Ga naar inhoud


Welke simpele hdtv decoder?


Colombe

Aanbevolen berichten

Ik wil overgaan naar hd en heb dus een nieuwe decoder nodig.

Het hoeft allemaal niet zo ingewikkeld te zijn, het belangrijkste is natuurlijk een behoorlijke kwaliteit. Daarnaast een goede epg (ook van buitenlandse zenders indien mogelijk), snel wisselen van zender, instellen en sorteren van voorkeurzenders. Opnemen hoeft niet per sé.

Ik vind op de markt in ongeveer dezelfde prijsklasse: Philips DSR 8121, M7 SAT801, Rebox 4200 en misschien nog wel meer.

Welke kunnen jullie me adviseren?

Met dank en groet

Colombe

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gouden regel, koop geen "goedgekeurde" ontvanger van Can. Digitaal. Daar is nogal eens iets mis mee.

Wel iets duurder; een goede Linux ontvanger van bijv. Dreambox of Vu+. Deze werken wel zoals het moet.

Deze worden ook op diverse forums goed ondersteunt, kan je van de "goedgekeurde" niet zeggen.

Lijkt je dit iets te moeilijk, dan is op dit forum altijd wel een antwoord op je vraag.

Wil je investeren in goed kijk plezier dan mag het iets duurder zijn, heb je er ook jaren plezier van.

De Linux ontvangers kan je ook zonder hard disk kopen, al zijn deze nu niet echt duur meer te noemen.

Voor deze ontvangers kan je allerlei "plugins" downloaden vanuit het menu, zo is dan bijv. je EPG altijd bij de tijd.

Ga niet over een nacht ijs, maar lees eens wat rond op dit forum en neem dan pas een beslissing.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had nu net hoop dat dat met de M7 SAT801 wat minder zou spelen, omdat dat een vrij nieuwe is. De linux-ontvangers vergen nogal wat kennis van satellietontvangst, heb ik de indruk. PC's dat gaat nog wel, maar het satellietgebeuren gaat me een beetje boven m'n pet. Ik wil gewoon zonder al te veel problemen tv kijken, zou dat echt niet kunnen met CD gecertificeerde ontvanger?

Met dank en groet

Colombe

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, op het gebied van (draaibare) schotels plaatsen kan je dus bij mij terecht maar sat.- ontvangers, daar was ook ik niet echt in thuis.

Toch heb ik de stap genomen om een Linux ontvanger te kopen en ben er al meer dan een jaar heel tevreden mee.

Mij leek het ook allemaal moeilijk, eenmaal eraan begonnen, leek het juist heel erg mee te vallen.

Moeilijk is het dus niet, en als je al eens niet snapt, kan je hier met je vragen terecht.

Je zult geen spijt krijgen van de aanschaf van een Linux, alleen verbaasd waarom dat dit 10 jaar geleden al niet bestond.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK? Misschien valt het allemaal mee, maar wat is er dan allemaal zo veel beter dan de door CD gecertificeerde ontvangers? Het moet allemaal niet te ingewikkeld zijn, mijn vrouw heeft, bij wijze van spreken, al moeite met de bediening van een analoge ontvanger.

Heeft er iemand ervaring met de M7 SAT801?

Met dank en groet

Colombe

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou er niet aan beginnen de M7 SAT801 geeft nog veel problemen

de M7 SAT801 is de op volger van de Philips 7141 die had in het begin

ook veel problemen, maar met wat updates werkt die nu redelijk goed

de Philips 7141 is een simpele ontvanger en werd ook door CD geleverd,

maar nu niet meer ,maar in de winkel zijn ze nog wel te koop

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Satencom en Emekli.

En als ik dan toch een linux ontvanger zou nemen, welke zouden jullie dan adviseren en kunnen jullie dan ook aangeven waarom die beter zijn? Ik heb al aardig op het forum rondgekeken, maar krijg nog steeds niet helder waarom ze zoveel beter zijn en wat er toch aan de dor CD gecertificeerde ontvangers mankeert.

