. Ik heet immers geen brombeer of d-liver of welk ander azbox promitie-team lid dan ook.

 

Knap dat jij al weet wat we wel of niet in de review schrijven. Ik was van plan hem vooraf ter controle aan te bieden bij de importeur, ook al heeft die de box niet aangeboden, maar ik laat het zijn. Onze bevindingen zijn onze bevindingen en daarmee klaar.

 

Als ik de receiver zou testen met de software die de fabrikant er bij levert zoals ik dat ook met de dreambox, alien, VU+, gigablue enz. gedaan heb, zou ik moeten testen met Aztrino en dan krijgt hij 1 ster en is het op. Nu nemen we enigma II mee in de test, ook al is dat software waar de importeur en fabrikant officieel de handen vanaf trekt.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Overigens waar al die spullen blijven gaat jou geen moer aan. Mij te beschuldigen van het ophemelen van producten die we hebben ontvangen is een hondsbrutale onbeschofte volstrekt ongefundeerde beschuldiging.

 

De importeur van de Azbox heeft mij destijds ook een Premium HD+ aangeboden voor een review maar aangezien die ons zo vreselijk tegenviel,heeft hij er zelf voor gekozen de review niet te laten plaatsen. Die Premium+ staat hier tot op de dag van vandaag nog steeds te wachten op betere resultaten die er nooit gaan komen.

 

Wij testen en als de resultaten de aanbieder niet bevallen, jammer dan! Hij kan kiezen voor plaatsing of er vanaf zien. Wij passen alleen feitelijke onjuistheden aan.

 

Er is hier voor ruim 1700 euro van mijn privégeld aan video/photo apparatuur geïnvesteerd. Ik heb daarvoor een Alien en een Dreambox 7020HD gehouden en de rest heb ik allemaal weggegeven aan de mensen die geholpen hebben en aan leden (clone+ set).

Het maken van die reviews is per review +/- anderhalve week werk en daar helpen totaal 4 mensen aan mee (incl. mij zelf dus 5)

Het gaat je weliswaar geen moer aan, maar als het jou gerust stelt, kan je het maar beter weten.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En weer wordt een posting door Michel aangepast zonder dat wij hier met een oogopslag kunnen zien dat er nieuwe info staat in zijn posting, terwijl dat bij door ons aangepaste postings direct zichtbaar is met de melding "Dit bericht is bewerkt door .........".

 

Erg vervelend als je wilt reageren.

 

Neem me niet kwalijk maar in dit filmpje schokt het beeld ook bijna net zo erg als bij mij hoor ;)

 

Dat is denk ik eerder een youtube probleempje. Ik heb het filmpje hier.

 

Maar waarom geen eerlijk antwoord op mijn vraag?

 

......... maar dat trekt de Me dus helemaal niet want die begint meteen te stotteren,

 

Weet je hoe het kan dat het bij mij wel werkt?

 

Ik was van plan hem vooraf ter controle aan te bieden bij de importeur, ook al heeft die de box niet aangeboden, maar ik laat het zijn.

 

Ik denk dat dit weer genoeg zegt.

 

Ik sluit me bij D_liver aan.

 

Zorlith

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Zodra de review gepubliceerd is, mag iedereen die twijfelt (overdag) hier komen kijken of onze bevindingen ook kloppen. Daar krijg je dan een gratis kopje koffie bij ;)

 

Ik steek mijn hand in het vuur voor deze review. Er is met twee man zorgvuldig getest. Er valt niet meer of minder van te maken.

 

De Axbox Me doet niets meer dan een normale (broadcom) enigma II receiver en kan zich dus helemaal niet onderscheiden.

Als het nou een geweldige mediaplayer zou zijn geweest ok, maar dat is het niet.

 

OpenSat levert de Azbox met een GUi uit het stenen tijdperk (Neutrino) zodat ze hun hardware met 'een' software kunnen leveren om vervolgens de kopers aan hun lot over te laten met een software (enigma II) waar niemand verantwoordelijk voor is en niemand bij de fabrikant over kan klagen.

 

De enigma II versie draait aanmerkelijk slechter dan die van een VU+ UNO, die prijstechnisch op hetzelfde niveau ligt, maar een betere behuizing, een beter zichtbaar display en een verwisselbare tuner bied.

 

Dat is dus met 'alternatieve' enigma II software, maar met de door de fabrikant geleverde software voldoet hij niet eens (een heel klein beetje) aan de door de fabrikant gepubliceerde specificaties.

 

Volgens de letter van de wet mag iedereen die een Me koopt die een paar weken of zelfs een paar maanden laten terug brengen tegen terugbetaling van het aanschafbedrag. Het product voldoet immers niet aan de gewekte verwachtingen.

 

Ik heb zelden een product gezien dat in een dergelijke staat op de markt gezet werd. Ik begrijp nu ook waarom men hem ons nog niet wilde laten testen.

 

Mvg,

 

Michel

aangepast door Michel
EDIT, zorlith EDIT zorlith EDIT

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

offtopic:

Wat nou beschuldigen? ik heb mijn bedenkingen gepost tav de reviews, gezien eerdere opmerkingen tav bepaalde fabrikanten. ( nog ver voordat de s4a review bestond)

Tevens een vraag gesteld wat er met die beschikbare producten gedaan werd ( niets raars aan toch? Ik denk dat er veel meer s4a leden zijn die zich dat afvragen maar het niet durfen )

 

Zo en nu maar weer ontopic dan

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik vraag mij ook wel eens af wat mijn buurman precies verdiend, of hij zijn auto contant betaald heeft of een krediet heeft afgesloten, met welk WC papier Willem Alexander zijn billen afveegt enz.

 

Dat wil niet zeggen dat het mij ook maar een snars aangaat. Net als dat het jou geen snars aangaat hoe wij de organisatie van de reviews intern afhandelen.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...