Met dank en groet

Colombe

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beide merken die ik ken, Dreambox en Vu+, zijn echt goede ontvangers. Helaas is de eerste met bepaalde types wel duurder.

Het voordeel van deze ontvangers is, zeer goede support, als CD iets verandert en het werkt nog niet in hun ontvangers,

dan werkt het al wel bij deze 2 merken.

Dit komt omdat er achter deze 2 merken meerdere teams zitten die alles in de gaten houden en voor een oplossing zorgen.

Bij CD gaat alles veel trager, de klant heeft toch al betaald.

Ook een voordeel van de 2 merken, je hebt geen CI-module nodig, zelfs de originele van CD, doet dikwijls niet wat ie moet doen.

Kijk en lees hier maar eens:

 

http://www.sat4all.com/forums/topic/312020-wat-kan-je-allemaal-met-een-vuduo/

 

Dit is een overzicht van de Vu+ Duo maar, Dreambox werkt eigenlijk het zelfde met gelijke voordelen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ satencom,

 

Ik begrijp niet waarom u de Pace 7141 nog zou aanprijzen - Welke problemen hebt u feitelijk al zelf ervaren met die nieuwere M7-SAT801 ?? - Heb er hier eentje al +/- 1 maand getest op alle mogelijke manieren - Tot op heden nooit vastgelopen of zoiets - Vind die M7 ook gebruiksvriendelijk en een transponderscan hoort bijv. ook tot de mogelijkheden etc. - Opnames (1-Tuner-beperking) doen het ook prima via USB (stick).

 

@ Colombe,

 

U vraagt: Niet te ingewikkeld en zeer goede beeldkwaliteit - Mijn advies is zeker het overwegen waard...

 

Groeten, Marc.

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Marc-Sim, hebben ze je ook gezegd dat een opname gemaakt met de M7-SAT801 op externe schijf of USB-stick enkel bekeken kan worden op het toestel dat de opname gemaakt heeft? Dus mocht je een opname maken voor een kennis die dezelfde ontvanger heeft dan gaat die dus nooit kunnen kijken.

Ik geef de topicstarter dus hetzelfde advies als Emekli gedaan heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Marc.

 

Ik had er zelf geen probleem mee, ik werd gebeld door mensen met dit soort problemen

Vast lopen bij gebruik zenderlijst en tvgids. uitschakelen uit zichzelf. Meldingen "Geen smartcard aanwezig".opname alleen zwart beeld, geen opname maar de ontvanger is wel aangegaan, kaartnummer wordt verkeerd weergegeven, maar dit is al weer tijdje geleden ,misschien zijn er al weer aantal dingen op gelost.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben blij, Marc-Sim, dat er iemand reageert die zelf ervaring heeft met de M7 SAT801, en nog positieve ervaring ook. Als de reactie van vladimirke het enige probleem is, dan kan ik daar heel goed mee leven. Zijn er nog anderen die er ervaring mee hebben?

Met dank en groet

Colombe

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit was de laatste update

 

Di 01-11-2011 Sw udate M7 SAT801 ontvanger

Wat is er verbeterd?

• Teletekstpagina 801 wordt nu getoond

• Haperend beeld verholpen op scart aansluiting

• Timerfuncties zijn verbeterd

• De ondertiteling is verbeterd (o.a. bij History HD)

• De beeldverhouding is nu vrij instelbaar

• Er wordt geen HD zenderlijst meer ingeladen terwijl de SD zenderlijst is gekozen

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit was de laatste update

 

Di 01-11-2011 Sw udate M7 SAT801 ontvanger

Wat is er verbeterd?

• Teletekstpagina 801 wordt nu getoond

• Haperend beeld verholpen op scart aansluiting

• Timerfuncties zijn verbeterd

• De ondertiteling is verbeterd (o.a. bij History HD)

• De beeldverhouding is nu vrij instelbaar

• Er wordt geen HD zenderlijst meer ingeladen terwijl de SD zenderlijst is

Dank voor je laatste update. Bij de laatset regel is iets weggevallen.

Wie levert de nieuwe firmware eigenlijk; de fabrikant neem ik aan, maar wie is dat?

Met dank en groet

Colombe

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...